Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen som har vært i Gdansk?

Noen som har vært i Gdansk? #1882092 31/10/2014 18:13
K
kaffekanne Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
K
HEI!!

Vi skal på tur til Gdansk med jobben, og lurer på hva slags aktiviteter vi skal utgi oss på.
Er "reiseleder" så jeg må finne ut hvilke steder vi skal besøke og hvilke aktiviteter vi skal gjøre.

Eneste jeg har funnet hittil er å hoppe i strikk, som ser helt forjævlig skummelt ut! (Noen her som har gjort det?)
Er det 90m høyt hopp og jeg gleder meg som en unge, samtidig som det ser dødsskummelt ut.

Alle tips er velkomne!!

Re: Noen som har vært i Gdansk? [Re: kaffekanne] #1882133 31/10/2014 18:59
K
kennyo Offline
Entusiast
Entusiast
K
Jeg var i Gdansk i vår, og det var mitt første og neppe siste besøk i Polen. Det kommer jo mye an på hva man liker, men byen er jo full i historie fra både krig, sovjetdominans og fagbevegelsen. Aktiviteter ble det dårlig med, med unntak av et par økter på et av byens treningssentre (spinningtime på polsk, forstod ikke bæret, men artig lell ICON_WINK ). Ting vi gjorde som huskes godt:

-Mat: Jepp. Her får du STORE porsjoner de fleste steder. Et besøk på gourmetrestauranten Goldwasser anbefales! Det ligger mange restauranter langs denne brygga i gamlebyen, men jeg mener de fleste akkurat her var typiske turistmagneter med, om det kan kalles det i Polen, overprisede måltider. Men Goldwasser var verdt prisen! Fantastisk mat og service, og husk et glass med likøren som restauranten har tatt navnet sitt fra. Ellers er det mange bra spisesteder ellers i byen. Kan også varmt anbefale restauranten Swojski Smak. Godt utvalg i lokalprodusert øl som kan nytes til lokale, tradisjonsrike retter. Her blir du METT og fornøyd! prøv også vegetarkjeden Green Way. Den finnes både i Gdansk og Sopot. Utrolig hvor mye godt som finnes i vegetarverden ICON_SMILE

-Sightseeing/historie: Fikk ikke besøkt Lech Walesa-museet selv, men har hørt mye bra om det. Westerplatte er et flott parkområde med mye krigshistorie dandert i infotavler og et flott utsiktspunkt med en ruvende skulptur. Gamlebyen er et must. Og har dere anledning og interesse, ta gjerne turen til Malbork (et godt stykke med lokaltog) og besøk den imponerende borgen der. Sopot, badebyen, er flott også utenfor sesong, og her er det flere bra Spa-steder. En kort togtur fra Gdansk ligger den.

Gdansk er en by preget av kontraster. Mye flott nytt, og like ved kan man fortsatt oppleve gammelt og slitt.

Det var det jeg kom på i farta, men skal poste mer om det dukker opp i minnet mitt ICON_SMILE

Folket er forresten generelt veldig vennlige og hyggelige! Engelsken er ikke helt på topp hos alle, men det går greit likevel. Servicen er også veldig bra vil jeg si, i alle fall det vi fikk erfare. Dere får det sikkert flott i Gdansk, men regn med å legge på dere ;D

Re: Noen som har vært i Gdansk? [Re: kaffekanne] #1882153 31/10/2014 19:13
K
kaffekanne Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
K
Tusen takk for kjempeflott svar!
Dette hjelper kjempemye ICON_SMILE

Re: Noen som har vært i Gdansk? [Re: kaffekanne] #1882232 31/10/2014 20:50
VemundSimensen Offline
Entusiast
Entusiast
Gdansk er den kjedeligste byen jeg har vært i på firmatur.

Gørrkjedelig faktisk.

Det finnes dog noen positive ting:
Pøb: Goldwasser
Wiskeybule: Jacks Bar ligger vis a vis Fontana Neptuna, ligg bortgjemt men en PERLE!
Lokal stampøb, romantisk vannhull: Kubicki (har kan du ta en ferge eller noe for å se på et slott)

De har et supert lokalt øl som heter Ksiazece, rød lager. Det er noe av det beste!

Vi sov på Radisson, perfekt utgangspunkt. Ikkekjøp hotellfrokost, gå uti bakgaten til hotellet (via a vis jacks bar) det er det fryktelig mye deilig frokost å få seg!

Lykke til ICON_SMILE

Klatre, klatre, klatre.... weeeee!
Re: Noen som har vært i Gdansk? [Re: kaffekanne] #1882241 31/10/2014 20:58
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Støtter forrige taler. Lite å gjøre og mye dårlig mat. Var det for noen år siden. Radisson var fint, valuta for penga men tre dager var minst en for mye.

Re: Noen som har vært i Gdansk? [Re: kaffekanne] #1882502 01/11/2014 07:48
O
oladonk Offline
Avhengig
Avhengig
O
Jeg syns Gdansk var en ok by å ferdes i. Westerplatte bør dere få med dere, Vi dumpa tilfeldigvis borti i åpningen av nytt teaterbygg der,, var inne å kikka litt, absolutt verdt å se på. Så tok vi tog til Sopot en dag, Vi tok også tog til Gdynia, litt lengre nord enn Sopot, fine plasser begge to. Men vil tro det er væravhengig.....

Goldwasser anbefales!

Ola
Re: Noen som har vært i Gdansk? [Re: kaffekanne] #1882884 01/11/2014 19:43
?
Øyvindzen Offline
Entusiast
Entusiast
?
VemundSimensen, har du hørt om å begrunne en oppfatning/mening?

Her er det sannsynligvis snakk om folk som gleder seg til å dra på en tur som sannsynligvis allerede er bestilt, og da er "gørrkjedelig" en surmaget, negativ og etter mitt syn unødvendig kommentar. (Det sier kanskje sitt at puber og buler er det eneste brukelige du har å trekke fram.)

Da jeg var i Gdansk, hadde jeg det prima. Det er imidlertid så mange år siden at jeg dessverre ikke har detaljer å bidra med til trådstarter.

Øyv

Redigert av Øyvindzen; 01/11/2014 19:44. Rediger grunn: Dobbeltord
Re: Noen som har vært i Gdansk? [Re: kaffekanne] #1883486 02/11/2014 18:17
VemundSimensen Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg hadde det også prima i Gdansk, mye fine plasser bla. de nevnte stedene.

Hva jeg forbinner med firmatur er bonding, du bonder over øl, juging og gode historier. Ikke på museum, klatre til topps i et kirketårn.

Gdansk er kjipt, vi fikk tips om å besøke sopot men vi ble sittende å kose oss på flere av byens flotte kneiper, buler og pøbber.
noen liker det, andre liker andre ting.

Klatre, klatre, klatre.... weeeee!
Re: Noen som har vært i Gdansk? [Re: kaffekanne] #2321901 02/07/2016 12:35
O
olav91 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
O
Jeg var i Warszawa klubben New Orleans. Og jeg må si at det er verdt. Vakre kvinner og fantastisk danseshow . http://neworleans.pl/en/?nkpage=1

Re: Noen som har vært i Gdansk? [Re: kaffekanne] #2321909 02/07/2016 13:19
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Fant to gamle tråder for å drive reklame? Moderator?

Moderator  support