Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp til kjøp av sykkelrulle

Hjelp til kjøp av sykkelrulle #1874013 15/10/2014 07:28
B
BjoGill Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Hei!

Eg er ute etter å kjøpe ei ny sykkelrulle men, kresen som eg er, brukar eg lang tid på dette. Tidlegare hadde eg ei rulle av typen Tacx Satori men, problemet med denne var at wiren som gjekk frå justeringsspaken, byrja å ruste. Dette skjedde også med samtlige av mine kamerater sine Satori ruller.

For om lag eit år sidan, sendte eg ei melding til Tacx der eg tok opp dette problemet og lurte på om dei hadde forbetra dette i den nye Booster.
Dette var svaret eg fekk:

"Hello Bjornar,

We have seen this with some satori trainer.
ON the Booster we use the same cable, so these are the same.
The cable can be replaced, but then you need to be technical and order this spare cable so you can replace this.

We will forward the comment to our R&D team"

På dette grunnlag er eg svært skeptisk til å kjøpe sykkelruller med kabel.
Eg innser at det neste steget, kabellaust, vil vere ein god del dyrare, men det får gå.

Til sak, eg er interessert i å høre kva erfaringar dykk har til Elite Qubo Digital, som Bikeshop over lenger tid har annonsert på sidene sine.

http://bikeshop.no/Sykkel/Ruller/Med-com...004-p0000024148

(Av det eg les på nettet har problemet med denne rulla vore ukorrekte wattmålingar).

Tar også gjerne imot andre forslag!
Mine preferansar, er:

- Eg må kunne justere motstand manuelt
- Helst under 5000,-

På førehand, takk for svar!

Bjørnar

Re: Hjelp til kjøp av sykkelrulle [Re: BjoGill] #1874086 15/10/2014 09:26
trondav Offline
Entusiast
Entusiast
Er også veldig interessert i svarene du får i denne tråden. Brukes selv Satori fast på 5 i motstand. Denne rører jeg aldri og da kan forsåvidt wire ruste så mye den vil - brukes jo ikke uansett :-) Varierer styrke kun med vanlig gearing og det gir meg nok spenn fra lavt til så tungt jeg klarer å kjøre.

Vurderer en bedre rulle som er noe mer støysvak. Hadde jo også vært perfekt om Trainer Road kunne styre motstanden automatisk ihht. løypa. Ser at det år på Wahoo Kickr - men den er vel dyr synes jeg. Hadde vært perfekt om de hadde gjort noe med denne rulla rundt åpen ANT+ standard slik at Trainer Road kunne styre motstanden. Tror det er en flott rulle som jeg definitivt ville sett mer på om de gjør denne endringen.

Bkool Pro Trainer VR rulle

Giant Propel Advanced 0, Scott Scale 910, Trek Madone 2.1
Re: Hjelp til kjøp av sykkelrulle [Re: BjoGill] #1874678 16/10/2014 06:48
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Jeg hadde kjøpt Tacx Bushido. Rulla er helt trådløs og den trenger ikke tilkobling til strøm. Komputeren bruker to AA-batterier som må skiftes 1-2 ganger pr år, det er det eneste.

Rulla gir god motstand, den har en komputer som gir mye informasjon, den kan programeres og motstanden er stabil og tilnærmet lik fra gang til gang, dvs 250 watt motstand er det samme i dag som om 14 dager. Rulla kan også kobles til en PC slik at du kan styre/programere den med Tacx-programvare, men utstyret til dette selges separat.

Moderator  support