Hei!
Leter etter noen med Canyon sykkel som har omtrent samme dimensjoner som meg :-)
Høyde 174, beinlengde 81cm, rygglengde 59.
Iflg Canyons størrelse kalkulator så er jeg Small (16"), legger jeg inn 1 cm lengre beinlengde så blir jeg Medium (17,5").
Har idag en 2013 Diamant T29.2 i Medium (18") men har tenkt på at jeg nok kunne ha tatt Small (16"). Jeg har ikke geometrien på denne ramma men har benyttet den fra Intense Hard Eddie som grunnlag for sammenligning (ser ut til å være samme støpeform).
Reach er omtrent helt lik (5mm) mellom Small modellene. På samme størrelse er overrør visstnok 3cm kortere på Canyon, men jeg er usikker på om det måles på samme måte. Canyons nettside viser at de måler annerledes enn det jeg finner som "effective top tube" andre steder på nettet.
Noen som har vært i samme situasjon? Finner flere tråder som går på valgets kval mellom M og L men så langt ingenting mellom S og M.
Hvis det finnes en vennlig sjel i Bærumstraktene som har en Canyon Lux CF S eller M stående og som jeg kunne ha fått prøvesitte så hadde jeg vært veldig takknemlig for det :-)