Takk for svar!
Hvis jeg legger inn makspuls og hvilepuls i TrainingPeaks, er det ørten forskjellige måter TP lager soner for meg, og de er helt forskjellige etter hvilken metode jeg velger. (fire-soners Peter Keen, fem-soners Sally Edwards, syv-soners Rick Stern, osv). I tillegg kan man redigere sonene (og i tillegg fjerne soner eller legge til...) så jeg forstår ikke hvordan TP kan bruke de sonene til noe, i og med at sonene er helt forskjellige etter hvilken metode som brukes for å lage dem? Jeg liker Olympiatoppens fem soner som defineres ut fra makspuls og har lagt inn disse både på Garmin'en og i TP.
Hvordan er sammenhengen mellom det man legger inn av soner i TP og resultatene programmet regner ut, mon tro?
Og når det gjelder Watt: Er det en verdi som jeg kan legge inn som er i "riktig verdensdel"? Makspuls 184, syregrense er vel på starten av sone 4, som blir ca 162? Hva burde watt-threshold ligge på, sånn cirka?
En annen ting er at om jeg går inn i settings og forandrer syregrensen til 130 slag i minuttet, skjer det jo ingenting med trenings-kurvene... Jeg har lest det jeg kommer over av dokumentasjon, men blir ikke klok på hvordan det fungerer inne i Training Peaks.