Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ritt og tidtakning, noen med litt peil?

Ritt og tidtakning, noen med litt peil? #1897578 03/12/2014 18:01
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg lurer på om noen gidder å hjelpe meg med et litt komplisert rittopplegg, slik at jeg vet sånn ca hva jeg skal snakke om med et timingselskap når jeg ringer?
Jeg har fått med med meg at det finnes billige app løsninger, men de krever en del folk og kan bli en del styr så det enkleste vil være en fullautomatisk løsning selv om det blir dyrere. Jeg ser også for meg at alt skal være så sømløst som mulig og at man ikke skal måtte forholde seg til starttider. Altså bare kunne gli igjennom når man når de forskjellige målepunktene. Å ha tider tilgjengelig på nett instantly er ikke nødvendig, det holder med at tidene er klare et par timer etter at alle er i mål.
Opplegget ser sålangt slik ut.
Det er to riitt i en pakke, pluss en "enduropris" med to eller tre SSer bakt inn i den ene
Begge konkurranser går samme dag, så tett som mulig
Alt foregår på samme trase`
Den ene konk kjører hele traseen (konk1)
Den andre (konk2) begynner først tidtakning et stykke uti. Denne skal ha en "enduropris" i tillegg ala TSR. Disse vil bare bli sendt ut fra "start" og skal først klokkes inn lenger ute i traseen. På veien vil de da altså i tillegg møte noen SSer uten starttider de skal kun ha en makstid å forholde seg til.
Målgang er den samme for alle. Siste legget i Enduroprisen vil også bli klokket inn her
Starten for konkurranse 2 vil også være starten for første SS.
Alle målepunktene unntatt ett vil være lett tilgjengelig mtp transport av hardware
Ett målepunkt er noen km fra nærmeste vei.

Er et sånt opplegg i det hele tatt mulig?
Jeg er ikke kresen på innspill ICON_SMILE

Redigert av sanouka; 03/12/2014 18:11.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Ritt og tidtakning, noen med litt peil? [Re: sanouka] #1897637 03/12/2014 20:38
S
staale Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Hei,
hvor mange deltakere er det snakk om?
Du kan gjerne sende meg en pm eller epost til support@rittresultater.no

Re: Ritt og tidtakning, noen med litt peil? [Re: sanouka] #1897955 04/12/2014 14:37
lmo Offline
Entusiast
Entusiast
Hvis det skal være superenkelt, kan du kanskje vurdere å bruke Strava? Lag segmenter for alle strekningen som skal måles og sjekk så tidene til alle som har syklet disse på rittdagen. Litt mere jobb i etterkant, og ikke like profft, men gratis for arrangøren.

Re: Ritt og tidtakning, noen med litt peil? [Re: sanouka] #1897969 04/12/2014 14:59
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Haha, ja jeg har tenkt tanken, men har (foreløpig) landet på at målgruppa ikke vil synes det er profft nok. Men det finnes løsninger der ute som gjør en sånn greie ganske enkel også etterpå. Vil tro at den strava konken som de lokale borti sogndal bød opp til dyst på kunne bli brukt med noen moddinger.

"It never gets easier, you just go faster."

Moderator  support