Jeg kjører instruktørtimer på et treningssenter og prøver å gjøre det enklest mulig for de som er med.
Kjører stort sett pyramideintervaller av forskjellig lengde. Da har man konkrete lengder man skal jobbe i, lett å følge med på. I tillegg informerer jeg hvert minutt, at det da har gått så og så lang tid, og er så og så lang tid igjen. Så informerer jeg siste 30 sek og siste 10. Enkelt og greit. Lett for meg å huske alt, så kan jeg fokusere på å være motivator istedenfor å måtte lese på ark og telle sekunder. Trenger ikke gjøre ting vanskelig og avansert når du kan gjøre det superenkelt.
Det finnes sikkert bøtter med musikkprogrammer som man kan mikse musikk som passer som hånd i hanske til opplegget i timen, sjøl gjør jeg det "amatørmessig" og enkelt og bruker Spotify.
Storskjerm som du bruker er fint! Jeg kjører ofte film på storskjerm på mine timer, F.eks. birken. Det syns jeg er en super motivasjon, er ikke SÅ gøy å sitte å se i veggen i en time eller to ;-) I tillegg har vi et program som deltakerene kan få pulsen sin opp på storskjermen, men det regner jeg ikke med at dere har i idrettslaget.
Rotete forklaringer? Sansynligvis :-D
Lykke til!