Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Thor og Lance.

Thor og Lance. #1874470 15/10/2014 18:17
A
anonym Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
A
Lance innrømmet ovenfor Thor at han hadde dopet seg. Dette skjedde i mai 2011....

Jeg vet ikke helt, men dette lukter det litt av. Ettermælet til Thor begynner å falmne litt synes nå jeg...

http://www.dagbladet.no/2014/10/15/sport/sykkel/thor_hushovd/lance_armstrong/procycling/35759752/

Man kan jo mene hva han brude gjort og hva han gjorde, Thor altså, men det kan iallefall ikke vært lett for oksen fra Grimstad etter denne middagen hos Lance.

Redigert av anonym; 15/10/2014 18:20.
Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874499 15/10/2014 18:49
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Rimelig tynt bevisgrunnlag å komme med da!? "Alle gjorde det ..."
Jeg synes Thor har stått fjellstøtt gjennom hele karrieren, gjennom uttalelser og handling.

Han kunne jo selvsagt rapportert dette til sportssjefen i sykkelforbundet på den tiden ...

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874507 15/10/2014 18:55
HNK Offline
Besatt
Besatt
Hadde trodd han var sterkere.
Holdningen hans er at eksdopere ikke skal jages ut av skapet, de skal stå frem selv når de selv vil slik de selv ønsker.... Her mener jeg han tar feil.

Med det sagt, om man går gjennom listen av hvem han kunne sagt fra til uten å tape ansikt (tror dette er hovedgrunnen til at han var taus), så er ikke denne listen helt enkel. Ledelsen i UCI i 2011? Egen lagledelse? Kjærgaard?
(Listen er sikkert lenger med flere gode alternativer)

Han burde gått til Antidoping Norge, men dette bør og skal han vite selv.

Thor har vært en enorm egoist, som toppidrettsutøvere flest er, og tenkt seg selv og egen karriere. Klarer liksom å hate han for det heller, men dette blir en ripe i lakken

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874622 15/10/2014 23:36
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg synes Thor står godt. I motsetning til bortimot alle andre forteller han om det han har sett og opplevd på en åpen måte. Alle andre norske ryttere har og har hatt en intet sett intet hørt holdning. I tillegg synes jeg han alltid har vært tydelig hva gjelder doping.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874656 16/10/2014 06:00
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
I mai 2011 var Thor nybakt verdensmester og hadde en fantastisk sesong foran seg. Han hadde en karriere å ta vare på. Jeg tipper han holdt kjeft for å beskytte seg selv og karrieren. På det tidspunktet hadde vel fremdeles Armstrong så mye makt at han kunne ødelagt Thors videre karriere ganske enkelt.

Vi kan alle sitte på våre høye hester og synes Thor handlet galt (noe han gjorde) men om jeg tar på meg hans sko forstår jeg veldig godt at han holdt kjeft frem til nå.

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874665 16/10/2014 06:23
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
For all del. Jeg forstår at det var vanskelig for han å "sladre", men litt interessant er dette likevel, for hadde dette vært en utenlandsk syklist, hadde høygaflene og faklene kommet frem fortere enn svint. ICON_WINK

Re: Thor og Lance. [Re: Stein] #1874669 16/10/2014 06:30
T
Thomasen Offline
Entusiast
Entusiast
T
Ikke vanskelig å forstå at han holdt kjeft, men det gjør det ikke til noen bedre/riktigere beslutning av den grunn.

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874717 16/10/2014 07:42
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg lurer også på hvorfor han går ut med dette nå.

Han kunne tatt det med seg i graven, men er det faren for at det før eller siden
hadde kommet for dagen, eller rett og slett bare samvittighten som gnager han
for mye som gjør det?

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874719 16/10/2014 07:44
S
stmarc Offline
Avhengig
Avhengig
S
Litt off topic,
men kan det tenkes at denne boka (også) lanseres som e-bok ?

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874729 16/10/2014 07:59
Espen E Offline
Ivrig
Ivrig
Nå har jeg aldri møtt Thor og aner ikke hvordan type han er utenfor det inntrykk jeg har fått via mediene, så jeg er muligens helt på jordet her. Allikevel tar jeg meg selv i å undres på følgenede:

En lang sykkelkarriere er tilbakelagt, heder og ære er høstet og folk viser respekt og gir sterkt uttrykk for at de setter pris på innsatsen. Alle byggeklosser for potesiell "helgendyrkelse" ligger på bordet og kan kun pusles sammen.

