Postet først i racer, men ser det er et eget cyclocross-forum, så reposter her

Jeg har syklet to sesonger på en Merida Cyclocross, og jeg må si kvaliteten skuffer.
Før Meridaen hadde jeg en Klein Pulse Race (kjøpt for 15 år siden). Den fikk helt minimalt vedlikehold, men fungerte helt fint. Meridaen derimot har merkelige lyder fra hjullageret foran etter ett år. Bosset i navet bak har også gått i stykker, og div annet småtteri synes jeg ikke holder helt mål.
Noen andre som har erfaring med Merida Cyclocross?
Ellers veldig fornøyd med valget av Cyclocross! Sykler stort sett i Oslo, og der er racer svært lite hensiktsmessig. Fortauskanter, trikkeskinner, grus/løv i sykkelfelt osv gjør at racer blir lite hensiktsmessig. Man får jo heller ikke skikkelige skjermer på racer. Må jo ha skjermer for å slippe å bli spruta ned bare fordi det er litt vått på bakken, og ikke minst: veldig allrigt overfor andre syklister å ha skikkelige skjermer så man slipper å pepre dem med dritt om man ligger foran. Kjipt å ligge foran å dra et godt stykke, og så finne ut at han som hang på ikke har skjermer så du ikke orker å ligge bak å bli spylt ned av dritt