Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

UCI-godkjenning på tempo

Re: UCI-godkjenning på tempo [Re: Lamia] #2688455 12/11/2021 09:16
M
Magnoos Offline
Ringrev
Ringrev
M
Var det samme watt på disse testrunnene også?

Har vurdert aerohead som ny hjelm, men det høres kanskje ikke ut som den nødvendigvis er noe bedre enn min gamle Bell Javelin da...

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: UCI-godkjenning på tempo [Re: Magnoos] #2689064 18/11/2021 21:44
P
Playboy75 Offline
Entusiast
Entusiast
P
Nøyaktig samme watt. Gang etter gang.

Re: UCI-godkjenning på tempo [Re: Playboy75] #2690551 05/12/2021 08:59
M
Magnoos Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: Playboy75
Så er det jo veldig fordyrende at de måler lengden fra tuppen av girspaken til kranken, slik at om du ønsker en ekstra lang sykkel så er jo di2klart favorisert. Mener og ha hørt at tuppen på styret maks skal være +10cm over der armene hviler, samt at det er en maks lengde på setet. Nå er denne videoen noen år gammel også 🙂. Men takk for video

Jeg har nettopp satt opp sykkelen min UCI-lovlig, og det stemmer at tuppen av styret (m.a.o. girspakene om man ikke har Di2) skal være maksimalt 10 cm over armhvilerne. Er puten fastmontert måles det fra overkant av den, er den festet med f.eks. borrelås må puten fjernes før måling. Dette er vel også årsaken til at vi har sett stadig mindre ergonomisk plassering (høyere og høyere opp på underarmen) av armhvilere i takt med stadig mer utbredt "praying mantis"-posisjon.

Nok en ulempe for manuelle girskiftere vs Di2 med andre ord, ettersom jo høyere man vinkler aerostengene, alternativt jo mere bend man har, jo høyere vil jo girskifterne peke i høyeste posisjon. Enig med John Harald at det ikke er her fokus bør ligge, men samtidig, om man kan oppnå en posisjon med lavere CdA som følge av bytte til Di2 er det jo indirekte en måte å kjøpe seg lavere CdA.

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino