|
Dårlig sex, dårlig forhold
|
Dårlig sex, dårlig forhold
08/11/2014 00:14
|
Papegøyal
OP
Troll
|
OP
Troll
Jeg leste en tråd om "hva er den absolutte dealbreakeren for deg" på et kjerringforum. Og det fikk meg til å tenke:
Jeg merker at jeg har store sperrer mot å inngå forhold med noen som jeg ikke har høy tenning på. Jeg tenker vel at da kommer forholdet til å gå rett i dass. Alle damer jeg har vært sammen med som jeg syns har vært lite spennende, har jeg dumpa. Og det er ikke hyggelig å dumpe noen. Du føler deg som en drittsekk, og er det vel kanskje til en viss grad også.
Så ser jeg på alle de jeg kjenner, både sykkelbekjente og andre i min større omgangskrets som er i forhold. Og jeg vet om såååå mye dritt som de finner seg i, og forhold som etter 20 år virker som er døden, ja kan ikke skjønne at de har hatt personkjemi på noen som helst måte, slik at jeg slutter at sexen må ha hatt STOR betydning for partnervalget. Og så går det en stund, og så har de ikke sex lenger, heller. Sexen blir sånn forhandlingsarena, sex kun dersom støvsugd og viet meg nok oppmerksomhet, huset er malt, oppvasken tatt, og deltatt like mye på foreldremøte hver. Gjerne med noen unger, felles gjeld, hus, hytte, bil whatever, skikkelig stuck.
Jeg lurer på om veien ut av dette uføret er om man kunne bli smartere i partnervalget og la pikken styre litt mindre? Altså, det er et generelt behov for nærhet, noen å dele ting med, noen å se TV sammen med, kanskje gi en klem, og spise middag sammen med. Men de egenskapene som gjør en sånn person til partnermateriale, de finner man ikke ved å følge kølla. De finner man kanskje heller ikke ved å følge bankkontoen, yrkestittel og generelt overdosert selvtillit heller, slik som damer har en tendens til.
Men dette kan ikke gå, om ikke det seksuelle blir tilfredsstilt. Og kombinasjonen av alle kravene, gjør at det blir vanskeligere å treffe noen. Når man i tillegg legger til at man ikke kan søke opp partnere i databaser og hooke up, fordi måten man treffer folk på, har innvirkning på din attraktivitet som mann, så blir det håpløst. Jeg lurte derfor på om man ville kunne fått flere gode forhold, om det ble vanligere å velge partner kun ut ifra personlighet og økonomi og ikke sex. Man kunne da heller brukt faste sexarbeidere som man kun plukket ut via utseende og teknikk. Bingo, hore-madonna problemet løst, stygg kjerring/fin personlighet-problemet løst. Mange stygge damer får seg forholdet de ønsker, mange stygge menn får seg sexen de vil ha.
Sett i lys av dette, så er det rart at ikke kvinner støtter markedsliberalisert sexarbeid og oppfordrer til det. Kanskje vanlig bruk av sexarbeidere gjør flere kvinner til partnermateriale, ikke færre?
I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
|
|
|
Re: Dårlig sex, dårlig forhold
[Re: Papegøyal]
08/11/2014 09:18
|
ScottRacing
Ringrev
|
Ringrev
Menn er utstyrt med to hoder og blod til ett så det er vanskelig å få stimulert begge samtidig.
Hva vil du ha ut av ett forhold? en god venn, knulledokke, noe å vise frem, en å avle barn med, en å trene med, en til å forsørge deg, en for å skjule din homofile legning, livsledsager ?
Det er vel en grunn til at folk skiller seg, velger å bo alene, banker ektefelle jevnlig, er utro osv, havner i psykiatrien....utrolig mange rare forhold. forøvrig så er det flere kvinner enn menn som klager over for lite sex
Redigert av ScottRacing; 08/11/2014 09:20.
