Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Innspill til ny app for å finne folk å sykle med?

Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? #1874279 15/10/2014 12:26
M
Michael Champ Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
M
Hei alle ICON_SMILE

I disse dager holder vi på å teste vår nye app Champ ( www.champ.io ) - Utgangspunktet er at vi vil gjøre det lettere for folk å finne noen å trene med.

Hittil har vi laget det vi tror folk vil ha, men nå har vi kommet såpass langt at vi gjerne vil høre hva dere faktisk ønsker dere.

I utgangspunktet har vi tenkt to måter å bruke appen på:

1. Du kan opprette en treningsøkt eller melde deg på en økt som noen andre har oppretttet. Økter har en "eier" og så inneholder den en beskrivelse, et sted og et tidspunkt.
(og en "book it" knapp)

2. Hvis du er skikkelig god til å sykle - så god at andre trolig ville gitt penger for å sykle med deg - da kan du også sette en pris på økten din. Du kan også arrangere gruppetimer etc. etc.

Vi er som sagt i en slags utvidet beta, så det er ikke alt som er ferdig enda, men vi kommer snart til å publisere oppgradering med betalingsløsning i appen.

Men dette er det vi tror dere vil ha.
Vi er veldig interessert i å høre hva dere synes. Hva ville gjort livet deres enklere i forhold til å finne og avtale trening? Er det andre ting vi burde/kunne byget inn for at dette skal være bra for syklister?

Fyr løs (og si gjerne i fra om du finner bugs i appen også) :-D
https://itunes.apple.com/gb/app/champ/id904543893?mt=8

På forhånd takk

Re: Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? [Re: Michael Champ] #1874284 15/10/2014 12:32
pogoman Offline
Entusiast
Entusiast
I profilen din kunne legge inn rittranking-IDen din for lettere å matche nivå (http://www.rittranking.no/)

Noe a'la Tinder: Er det noen syklister i nærheten av der jeg er som man kan sende en forespørsel til om de er interessert i en tur i fremtiden.

Kategori på syklingen; Landevei, grusbanking, terreng, sti, DH, ....

Jeg har ikke epletelefon....

Re: Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? [Re: Michael Champ] #1874324 15/10/2014 13:13
M
Michael Champ Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
M
Vi vet det er mange der ute som ikke er begeistret for disse epletelefonene, derfor jobber vi med å få ut en Android versjon også.

Takk for innspill. Vi har lyst å jobbe med å få til noe som er litt "realtime" og geo-basert ICON_SMILE

Re: Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? [Re: Michael Champ] #1874333 15/10/2014 13:22
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Jeg så Stephen Fry på Top Gear, som "reklamerte" for en tilsvarende app, men for en litt annen brukergruppe. ICON_WINK Søk etter "Grindr" i App Store, så kanskje den kan gi noen tips til funksjonalitet. OBS: Ikke nødvendigvis helt SFW for alle. ICON_WINK

Re: Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? [Re: Michael Champ] #1874340 15/10/2014 13:32
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Hva om man ikke vil trene, bare sykle?
Men vil kvalitetssikre stisyklisten før man velger han...?? :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? [Re: Michael Champ] #1874345 15/10/2014 13:39
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
Flott ide og initiativ!
har dere sett på meetup.com ? Høres ut som at det er noen likhetstrekk, men Meetup er ikke treningsspesifikt; kanskje det er noe der å hente også ICON_SMILE

Re: Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? [Re: Michael Champ] #1874348 15/10/2014 13:41
E
Eirik Dawg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Nå er det jeg som foreslo for Michael å poste her, fordi jeg selv mener dette forumet er blant de aller beste for å få ærlige og gode tilbakemeldinger. Jeg er altså biased!

MEN; Jeg kunne i alle fall godt tenke meg at dette er en fin løsning for å arrangere både turer og arrangementer som stibygging og stibyggingskurs.

Jeg kunne kanskje også ønske meg en desktop-versjon eller en enkel løsning for å kunne dele linker til påmelding av turer/kurs. Slik at når noen inviterer her på forum/facebook eller andre steder - kan jeg melde meg opp via en link.

Får for øvrig opp noen blanke felt når jeg skal "Create Session" og velge kategori - og jeg synes heller ikke det er noen intuitiv måte å avbryte det å lage ny session. Kanskje bare en avbryt knapp som avbryer og tar meg tilbake til hjem-skjermen hadde vært fint?

Re: Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? [Re: Stein] #1874349 15/10/2014 13:42
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Stein
Jeg så Stephen Fry på Top Gear, som "reklamerte" for en tilsvarende app, men for en litt annen brukergruppe. ICON_WINK Søk etter "Grindr" i App Store, så kanskje den kan gi noen tips til funksjonalitet. OBS: Ikke nødvendigvis helt SFW for alle. ICON_WINK
#lol! Dette tenkte jeg og på. En slags dogging for syklister. ICON_WINK

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? [Re: H.Iversen] #1874351 15/10/2014 13:47
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: H.Iversen
Sitat: Stein
#lol! Dette tenkte jeg og på. En slags dogging for syklister. ICON_WINK

Trenger man en app for å starte sykkelturen på Sognsvann da?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? [Re: Michael Champ] #1874579 15/10/2014 20:49
M
Michael Champ Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
M
Hei ICON_SMILE

Takk for tilbakemeldinger.
Vi har jo ledd litt for oss selv og snakket om at det ikke må bli Tinder (eller Grindr) for trening. Tror faktisk det er noe som heter Treningsdate.com

Litt av poenget med Champ er at man skal kunne gi folk ratings og reviews. Vi er litt usikkre på om det er riktig for vanlige folk å gi hverandre ratings. Det er rett hvis man er instruktør eller PT, men kanskje ikke for vanlige folk?

Hva synes dere?

Men kanskje det viktigste spørsmålet for oss er:
Hva vil dere faktisk bruke?
Er det noen som er dyktige til å sykle som ville arrangert betalte turer? Og ville dere betalt for å sykle med noen som er f.eks. på landslaget?

Re: Innspill til ny app for å finne folk å sykle med? [Re: Michael Champ] #1874582 15/10/2014 20:51
M
Michael Champ Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
M
PS. Jeg har sett på Meetup. Det er bra greier, men som du sier, ikke treningsspesifikt.

Vi ønsket å lage noe som var veldig fokusert på trening, og hvor du enkelt kan kjøpe og selge trening (såvel som vanlig P2P trening)

Moderator  support