Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Reklamasjon Zipp

Reklamasjon Zipp #1874951 16/10/2014 13:24
M
morta Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Jeg kjøpte en ny sykkel med Zipp 404 FC for et drøyt år siden. Dette er innenfor garantitiden til Zipp som er to år. I høst oppdaget jeg en delaminering i bremsebanen på bakhjulet. Hjulet er ikke kjørt mange kilometer (rundt 500) og har ikke vært krasjet eller påført noen støt som skulle tilsi skade.

Jeg leverte hjulet inn til butikken jeg kjøpte dem og de har sendt det inn til Cycle Service Nordic. I går fikk jeg tilbakemelding fra butikken over telefon at reklamasjonen var avslått. Etter hva selgeren uttalte på telefon avslår CSN alle saker med skader på bremsebanen. Rart om det stemmer, men det var nå engang hva som ble sagt.

For ordens skyld; jeg har kun benyttet bremseklosser Zipp selv anbefaler, og det er ingen synlig slitasje på bremsebanen utenom nevnte skade. Hvordan ville dere forholdt dere til dette?

Re: Reklamasjon Zipp [Re: morta] #1874953 16/10/2014 13:26
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fulgte det en begrunnelse for hvorfor de avslår alle saker med skade på bremsebanen? Er det vanlig at bremsebanen går i oppløsning på disse kanskje?

Det høres syltynt ut fra CSN.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Reklamasjon Zipp [Re: Anders A-R] #1874962 16/10/2014 13:34
M
morta Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Når har jeg ikke dette på papiret siden det var over telefon, men det var fordi skader på "bruksflater" ikke kan utelukke skader forårsaket av brukerfeil. Det er forsåvidt sant, men hjulet er jo ikke utsatt for annen bruk enn det som er tiltenkt av produsenten. Hvem sitter med bevisbyrden i en slik sak?

Re: Reklamasjon Zipp [Re: morta] #1875013 16/10/2014 15:10
Vingen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Ta å ring Cycle service, hadde en reklamasjon på et Zipp bakhjul og Anton sport ville fikse hjulet selv, men ringte selv Cycle nordic og de var helt fantastiske og fikset hjulet i løpet av kort tid. Veldig hyggelige og flinke folk.

Women really do rule the world.
They just haven't figured it out yet.
When they do, and they will, we're all in big big trouble
Re: Reklamasjon Zipp [Re: morta] #1875053 16/10/2014 17:21
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
I utganspunktet er det du som forbruker som har bevisbyrden. Dette innebærer derimot ikke at selger ikke må foreta undersøkelser og å gi deg en forklaring på hvorfor dette ikke er en mangel ved produktet.

H

Re: Reklamasjon Zipp [Re: morta] #1875055 16/10/2014 17:31
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Delaminering i bremsebanen er en typisk skade ved bruk av feil klosser. Selv om du påstår (og faktisk har) brukt riktige klosser så vil nok Zipp legge til grunn noe annet, dvs at de legger til grunn at det faktisk er brukt feil klosser. I praksis vil det være helt umulig for deg å bevise at du har brukt riktige klosser.

Hvis det hadde vært mitt hjul hadde jeg prøvd å få importør/fabrikk til å bytte felgen billigst mulig. Nav og eiker kan uten problemer gjenbrukes når hjulet er brukt så lite.

Moderator  support