Æresmedlem i KrampeKameratene
|
|
|
08/11/2014 10:43
|
VemundSimensen
Entusiast
|
Entusiast
Finn deg en god venn, type som du kan henge med, se tv, egentlig alt utenom sex. Når basic er bra, man er gode venner, snakker man kanskje om sex? Så prøver dere sex. Er'n bra har du et godt forhold foran deg  Tror ikke du finner en livsledsager i en database, eller på byn, men i en god venn med et stabilt forhold fra før av.
Klatre, klatre, klatre.... weeeee!
|
|
|
[Re: ScottRacing]
08/11/2014 12:27
|
Papegøyal
OP
Troll
|
OP
Troll
Menn er utstyrt med to hoder og blod til ett så det er vanskelig å få stimulert begge samtidig.
Hva vil du ha ut av ett forhold? en god venn, knulledokke, noe å vise frem, en å avle barn med, en å trene med, en til å forsørge deg, en for å skjule din homofile legning, livsledsager ? La oss si at jeg potensielt vil ha alt sammen, men det er vanskelig å finne. Til full pakke comes along, så blir det modulær løsning. Pulevenn, vennevenn, få-barn-med venn. Jeg lurer på om dette er et opplegg som kunne resultert i kommersialisering? Noen vil velge dette som en midlertidig løsning, og andre vil velge det som en permanent løsning. Det passer for alt det du nevner. Jeg tror kanskje markedet i Norge er dårlig for skaphomofili, ettersom samfunnet vårt ikke er intolerant nok, men det er nok andre grunner til å gjøre modulære forhold i kommerse former, mer utbredt. Terskelen for å inngå et forhold blir lavere når det hverken er barn eller sex involvert. Det er lettere å gå etter ren personkjemi. Så kan sexen kjøpes eller fås på andre måter, f.eks som elsker til ei som er i et parforhold. Videre kan barna ordnes så du har oppfylt ditt reproduksjonsbehov, ved å donere sæd til en kvinne som har de egenskapene du søker, via en reproduksjons-sjekkeside, og så kan dere sammen finne en som leier ut livmora si for å bake ungen.
Redigert av Papegøyal; 08/11/2014 12:43.
|
|
|
08/11/2014 12:38
|
grigri
Entusiast
|
Entusiast
Jøss, er det så vrient? Du styrer jo værre enn ei kjærring. Finn deg ei ugle med store pupper, resten bruker du terrengsykkel.no til.
|
|
|
[Re: grigri]
08/11/2014 12:44
|
Papegøyal
OP
Troll
|
OP
Troll
Jøss, er det så vrient? Du styrer jo værre enn ei kjærring. Finn deg ei ugle med store pupper, resten bruker du terrengsykkel.no til. Men da må du jo slite med henne resten av livet?
|
|
|
08/11/2014 20:15
|
thomasengen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Du har tydeligvis funnet deg feil type damer. Skjønnhet og spenning finnes i mange damer og en person som er en venn, sparringspartner og er intelligent er også sexy og tenner. Ikke forvent deg å finn en fotomodelldame med de største proporsjoner. De finnes ikke (kun i photoshop). En dame med god intelligens og sjarm tenner mer enn noe annet. Da får du mer du det du ber om. MEN barn kan ødelegge forhold hvis kun fokus på barn (gjelder begge parter). Husk å dyrk forholdet og barna. Gå foran som godt eksempel for barna og dyrk kjærligheten dere i mellom. Dere må selv gjøre det spennende. Å forvente at alt er like spennende alltid, så har du sett for mye film. Kjærlighet er så mye mer. DU er ansvarlig for at forholdet er spennende (men ikke forvent hele tiden)I og finn på ting for å holde dette vedlike. Gjør alt du kan for partneren (og som skal gjøre det for deg). Hilsen en fra bruktmarkedet 
|
|
|
[Re: thomasengen]
11/11/2014 08:12
|
pbk
Ivrig
|
Ivrig
DU er ansvarlig for at forholdet er spennende (men ikke forvent hele tiden)I og finn på ting for å holde dette vedlike. Gjør alt du kan for partneren (og som skal gjøre det for deg). Hadde tenkt å skrive dette selv, men det slapp jeg. Altfor mange forhold hvor dette er ensidig, ikke gjensidig, og da går det nødvendigvis i dass. Men det krever at man stoler på hverandre og tenker litt langsiktig.
|
|
|
13/11/2014 16:50
|
Iselilja
|
Forskjellen mellom gode venner og partnere er sex.
