Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Cannondale Scalpel 29 Carbon 2 vs Canyon Lux cf 29

Cannondale Scalpel 29 Carbon 2 vs Canyon Lux cf 29 #1880580 28/10/2014 21:37
T
thorkh Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Tiden har kommet for å oppgradere fra 26 til 29".
Har peilet meg inn på Scalpel Carbon 2 eller Canyon lux cf 8.9 eller 9.9.

Spørsmål som gnager;

1) Noen som har erfaring med disse og vil dele sine tanker om styrker og svakheter
2) Hva er reell leveringstid på Canyon
3) Kan man enkelt bytte stem på Scalpelen, og noen som har erfaring/synspunkter på svakhetene med bakdemperen som ble påpekt i terrengsykkel i på vårparten.

Andre ting jeg burde vite om?

Sykkelen skal brukes til stikjøring og ritt som Bukkerittet, Terrengsykkelrittet og Ultrabirken, som er målet denne sesongen.

Tips om andre mulige kandidater mottas også med takk.

TK
Re: Cannondale Scalpel 29 Carbon 2 vs Canyon Lux cf 29 [Re: thorkh] #1880604 28/10/2014 23:10
Darth Wheeler Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
3)

Den integrerte stemløsningen til Cannondale har en tendens til å knirke.

Det er mulig å kjøpe et annet styrerør som enten lar deg bruke stem i headshok størrelser (lite utvalg) eller et styrerør som lar deg bruke stem i vanlig 1 1/8 størrelse.

Noe annet som kan bli et problem med mindre rammestørrelsen er perfekt, er at toppen av leftyen vil forhindre bruk av stem kortere enn 8cm. Det er ikke et problem på de nyeste modellene, kommer nok an på hvilken årsmodell du ser på.

F.eks:
http://r2-bike.com/MCFK-Lefty-Steerer-Tube

--

Cannondale har livstidsgaranti for første eier, stort pluss i min bok.

Redigert av Darth Wheeler; 28/10/2014 23:15. Rediger grunn: Hvor kjapt sier noen styrefremspring *puh*

Karbonsnobb som har sett lyset i sveisen.
Re: Cannondale Scalpel 29 Carbon 2 vs Canyon Lux cf 29 [Re: thorkh] #1880658 29/10/2014 08:09
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: thorkh
Tiden har kommet for å oppgradere fra 26 til 29".
Har peilet meg inn på Scalpel Carbon 2 eller Canyon lux cf 8.9 eller 9.9.

Spørsmål som gnager;

1) Noen som har erfaring med disse og vil dele sine tanker om styrker og svakheter
2) Hva er reell leveringstid på Canyon
3) Kan man enkelt bytte stem på Scalpelen, og noen som har erfaring/synspunkter på svakhetene med bakdemperen som ble påpekt i terrengsykkel i på vårparten.

Andre ting jeg burde vite om?

Sykkelen skal brukes til stikjøring og ritt som Bukkerittet, Terrengsykkelrittet og Ultrabirken, som er målet denne sesongen.

Tips om andre mulige kandidater mottas også med takk.

Både Scalpel Carbon og Lux CF var testet i rittfulldempertesten i Terrengsykkel 2 2014. Er du abonnent kan du lese hele arkivet digitalt.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon

Moderator  support