Terskelwatt på rulle versus på veien??
|
Re: Terskelwatt på rulle versus på veien??
[Re: circovolante]
12/10/2014 20:27
|
heia29
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Fikk rundt 3 % forskjell på watt fra en økt med wahoo kickr rulle og stages måler. Fornøyd med det jeg.
|
|
|
12/10/2014 21:45
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Er det bare jeg som sykler ute enda? Skjønner ikke helt greia med å trekke innendørs mens det fortsatt er kjempe flott å sykle ute? Vinteren blir lang nok om man ikke skal tyvstartet inne sesongen synes nå jeg da.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: sveinaa]
13/10/2014 08:20
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Kan bare snakke for meg selv, men i oktober bruker jeg tida på alternativ trening (løping) og tilvenning til rulla. Det er fint å sykle ute, men terrengsykkelen er solgt og racer er ikke like kult om høsten (synes jeg). Nå ser det imidlertid ut til at det blir CX-ritt i Trondheim i slutten av oktober, så det må nok sykles litt ute likevel...
|
|
|
13/10/2014 09:24
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er det bare jeg som sykler ute enda? Skjønner ikke helt greia med å trekke innendørs mens det fortsatt er kjempe flott å sykle ute? Vinteren blir lang nok om man ikke skal tyvstartet inne sesongen synes nå jeg da. Jeg la ut sykkelen min i september, med en tanke om at det ville ta litt tid å få solgt den. Men det tok bare 4 timer fra jeg la ut til den var henta, så derfor sykler jeg nå på rulle og løper. Blir nok sykling og ski i vinter når snøen legger seg.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
13/10/2014 09:30
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Nå er det jo mørkt kl 19 og mange av oss må jo sykle etter barnas leggetid. Jeg syns det er litt trist å sykle ute i mørke, selv med gode lykter, og syns det er kos å sitte inne på rulla på kveldstid, men heller sykle ute på dagtid i helgene.
|
|
|
13/10/2014 09:53
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg sykler en del i lysløype på høsten når det er mørkt. Synes igrunn det er ganske fint, og kan anbefale det. Har i tillegg bygget meg en alu 29" med 1x10 og litt grover dekk som det ikke er så farlig med. Den bruker jeg uten at jeg trenger å bekymre med for om ting ryker eller lignende. Kunne tenkt meg å løpe litt, men kneet krangler så jævlig, og orker ikke å gå rundt med vondter. Synes liksom det er deilig å få pustet litt ut i friluft.
|
|
|
13/10/2014 10:09
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg har ganske så lik 20-minutters-resultat på spinningsykkelen - Cycleops Pro 300, som ute på sykkelen med Rotor Power. Selv om spinningsykkelen har 170mm krankarmer.
Tror mye skyldes psyken hvis det slår ut forskjellig med lik måler, eller to pålitelige målere.
Evt kommer det av forskjeller i evnen til å generere watt i bakker kontra på flater - lavere/høyere frekvens.
Ute kan en 20 min test fort bli negativt påvirket av svinger, flater i en bakke osv, mens inne kan du kjøre dønn forutsigbart og med jevn motstand.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
13/10/2014 18:43
|
Torp
Avhengig
|
Avhengig
Jeg hadde et forholdsvis godt forhold til rulla i vinter, men opplevde de berømte 7-10 % forskjell med en gang jeg tok dragene i bakke ute. Den watten som var 11-12 min terskeldrag ute tirsdag, var godt over terskel når jeg kjørte 20 min drag med 2 min over 4 min under påfølgende torsdag
Dette var samme racersykkel ute og på rulle inne, målt med SRM
|
|
|
13/10/2014 19:38
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg sykler en del i lysløype på høsten når det er mørkt. Synes igrunn det er ganske fint, og kan anbefale det. Har i tillegg bygget meg en alu 29" med 1x10 og litt grover dekk som det ikke er så farlig med. Den bruker jeg uten at jeg trenger å bekymre med for om ting ryker eller lignende. Kunne tenkt meg å løpe litt, men kneet krangler så jævlig, og orker ikke å gå rundt med vondter. Synes liksom det er deilig å få pustet litt ut i friluft. Litt off topic, men har du forsøkt å endre løpeteknikk? Sleit som F med et kne i et par år, men jeg har alltid vært en typisk hæl-løper, nå løper jeg på flat fot/litt på framfot, da får du belastninga på legger og hofter, framfor at det går rett i knærne og hofta. Man får en helvetes gangsperre i leggene de første løpeturene, men så løsner det, var en åpenbaring for meg mtp løping, har siden da ikke plagdes med knærne.
|
|
|
[Re: Hoaas]
13/10/2014 21:06
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg sykler en del i lysløype på høsten når det er mørkt. Synes igrunn det er ganske fint, og kan anbefale det. Har i tillegg bygget meg en alu 29" med 1x10 og litt grover dekk som det ikke er så farlig med. Den bruker jeg uten at jeg trenger å bekymre med for om ting ryker eller lignende. Kunne tenkt meg å løpe litt, men kneet krangler så jævlig, og orker ikke å gå rundt med vondter. Synes liksom det er deilig å få pustet litt ut i friluft. Litt off topic, men har du forsøkt å endre løpeteknikk? Sleit som F med et kne i et par år, men jeg har alltid vært en typisk hæl-løper, nå løper jeg på flat fot/litt på framfot, da får du belastninga på legger og hofter, framfor at det går rett i knærne og hofta. Man får en helvetes gangsperre i leggene de første løpeturene, men så løsner det, var en åpenbaring for meg mtp løping, har siden da ikke plagdes med knærne. Løper på midt/framfot. Kneet er slitent etter 1000 vis av nedsparkinger på ballspill banen. Kan løpe litt, men blir det for mye setter det seg i hele kneet og oppover låret. All muskulatur rundt blir sliten og overbelastet på en måte. Pluss at selve kneet er ømt en periode. Håper det blir gode snøforhold til vinteren.
|
|
|
13/10/2014 21:17
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Aha, skjønner, har en kompis med samme problem, går med helt korte joggeturer for kosen sin skyld.
Meteorologene sier visstnok at det blir sen vinter i år. I fjor hadde jeg første skitur i tråkka løyper 20. oktober.
|
|
|
|
|