Gel i buksa er kjekt å ha om det mot all sannsynlighet virkelig skulle smelle noe så inni gamperæva. Har ikke opplevd det til nå, men sikkert litt som å ha lykketroll i speilet på bilen.
En annen ting jeg registrerer, er at det er få nordmenn som kjører med sykkelcaps. Her må det skoleres.
Gel er helt unødvendig til annet enn overtro. Vann er stort sett kun nødvendig hvis det nærmer seg 20 grader eller om du har glemt å drikke på forhånd.
Capsbruk... Bremmen ned hindrer utsyn som du trenger. Du ser at det kun er et fåtall av proffene som bruker det, og bildet illustrerer vel poenget.
Man kan jo brette opp, men da kan man også bruke lue.
Dårlige bildeeksempler da det ikke er caps-vær der. I skikkelig grisevær bruker selv en del av proffene caps. Her er et bilde fra en skikkelig ufyselig utgave av GP Mario De Clercq for et par år siden. Nys, Albert, Vantornout og Peeters stiller i caps. At Peeters tar PÅ seg regnjakke før start sier vel det meste om forholdene.
I følge bildene som er postet her kan man i alle fall se at sokkene tres utenpå benvarmerene. Dette har også blitt diskutert i den andre stiltråden for landevei, hvor det har blitt slått hardt ned på.
I følge bildene som er postet her kan man i alle fall se at det er sokkene tres utenpå benvarmerene. Dette har også blitt diskutert i den andre stiltråden for landevei, hvor det har blitt slått hardt ned på.
Sokker utenpå løse benvarmere har blitt slått hardt ned på av dilletanter, vantro og ignoranter,
Jeg mener det eksisterer to regler her: benvarmere uten glidelås nederst skal innafor sokkene. Benvarmere med glidelås nederst må utenpå sokkene for å unngå gnaging mot akilles, samt for at muligheten til å faktisk bruke denne glidelåsen til å ta av benvarmerme skal kunne benyttes.
Sånn - enkelt og greit. Funksjon er det som definerer stil . Benvarmerme som brukes i kross er i sin natur ment å være på permanent - i hvert fall så lenge det sykles. Benvarmere med glidelås til trening og ritt som starter i kjølig vær, men fullføres i varme bør monteres utenpå sokkene slik at de kan skrelles av ved behov.
Er man ikke underlagt stilregelverket på vei til jobb?
Vanlig praksis er vel at stil og pendlig ikke blir nevnt i samme setning. Der er det mere fokus på å komme seg fram til rett tid og i noenlunde ok forfatning. Litt det samme som med triathlon ...
Pendling med norsk vri er en håpløs aktivitetsform, fordi trening midt i rushtrafikken ikke har noe med verken pendling eller sykling å gjøre. At mange av gutta helst skal trene i rød sone om kapp med 20-bussen vitner om laber stil innenfor kraniet, og klesdrakten bærer dermed preg av det. Vil si nesten samtlige prøver ekstremt hardt på noe de ikke vet hva er, og da snakker vi både om stil og pendling.
Blir litt som om jeg skal trene ballspill på supern, skylde på tidsklemma og spørre på fotballforum.no om hva som skal til for å bli like kul som Pirlo.
Pendling med norsk vri er en håpløs aktivitetsform, fordi trening midt i rushtrafikken ikke har noe med verken pendling eller sykling å gjøre. At mange av gutta helst skal trene i rød sone om kapp med 20-bussen vitner om laber stil innenfor kraniet, og klesdrakten bærer dermed preg av det. Vil si nesten samtlige prøver ekstremt hardt på noe de ikke vet hva er, og da snakker vi både om stil og pendling.
Blir litt som om jeg skal trene ballspill på supern, skylde på tidsklemma og spørre på fotballforum.no om hva som skal til for å bli like kul som Pirlo.
Godt konkludert!
Det er like fullt mulig å gjøre det beste ut av stilsituasjonen... Spesielt om man bor på landet og kan sykle sine snaue to mil hver vei i fred og ro...
Er i Flandern akkurat nå, og på søndag skal jeg se på sykkelkrossens svar på Flandern rundt, Superprestige Gavere.
I morgen skal jeg sykle i løypa, og har dessuten nærmest fri tilgang på både utøvere og arrangører.
Nå er tiden for å stille spørsmål, har fått go på en Q&A fra det norske folk.
Kan det norske folk spørre om annet enn bekledning? Vil gjerne høre om trenden i MTB med kort stem og bredere styre forplanter seg til cx. Kanskje ikke særlig stilig, og langt fra klassisk, men ser at enkelte produsenter tenker i de baner også for cx, og at det finnes en del tilhengere med velfunderte oppfatninger på diverse fora. (Nei, spør ikke bare fordi jeg er i tvil om størrelse på egen cx, vet at det er et annet spørsmål...)
Apropos caps: ikke mange som bruker lue med skygg ("caps") til tross for en svært våt løype i dag, MEN begge de to ungfolene som er ensomme i tet har caps. Må funke da?
Oppdatering mens vi skriver: tre med caps først nå. Walsleben tauer i gruppa bak!