Conti RKSS 2.2, Rocket Ron 2.35, Racing Ralph 2.4, etc.
Du trenger ikke så bred felg for grus, nei.
Det skjønner jeg, men jeg vil helst ha hjulsett som fungerer optimalt på sti og bra på grus. Hvis RoRo og Rara finnes i 2.35 og 2.4 er kanskje saken grei.
Minst 2,3" i Schwalbestørrelse er nå min mening på en slik felg.
Men finnes det egentlig rasktrullende grusdekk som er så brede? Kanskje 30mm er bedre for meg, som et allround karbonhjulsett. Eller kanskje jeg må ha to hjulsett
Specialized renegade 2,3
Renegade i 1,95 er like brede som schwalbe sine TB i 2,1 på 30mm felgen.... Renegade i 2,3 er vesentlig bredere og mer volum
Snakker carbon: Noen som vet om det fins 40mm(35 innvendig) felger der ute et sted til vettug pris? Får et sett WTB 27.5 Trialblazers 2.8 i januar og er nå i planleggingsfase. Ja, jeg er klar over Derby og Ibis Wide, men vil prøve å unngå å strekke meg så langt.
nextie-bike.com har til 180USD. Ikke så mange brukererfaringer her til lands, men Josse har ødelagt en 40mm felg (får ny...) mens jeg sykler fornøyd rundt på 27mm felger. Har et sett 35mm som skal bygges opp. Tror Ole har bestilt felger derfra også forresten. Selv skulle jeg veldig gjerne hatt en 30mm felg, men det drøyer for 27.5 ser det ut til...
Men finnes det egentlig rasktrullende grusdekk som er så brede? Kanskje 30mm er bedre for meg, som et allround karbonhjulsett. Eller kanskje jeg må ha to hjulsett
Ser ut til at LB har endret 30mm felgen sin i 650B /27,5" slik at denne også har blitt "hookless"
Ref. hjemmesiden deres: Update: We already updated the clincher hooked rim to clincher hookless rim since October 31, 2014. Most of rims specifications are the same between hooked and hookless rims. But there are slightly different, especially for the ERD and the inner width.
Jepp. Mindre rullemotstand, men i en eller annen hastighet nær man skjæringspunktet der den økte luftmotstanden bidrar mer enn den lavere rullemotstanden. Tror trygt vi kan anta at den hastigheten er en del høyere enn den de fleste holder på grus, dog.
Første selvbygde hjul med 35mm hookless felg. Fremhjulet blir ca 90 gram lettere, hvilket gir et ganske lett hjulsett til å ha såpass grove felger. Tune King/Kong Sapim CX ray 28 hull
Første selvbygde hjul med 35mm hookless felg. Fremhjulet blir ca 90 gram lettere, hvilket gir et ganske lett hjulsett til å ha såpass grove felger. Tune King/Kong Sapim CX ray 28 hull
1449 gram for settet. Kjennes helt klart utrolig stive ut....
Rittnene går i farris, grenserittet, birken og den type ritt. Veier rundt 88-90 med klær. Kjører ikke noen grove stier, hvertfall ikke veldig aggressivt hvis jeg skulle passere noen :-) ...mest grusveier og lette stier. man kunne velge denne felgen og til samme pris.
Specialized renegade 2,3
Renegade i 1,95 er like brede som schwalbe sine TB i 2,1 på 30mm felgen.... Renegade i 2,3 er vesentlig bredere og mer volum
Jeg kjører med Renegade 2.3 på felger med 30mm innvendig (LINK)
Her er bilde fra Roc d'Azur hvor jeg kjørte med Ardent 2.4 foran. Dekkene hadde lik bredde (kropp), og Renegade var faktisk litt høyere. Utrolig kjørekomfort og grep. Renegade 2.3 anbefales for denne felgen.