Jeg har samme krank, og samme sykkel, ser det også ut til. Jeg merket meg både lang avstand på non-drev side og treg krank. Den snurrer knapt en runde med maks kraft fra meg, med kjedet på. Merkbart treg også uten kjede. Jeg har vært ute med kranklagre. Det kostet meg 1000kr i utstyr og noe ventetid. Det ble ikke noe bedre med ny montering. kranklagrene var helt grei så de brukte jeg videre. Jeg mente det var noe gods fra ramma som var i berøring med krankakslingen, like innenfor lageret. Dette fikk jeg aldri bekreftet. Bilder sendt til sykkelbutikken fa krankhuset ble vurdert å være ok. Jeg tok med sykkelen til nøytral sykkelbutikk som mente lageret var meget stabilt og uten problem. Tregheten var ikke noe å bry seg om. Avstanden på ikke-drev side virker også ok, så lenge det gir samme avstand mellom rammesenter og pedal på begge sider + at kranken ble vurdert som stiv.
Jeg har slått meg til ro med at det er en motstand som sikkert ikke er merkbar/målbar når jeg sykler. Men det er en innstilling jeg har pga at jeg ikke kan gjøre mer med det.
Når jeg skal skifte lagre kommer jeg likevel til å bruke proff sykkelbutikk for å se om det blir annerledes ved montering. Vanligvis skifter jeg selv.
Redigert av Espen E.V; 13/11/2014 21:45.