Hvorfra kommer så ideen fra om å skrive en bok der han bevisst går inn og gir seg selv riper i lakken og skaper situasjoner der folk stiller spørsmål som igjen krever nye svar, og som ikke minst kan føre til spekulasjoner om Thor også var en del av ukulturen? Er behovet for å lette på trykket så stort, eller tror han at han med dette er i forkant av problemet og at han gjennom dette nøytraliserer spørsmålstillerene og gjør seg helt ferdig med saken en gang for alle. I så tilfelle tror jeg han feilvurderer veldig.

Nå er ikke jeg noen informasjonsrådgiver, men når man har vært en del av en sykkelsport med frynsete kanter og gjennom mange år har frontet at man har vært ren i hele karrieren. Hvorfor da tillate seg selv, etter at karrieren er over, å sette seg i en situasjon der man med overlegg sår tvil om egen person? Man trenger ikke å være ansatt i First House for å se at dette ikke nødvendigvis er positivt for eget ettermæle.

Hadde det ikke rett og slett vært mer intelligent å trekke seg tilbake uten å røre mere i gryta, skrive en bok om de øvrige tingene i karrieren, positive og negative ting, medgang og motgang, supplere med gode historier, bygge videre på ikonstatusen og hygge seg med den og Rema1000?

Jeg synes rett og slett, sett fra mitt ståsted, at Thor gjør noen merkelige, og unnskyld uttrykket korttenkte, valg her og bevisst eller ubevisst skyter seg i foten med det resultet at han unødvendig kompliserer ting for seg selv. Har han dårlige rådgivere rundt seg, eller er han ikke typen som følger egen intuisjon og ikke lytter til rådgivere?

Redigert av Espen E; 16/10/2014 08:00.

- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg....
2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International
http://instagram.com/esp1e/
Re: Thor og Lance. [Re: Raskall] #1874732 16/10/2014 08:09
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Raskall
I mai 2011 var Thor nybakt verdensmester og hadde en fantastisk sesong foran seg. Han hadde en karriere å ta vare på. Jeg tipper han holdt kjeft for å beskytte seg selv og karrieren. På det tidspunktet hadde vel fremdeles Armstrong så mye makt at han kunne ødelagt Thors videre karriere ganske enkelt.

Vi kan alle sitte på våre høye hester og synes Thor handlet galt (noe han gjorde) men om jeg tar på meg hans sko forstår jeg veldig godt at han holdt kjeft frem til nå.

Jeg er ikke uenig, for å ha det sagt. Men, hvilken ny informasjon ville dette bringt til bordet? Når Lance`s egne sprøytekamerater hadde lagt kortene på bordet, så kan jeg ikke se at Thor ville bidratt med noe nytt i denne saken.

Floyd Landis sa dette allerede ett år tidligere (kilde Wikipedia)
"On May 20, 2010, after almost four years of contesting the allegations, Landis admitted to continual doping, and revealed that Lance Armstrong and many other top riders who rode on his team doped as well."

Tyler Hamilton sa det samme i Mai 2011 i intervju med 60 Minutes
On May 20, 2011, he also made the confession in an email to friends and family after a taping of the TV news show 60 Minutes, during which he also implicated Lance Armstrong in the doping scandal.

Re: Thor og Lance. [Re: Espen E] #1874780 16/10/2014 09:05
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Espen E
Nå har jeg aldri møtt Thor og aner ikke hvordan type han er utenfor det inntrykk jeg har fått via mediene, så jeg er muligens helt på jordet her. Allikevel tar jeg meg selv i å undres på følgenede:

En lang sykkelkarriere er tilbakelagt, heder og ære er høstet og folk viser respekt og gir sterkt uttrykk for at de setter pris på innsatsen. Alle byggeklosser for potesiell "helgendyrkelse" ligger på bordet og kan kun pusles sammen.

Hvorfra kommer så ideen fra om å skrive en bok der han bevisst går inn og gir seg selv riper i lakken og skaper situasjoner der folk stiller spørsmål som igjen krever nye svar, og som ikke minst kan føre til spekulasjoner om Thor også var en del av ukulturen? Er behovet for å lette på trykket så stort, eller tror han at han med dette er i forkant av problemet og at han gjennom dette nøytraliserer spørsmålstillerene og gjør seg helt ferdig med saken en gang for alle. I så tilfelle tror jeg han feilvurderer veldig.

