2015 FOX Float 36, 160 mm vandring for 27,5" hjul. Tapered/ konisk styrerør som er kappet til 185mm. Kun brukt 1 mnd. Ingen riper, skrammer eller andre skader på hverken ytter- eller innnerbein. Ser ut som ny!
I august fikk jeg tak på en 2015 Fox Float 36 med 160mm vandring. Den gjorde Trek Slashen min til en enda morsommere og bedre sykkel! Sykkelen ble imidlertid solgt med originalgaffelen i slutten av september, og 36en er blitt liggende ubrukt siden.
Sammenlignet med FOX 34 med CTD system, gir 36en bedre muligheter for å settes opp mykt/ følsomt på toppen av vandringen, samtidig som den hverken blåser gjennom på store slag, eller "dykker/ diver" ned bratte kneiker eller under harde oppbremsinger, slik 34en dessverre har en tendens til å gjøre.
36en har individuell justering av høy- og lavhastighetskompresjon, samt selvfølgelig retur og lufttrykk. Det følger også med et utvalg spacere som kan brukes til å justere luftvolum i gaffelen, så du selv kan bestemme hvor progressiv gaffelen skal være. Disse byttes enkelt uten spesialverktøy. Det følger med både 15mm og 20 mm aksling. Mer info om gaffelen her:
ridefox.com Så var det pris, da? Markedet bestemmer, men jeg tenker jo at kr 6000,- ikke bør være noen upris. Cyklon (Fox-importør) har ikke lagt ut priser på 2015-produkter ennå, men jeg ser at 2014-gaffelen (for 26"-hjul, da 27,5" er nytt fra FOX for 2015) ligger ute for 8990,- Lite grunn til å tro at 2015 blir billigere...
Spørsmål og bud mottas på PM, eller i tråden. Gaffelen befinner seg i Nittedal like utenfor Oslo.