Etter å ha startet en reklamasjonssak mot pixmania 5 september i år begynner jeg å bli matt.
Etter å ha ventet i det vide og brede fikk jeg vite 20 oktober at kameraet var reparert og på vei tilbake til meg. Ingenting kommer i postkassa..
Begynner å etterlyse kameraet, og 4 eposter og 5 telefonsamtaer (pluss to uker til) får jeg beskjed om at kameraet er eldre enn 2 år, at det er vannskadet og derfor ikke kan repareres.
Dog litt ironisk at kamera skal tåle dykking ned til 10 meter. Forøvrig ligger kameraet visstnok fortsatt hos pixmania i frankrike. De opplyser også at de ikke har noen planer om å dekke nytt kamera eller heve kjøpet.
Kontakt med olympus sin service i norge gir tilbakemelding om at kameraet skal tåle "alt" og derfor ville de sørget for reperasjon eller nytt kamera svært raskt.
Spørsmålet er :Hvor mye jobb er det egentlig å få fylt ut klageskjema til forbrukerråd og ta hele mølla, og er det egentlig verdt tiden med tanke på at er ett tre år gammelt kamera som kostet 1750kr ? Hva ville du/dere ha gjort?
Og om noen likevel har lyst til å spare småpenger på å handle hos de? Dere er herved advart..