Nå er ikke jeg noen informasjonsrådgiver, men når man har vært en del av en sykkelsport med frynsete kanter og gjennom mange år har frontet at man har vært ren i hele karrieren. Hvorfor da tillate seg selv, etter at karrieren er over, å sette seg i en situasjon der man med overlegg sår tvil om egen person? Man trenger ikke å være ansatt i First House for å se at dette ikke nødvendigvis er positivt for eget ettermæle.

Hadde det ikke rett og slett vært mer intelligent å trekke seg tilbake uten å røre mere i gryta, skrive en bok om de øvrige tingene i karrieren, positive og negative ting, medgang og motgang, supplere med gode historier, bygge videre på ikonstatusen og hygge seg med den og Rema1000?

Jeg synes rett og slett, sett fra mitt ståsted, at Thor gjør noen merkelige, og unnskyld uttrykket korttenkte, valg her og bevisst eller ubevisst skyter seg i foten med det resultet at han unødvendig kompliserer ting for seg selv. Har han dårlige rådgivere rundt seg, eller er han ikke typen som følger egen intuisjon og ikke lytter til rådgivere?

Hva om man sier at et tenkende menneske rett og slett ønsker å formidle noe. Synes det faktisk er positivt at han går ut og forteller mye samtidig og han legger seg nesten selv på hoggestabben ved å offentliggjøre sine tidligere moralske valg på denne måten. Man kan jo spørre seg selv om hvor mange som har fortalt om slike ting i syklingen uten enten å ha blitt trengt opp i et umulig hjørne eller fått en eller annen goodwill for å tilstå etter at alt var kjent.

Synes og dette setter døren på gløtt i forhold til en annen debatt. Hvor mange visste egentlig om at Lance og andre var dopet? På meg virker det nesten som at dopingen var mye mer kjent innad i miljøet enn noen har villet innrømme.

Re: Thor og Lance. [Re: Brusdalen] #1874784 16/10/2014 09:10
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Brusdalen
Sitat: Raskall

Jeg er ikke uenig, for å ha det sagt. Men, hvilken ny informasjon ville dette bringt til bordet? Når Lance`s egne sprøytekamerater hadde lagt kortene på bordet, så kan jeg ikke se at Thor ville bidratt med noe nytt i denne saken.

Floyd Landis sa dette allerede ett år tidligere (kilde Wikipedia)
"On May 20, 2010, after almost four years of contesting the allegations, Landis admitted to continual doping, and revealed that Lance Armstrong and many other top riders who rode on his team doped as well."

Tyler Hamilton sa det samme i Mai 2011 i intervju med 60 Minutes
On May 20, 2011, he also made the confession in an email to friends and family after a taping of the TV news show 60 Minutes, during which he also implicated Lance Armstrong in the doping scandal.

Tror man må se på hvilke motiver Floyd og Tyler hadde på det tidspunktet.

Re: Thor og Lance. [Re: Espen E] #1874785 16/10/2014 09:11
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Mitt argument med å verne om egen karriere er mitt heteste tips. Nå er sykkelkarrieren over og han kan endelig komme ut med noe han har brent etter å fortelle i tre og et halvt år.

De som gikk ut og beskyldte Lance for doping var dopere selv. Hadde Thor gått ut med dette i sin aktive karriere hadde han garantert blitt stemplet som doper selv.

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874788 16/10/2014 09:15
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Til Espen E: tvilen vil tydeligvis alltid være der uansett så hvorfor ikke?

Til sveinaa: Alle i miljøet visste om det hele tiden, i hundre år, og det har da også vi utenforstående gjort de siste femten år? Vi snakker om en dypt forankret ukultur, ikke spekulative Johan Muhlegg stunts. Når det er sagt så tror jeg vi finner tilsvarende ukultur i mange andre idretter i mye større grad en det som er kjent i dag.

Re: Thor og Lance. [Re: sveinaa] #1874795 16/10/2014 09:28
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: sveinaa
Tror man må se på hvilke motiver Floyd og Tyler hadde på det tidspunktet.

Ja, men uttalelsene lå jo der. Så da må man enten vurdere det som at de lyger, eller innse at de som faktisk har vært tilstede, brukt de samme midlene og vært en del av systemet faktisk forteller det de vet.