Jeg tenker at god sex er alt! Har man det så kan man finne seg i mye rart. Dessuten, har man ikke det så vil man vel før eller siden se seg om etter noe annet. Det er jo en naturlig drift i oss mennesker. Her for leden måtte jeg og mannen innvilge oss en sexfri dag, og det etter 15 års samboerskap. Når venninner forteller meg at de har sex 3-4 ganger i mnd, blir jeg helt sjokkert og skjønner ikke hvorfor de har det slik.
Det hjelper ikke at begge liker å sykle når sexen er fraværende. Da blir man jo bare venner, og er kanskje sammen for å få logistikken til å gå opp. Hvorfor man vil leve livet sitt på den måten er også uforståelig. Kan man være lykkelig hvis man ikke er seksuelt tilfreds?
|
|
|
[Re: Iselilja]
13/11/2014 17:12
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Tja. Jeg tror ikke sex er så viktig at man bør finne seg i ting man ellers ikke ville funnet seg i. Har heller ikke helt troen på at det er kvantitet som er greia. Tror nok det er viktigere at man har god sex når man har det.
Som med alt her i livet handler sex også om selvkontroll. Alt for mange har nok litt for lite av det. Må jo være en grunn til at det er et sexmarked stort som fytti grisen.
Lykke handler i alle fall om mye mer enn sex. Om jeg skal liste opp mine mest lykkelige øyeblikk så er det nok ikke et av dem har med sex å gjøre.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
13/11/2014 17:20
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Her for leden måtte jeg og mannen innvilge oss en sexfri dag, og det etter 15 års samboerskap. Når venninner forteller meg at de har sex 3-4 ganger i mnd, blir jeg helt sjokkert og skjønner ikke hvorfor de har det slik. Vel jeg synes en mellomting er fint. Hvis man liker å utføre oralsex så er det en fordel at det ikke er rester fra gårsdagen oppi der. Ikke så enkelt å få ut alt rett etterpå. Sånn sett er også en fordel å ha et lite opphold mellom gangene mtp lukt. Men til tider driter man jo selvsagt i det og kjører på. Edit: Oppi det kvinnelige kjønnsorganet altså.
Redigert av cvrokka; 13/11/2014 17:22.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
13/11/2014 22:40
|
GeirK
More than words
|
More than words
Her for leden måtte jeg og mannen innvilge oss en sexfri dag, og det etter 15 års samboerskap. Når venninner forteller meg at de har sex 3-4 ganger i mnd, blir jeg helt sjokkert og skjønner ikke hvorfor de har det slik.
Har dere barn? Forøvrig har forsøk på å forstå andres prioriteringer med utgangspunkt i egne behov antakelig ikke fått en høyere suksessrate siden sist gang jeg advarte mot dem.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
14/11/2014 11:24
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
14/11/2014 11:52
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det normale er vel at man er nødt til å vokse som par, både sammen og fremover, ikke at alt er perfekt fra dag 1 og resten av livet.
|
|
|
14/11/2014 12:26
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Forskjellen mellom gode venner og partnere er sex.
Jeg tenker at god sex er alt! Har man det så kan man finne seg i mye rart. Dessuten, har man ikke det så vil man vel før eller siden se seg om etter noe annet. Det er jo en naturlig drift i oss mennesker. Her for leden måtte jeg og mannen innvilge oss en sexfri dag, og det etter 15 års samboerskap. Når venninner forteller meg at de har sex 3-4 ganger i mnd, blir jeg helt sjokkert og skjønner ikke hvorfor de har det slik.
