Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fortius blå vil ikke starte

Fortius blå vil ikke starte #1878714 24/10/2014 11:52
jok Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Da jeg skulle starte opp Fortius blå for vinteren, ville ikke programmet starte. Der blir bare gående og gå et timeglass. TTS 3 funker fint. Programmet starter fint, når jeg kobler fra styringsenheten, men kobler jeg denne til, så kutter programmet ut. Når jeg ser på driverene i device manager så ser også driverene" Jungo" OK ut. Noen som kjenner dette problemet, og som har en løsning ? NB alt fungerte fint, da jeg la bort PC en og rulla i vår.
Rulla er Fortius Multiplayer, og jeg kjører windows 7, 32bit

Re: Fortius blå vil ikke starte [Re: jok] #1878862 24/10/2014 17:34
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Snodig, samme skjedde meg, og den virket for 2-3 uker siden.

Skal reinstallere den gamle maskinen med xp sp2 og original fortius og se hva som skjer.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Fortius blå vil ikke starte [Re: jok] #1878863 24/10/2014 17:42
Morteen Offline
Avhengig
Avhengig
Tror det har noe med at Tacx har kuttet ut støtten til dette programmet.Det skal virke uten Internett tilkobling.

Re: Fortius blå vil ikke starte [Re: Morteen] #1878972 25/10/2014 07:03
jok Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: Morteen
Tror det har noe med at Tacx har kuttet ut støtten til dette programmet.Det skal virke uten Internett tilkobling.

Takk Morteen.
Prøvde med å slå av Wifi, og da virket det. Men det er jo merkelig at Tacx skal gjøre dette. Begynner forøvrig å bli ganske lei av Tacx og alle problemene jeg har hatt siden jeg kjøpte rulla for 3 år siden. Først var den bremsemotoren som hakka når jeg kom over 200 watt. Det problemet hadde jeg hele den første vinteren. Da jeg leverte den inn på våren tok det 6 mnd før jeg fikk ny. Den fungerer bedre . Så var det styringsenheten som ikke tålte svette, så jeg måtte ha ny. Den er nå pakket inn i plastpose når jeg sykler. Overflatebehandlingen på skrue og rammer tåler heller ikke svette. De er så rustne at der er fælt å se på.Så var det den blå hendelen som jeg klemmer motoren mot dekket med som brakk. Så var det Google lisensen. Har vi noen kontroll på at denne går til Google så lenge man må betale til Tacx.

Moderator  support