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874807 16/10/2014 09:47
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men om Thor hadde skrevet bok og ikke sagt noe om dopinga til LA, hva da? Tror du folk bare hadde godtatt det? Da hadde det blitt enda mer spekulasjon ser jeg for meg.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874817 16/10/2014 10:02
K
kodax Offline
Veteran
Veteran
K
Å ta med dette gir boka mye ekstra omtale, noe som er positivt for alle som er interessert i å få solgt en bok. Jeg tipper Thor ikke bryr seg nevneverdig om noen mener at han burde sagt fra om dette før, han gjorde et valg og hadde vel sine grunner til det.

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874881 16/10/2014 11:38
HNK Offline
Besatt
Besatt
Thor har tidlig tatt sine valg, og står for de, samme hva.

Føler litt med Betsy Andreu som sier at Thor skal skamme seg som ikke sa noe før.
Men likevel, så var det helt sykkellag inkludert støtteapparat som skal skamme seg 100 ganger mer enn Thor Hushovd. Det er vel heller ingen tvil lenger om at UCI også har sine svin på skogen og bør renne over av dårlig samvittighet overfor de som er blitt totalt overkjørt av Lance Armstrong

Re: Thor og Lance. [Re: HNK] #1874896 16/10/2014 12:00
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: HNK
Thor har tidlig tatt sine valg, og står for de, samme hva.

Føler litt med Betsy Andreu som sier at Thor skal skamme seg som ikke sa noe før.
Men likevel, så var det helt sykkellag inkludert støtteapparat som skal skamme seg 100 ganger mer enn Thor Hushovd. Det er vel heller ingen tvil lenger om at UCI også har sine svin på skogen og bør renne over av dårlig samvittighet overfor de som er blitt totalt overkjørt av Lance Armstrong

Føler med Betsy? Her bør man tenke seg om flere ganger, hva sa dem da? altså FØR dem selv ble tatt med buksa nede?

Nei, han har beskyttet seg selv fordi han fortsatt ønsket å sykle og vinne flere ritt.
Det tror jeg er en påstand man fint kan komme med.

Synes det står respekt av at han legger frem det han har visst om, når han nå er ferdig med dette, og ikke lenger har noe å frykte fra "feltet" Denne sporten har nok vært ekstremt mye verre enn noen her til lands vet.

Jeg tror på Thor og de andre som sier at dette endrer seg og har endret seg drastisk de siste årene. Resultater fra ritt osv tyder på dette.

Thor Hushovd fremstår fortsatt som en meget troverdig person i mine øyne.
At enkelte skal kaste seg over å kritisere det at han nå faktisk formidler det han har visst om, det viser at Thor har rett, de andre som vet noe, de tar dette med seg i graven.

Hvorfor, jo fordi de som kritiserer og vil ha alt frem, de blir ALDRI fornøyd.

La oss nå si Thor er ren, alltid har vært ren, hvorfor i all verden skal han svare for hva en stor gruppe syklister har gjort? Han som da har kjempet sin innbittet kamp, trent mer enn andre, spist bedre enn andre, sovet mer enn andre, ofret mer enn andre. I tillegg så skal han forsvare hvorfor han ikke har sagt det alle andre har skrevet om i over 10 år. At feltet er råttent og at mange doper seg, og at han nok har visst dette.

Nei, Norge er og blir et land full av forståsegpåere og bedrevitere. Alltid vært sånn og kommer alltid til å være sånn (er sånn selv også som dere ser av siste setning)

Bah, er så grundig lei all spekulasjon og såkalt viten som kommer frem hver gang det skrives om slikt som dette.

Thor er en ekte Norsk sykkelhelt, kanskje en av de aller beste vi noen gang har hatt eller vil komme til å ha.

Drit og dra dere som mener noe annet.

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874947 16/10/2014 13:19
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Da Landevei (Alpers og jeg) snakket med Thor på BMCs lanseringstreff i Belgia, vinteren mellom 2011 og 2012 hadde mye om Lance kommet frem, men Lance hadde ikke vært på Oprah ennå. Thor valgte fortsatt å si at han ikke kunne si noe om Lances påståtte dopbruk. Han ville ikke dømme ham før alt var bevist, sa han på direkte spørsmål om hva han tenkte om Lance da.