Det hjelper ikke at begge liker å sykle når sexen er fraværende. Da blir man jo bare venner, og er kanskje sammen for å få logistikken til å gå opp. Hvorfor man vil leve livet sitt på den måten er også uforståelig. Kan man være lykkelig hvis man ikke er seksuelt tilfreds? Dette måtte jo bare komme fra et kvinnfolk. Sikkert brorparten av mennene her ville vært sjeleglade, hvis de kunne ha sex, så mye som 3-4 ganger pr. mnd. Vil tippe mange her, aldri har hatt sex. Kjenner også par, som har bodd sammen i 25 år, uten å ha hatt sex. så alle par, er forskjellige.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
[Re: GeirK]
14/11/2014 18:54
|
Iselilja
|
Ja har to barn (2 og 6 år).
|
|
|
14/11/2014 19:18
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Hahaha, med så hyppige eskapader var dette jo nesten uungåelig.
|
|
|
14/11/2014 19:39
|
ML1
Entusiast
|
Entusiast
Hadde det ikke vært barn med i bildet hadde jeg dratt på dagen. Problemet er at tørken ofte manifesterer seg først etter at man har fått barn og da er det litt vanskeligere å bryte opp. Noen er heldige og treffer en partner som er på bølgelengde, men jeg tror mange blir fanget i forhold holdt sammen av økonomi og hensyn til barn. Har man seksuelle behov som ikke blir dekket, vil dette virke kvelende på forholdet forøvrig. Osv. Hadde man bare visst den gangen...
|
|
|
14/11/2014 22:01
|
GeirK
More than words
|
More than words
Ja har to barn (2 og 6 år). Kudos til dere at dere finner tidsluker og energi!
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
15/11/2014 14:48
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Jeg har også sex nesten hver dag, nesten på mandag, nesten på tirsdag, nesten på onsdag, nesten .......
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
17/11/2014 19:38
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det er vel ofte slik (selv om det finnes unntak) at for mannen så er et godt forhold et resultat av blant annet god sex, men for mange kvinner så genereres lysten på sex av et godt forhold.
Der har man en artig tilbakekobling som kan gå i spiral begge veier, og når hverdagen innhenter en, er det fort at den går ned.
Når de rundt en ikke er som man selv vil, så er det helt utrolig hvor mye en kan endre andre ved å endre seg selv. Det å håpe på at den eller de rundt seg endrer seg, er stort sett nytteløst.
Ved å gradvis gi den kvinnelige partneren mer oppmerksomhet og forståelse er den sikreste måten. Jeg sier "gradvis" fordi plutselige endringer lett genererer mistenksomhet. En måte å bryte mønsteret på kan være at man som mann er bevisst på å lytte mer og mer oppmerksomt til den andre og vise sympati (vær forsiktig med å foreslå løsninger). En kveld med en flaske rødvin der kona får tømt seg for sine bekymringer mens du selv lytter oppriktig oppmerksomt og oppmuntrer og skryter, kan være rene rakettdrivstoffet!
Hvor skoen trykker, kan man finne ved å sette opp et interaksjonskart slik at man finner de sykliske sammenhengene som ødelegger.
1. Hun gjør: ____________________ 2. Som følge av at hun gjør, ser jeg en person som: ___________________ 3. Som følge av at jeg ser en person som, gjør jeg følgende:___________________ 4. Som følge av at jeg gjør det, ser hun en person som:______________
Hvis 4 leder til 1, har du funnet en slik sammenheng. Det er da din oppgave å bryte den sakte ned.
Når du begynner å lete finner du lett flere i interaksjon med sjef, kolleger, naboer, barn. Bryt dem i stedet for å legge skylden på motparten. Det løser ingen ting.
|
|
|
|
|