Denne passer i samme ramme som den "vanlige" du har fra før, men da trenger du ombygningskit til navet. Altså slik type som du linker til, men 135x10. 12mm blir for stort for ramma med mindre det finne ombyggingskit som Darth nevner
Re: Bakaksel - størrelser og sånn, åssen var nå det...
[Re: henrikh]
#189817805/12/201405:22
Er med nå. Blir verre dette. Superstar QR'en som henrikh linker til er slik jeg har. Problemet ligger i ombygningskitet som passer til en litt større aksel og andre dropouts...
Gode svar! God helg!
Tynn i håret, men tjukk i hodet!
[Re: Østerhus]
#189818205/12/201406:53
Du har 10mm aksling, og har kjøpt deg enda en 10mm aksling. Du trenger en stikkakse (også kjent som hurtigkobling). Avhengig av navet kan du muligens bygge om til nav som bruker en slik gjennomgående aksling du har kjøpt deg.
Så det er sagt: Hjulene er jeg godt fornøyd med. Har byttet freehub (god norsk) en gang og et par lagre. Enkelt og grei skuring. Alle eiker er stramme og fine. Hjulene er ellers rette etter to år med blåsti.
Hadde en tanke om ny hurtigkobling da den jeg har fikk en smell i høst sammen med knekt bakgir... Samt at en mulighet for tykkere stikkaksling gir stivere bakhjul.
Feilkjøpt av stikkaksel/QR gjør meg ingenting. Kostet en femtilapp.
Tynn i håret, men tjukk i hodet!
[Re: baronKanon]
#189823205/12/201408:49