Litt skuffende spør du meg, men hvorfor han holdt munn er forståelig selv om det er synd at han gjorde det.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1874958 16/10/2014 13:28
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
"We all did it".. Kan bety alt og ingenting. Lance kan til og med å forsøkt å fiske inntrømmelser ut av Thor, hvis man skal strekke litt på det.

Hva skal han si da? Han hadde ingen konkrete opplysninger. Ingen tid, sted, preparater, navn. Ingenting... Han hadde en obskur "we all did it" over en flaske rosévin. Jeg tror veldig få hadde forfulgt en sak på det.

På en måte synd at Thor ikke ofret seg og ga andre varslere støtte. Men det er umulig for noen av oss å leve oss inn i hans reelle situasjon der og da. Alle vet at det brant på alle kanter i sykkelsporten.

Det jeg stusser mer på, og kanskje synes er mer skuffende, er at han visstnok traff Lance igjen etter dette, hvis jeg forstod det riktig. Akkurat det synes jeg er rart, gitt all den lidelse og tap Thor er påført av nettopp juksemakere som Lance.. Det har mest med Thors egen integritet å gjøre.

Re: Thor og Lance. [Re: Sykkelbob] #1874977 16/10/2014 13:48
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Sykkelbob

Det jeg stusser mer på, og kanskje synes er mer skuffende, er at han visstnok traff Lance igjen etter dette, hvis jeg forstod det riktig. Akkurat det synes jeg er rart, gitt all den lidelse og tap Thor er påført av nettopp juksemakere som Lance.. Det har mest med Thors egen integritet å gjøre.

Her er det lett å blande snørr og barter. Kan det hende at Lance på et personlig vennskaplig plan ikke er det monsteret media har skapt av ham? At det faktisk er en person som ikke er et monster bak idrettsmannen Lance? Kan det i tillegg være sånn at det var justisen i feltet (omertaen) og ikke nødvendigvis despoten Lance som gjorde at det var vanskelig å ta skrittet og havne i en alle mot en situasjon?

Re: Thor og Lance. [Re: sveinaa] #1874981 16/10/2014 13:52
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
sveinaa: her tror jeg du treffer spikeren ganske godt på hodet.
OG en ting er helt sikkert, det å sitte på et forum og "vite" alt og hevde at sånn og sånn skulle man gjort det, det vitner om relativt dårlig livserfaring eller en trygg barndom som aldri har sluttet å omfavne.

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1875021 16/10/2014 15:38
D
Dag Elvis Offline
Fersking
Fersking
D
Synes det er snodig at journalistene forventer at Hushovd skal fronte deres agenda og ønske om en god sak. De er på jobb i intervjusituasjoner og det er vel Hushovd også. At han ikke ønsker å ødelegge en sykkelkarriere er forståelig. Det er forskjell på når saker bør fortelles og ikke. Det er intervjuobjektets rett å vurdere, og pressens oppgave å respektere..

I ettertid er det alltid lett å se hva som burde vært gjort...

Er opplysningene riktige om pressetreffet i 2011, er det rett og slett dårlig folkeskikk av journalistene...

Om VG-fronten i dag: Skam dere VG.

Det kunne vært morsomt å spørre journalistene som mener så mye om dette, hva de tror hadde skjedd om Hushovd hadde fortalt alt han visste underveis i karrieren?

Tror den sykkelkarrieren hadde blitt ganske kort...

Redigert av Dag Elvis; 16/10/2014 16:25.
Re: Thor og Lance. [Re: stmarc] #1875033 16/10/2014 16:30
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: stmarc
Litt off topic,
men kan det tenkes at denne boka (også) lanseres som e-bok ?

Har ikke funnet den som ebok, hadde kjøpt den på flekken og vært godt i gang med å lese hvis den eksisterte. Tviler på at jeg vil kjøpe papirversjonen.

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1875099 16/10/2014 19:05
olechr Offline
More than words
More than words
Dette føyer seg inn i rekken. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Alle de Norske også vet MASSE om doping. Thor satt vel på et program og sa at han hadde aldri hørt noen prate om doping fordi han ikke ville høre. Syntes det er synd at de ikke kan si litt mer som det er.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Thor og Lance. [Re: olechr] #1875132 16/10/2014 20:08
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: olechr
Dette føyer seg inn i rekken. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Alle de Norske også vet MASSE om doping. Thor satt vel på et program og sa at han hadde aldri hørt noen prate om doping fordi han ikke ville høre. Syntes det er synd at de ikke kan si litt mer som det er.

Det tror jeg også, det som imidlertid er noe man ofte glemmer er at det er sykt mye enklere å sitte på utsiden og si, sånn og sånn skulle du gjort, burde du gjort. Det er trolig noe helt annet når man er på innsiden av et miljø som til de grader har vært fordervet. Selv for en som har vært ren vil det være problematisk å ta et oppgjør med dette så lenge man er aktiv. Thor sin filosofi har vel trolig vært noe ala "jeg skal faen ta meg vise dem" ja, at det har gått en dævel i han å bevise ovenfor seg selv og andre at man faktisk kunne / kan vinne uten dop. Dette velger jeg å tro.

Det at han tar hånden fra munnen så fort han har gitt seg er rimelig utradisjonelt. Han kunne valgt å gjøre som de andre, bare fortsette å nekte for ethvert bekjentskap til dette.
Han velger nå å fortelle, han velger å gjøre det i boken sin, det synes jeg er helt greit. Da får han sagt det han har på hjertet.

Det jeg finner helt merkelig er at når utøvere først står frem, ja så er det jammen feil det også. Dette skulle han gjort tidligere, det er de fakto standard virker det som. Og det tror jeg jammen ville vært tilfelle om han stod frem i 2011 også, de som kritiserer han nå ville sagt, nei, dette har du ikke vært blind for siden du startet karrieren over 10-12 år.

Hva med å faktisk omfavne og hylle de som står frem, kanskje andre også ville turt å ta hånden fra munnen. At hele epoken har vært råtten vet jo alle, så da får man heller se positivt på alt som kommer ut.

Men nei, her til lands så skal vi korsfeste folk - uansett pokker. Ingen er gode nok, ingen gjør noe rett, alle vi andre vet best- og sånn er det bare.

Trist egentlig, og det virker helt mot sin hensikt, man gjør folk stumme av slikt, ikke åpne. Det viser vel historien med god margin, all den tid ingen gjør dette før de er presset til ytterpunktet. Thor er unntaket - mer eller mindre. Men jaggu skal han også korsfestes.

Re: Thor og Lance. [Re: anonym] #1875181 16/10/2014 21:36
E
egbl Offline
Ringrev
Ringrev
E
Å tie om doping er bare hakket bedre enn å dope seg.
Dopingen lever ikke i et vakuum. Rundt dem som doper står de aktive hjelperne (leger, langere, spinndoktorer osv.), Rundt dem står mange aktive syklister som vet, men som velger å tie. Rundt dem igjen er det en masse syklister som har meget svake holdninger og som for eksempel hver gang en doper blir tatt velger å snakke om hvor tragisk dette er i stedet for å juble over at en juksemaker er avslørt. Jeg synes mange toppsyklister havner i denne gruppa. (Et hederlig unntak er Sabine Spitz fra Tyskland som ikke la fingra i mellom når det gjaldt syklister som jukset). Rundt disse står igjen den store masse av supporter og sykkelinteresserte som selvfølgelig er mot doping, men som alltid kommer med unnskyldninger og viser forståelse og for de ulike gruppene ovenfor (for Hushovd for eksempel). Flere av innleggene i denne tråden synes jeg er preget av denne feilslåtte forståelse, men så er jo debattantene stor sett på fornavn med Hushovd.
Det eneste som hjelper er en mye mer omfattende testing og at det utvikles testemetoder som er på nivå med og holder tritt med doping industriens apparat.
At det skulle komme et oppgjør innefra sporten virker ikke særlig trolig.

Re: Thor og Lance. [Re: Lurifax] #1875183 16/10/2014 21:46
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Lurifax
Sitat: olechr

Det tror jeg også, det som imidlertid er noe man ofte glemmer er at det er sykt mye enklere å sitte på utsiden og si, sånn og sånn skulle du gjort, burde du gjort. Det er trolig noe helt annet når man er på innsiden av et miljø som til de grader har vært fordervet.

Selvsagt er det det. Men det jeg er lei av er at folk sier de har aldri sett noe, aldri hørt noe osv. Greit at mye av det de hører sikkert bare er rykter etc som man ikke kan gå videre med. Men når folk i sykkelmiljøet sier de ikke har hørt noe noen gang ja da virker det veldig suspekt.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support