Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Nord-Amerika, sykkel og øl!

Re: Nord-Amerika, sykkel og øl! [Re: supernalle] #1877168 21/10/2014 13:49
H.Iversen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: supernalle
Sitat: H.Iversen
San Fran ser ut til å bli målet. Det er litt safe og gutta boyz virker gira.

Det blir sikkert bra. For min del trenger du ikke være sjenert med å gi rapport og å legge ut bilder.
Blir det trur så blir det nok rapport ja, på et eller annet vis. ICON_SMILE

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Nord-Amerika, sykkel og øl! [Re: H.Iversen] #1877306 21/10/2014 19:45
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
http://www.youtube.com/watch?v=rfiy70gSv94

nelson
Dette frister veldig må jeg si

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Nord-Amerika, sykkel og øl! [Re: H.Iversen] #1877309 21/10/2014 19:48
G
Ghast Offline
Medlem
Medlem
G
Sitat: supernalle
Med den kunnskapen jeg har, så ville jeg sagt om en 7-10 dagers tur:

Med hovedvekt på sykling, men samtidig knallbra øl, og ikke de store byopplevelsene: Denver/Boulder.

Jeg avluttet 4 måneders pappaperm i Denver med 3 uker rundt i Colorado og Utah i sommer. Familieferie med 11 måneder gammel baby og begrenset tilgang til barnevakt satte litt brems på mengde sykkel og øl. Men vi fikk syklet i Deer Creek (1 time fra Denver), Gunnison, Crested Butte, Fruita og Durango. I Moab ble det et par fotturer. Fantastisk område med en mengde muligheter for sykling.

Men jeg vil si at sykling i marka rundt Oslo (min referanse) står seg godt, i alle fall mot de bynære stiene rundt Denver. Det samme med Boulder. En skulle tro at det var 1000 på 1000 km sykling rundt de to byene som ligger så tett oppe i fjellene og hvor folk tilsynelatende er så opptatt av sykling og friluftsliv, men ut ifra hva jeg klarte å finne ut så er mange stinettverk forbeholdt folk til fots og ellers er det mye privat land med stygge 'No Trespassing' skilt.

Jeg trivdes best i Crested Butte og Durango. Beste ølbryggeri på turen var Copper Club i Fruita. Her har de Bluegrass jam session hver uke, utrolig kult når den mest karikerte samlingen bygdeoriginaler spiller opp. Annet kult bryggeri i Colorado var Revolution Brewery i Paonia (men det skal litt til at en forviller seg forbi der).

Det meste av syklingen jeg så i Colorado var på stinett som er bygd eller 'groomed'. Syklistene er langt mer disiplinerte og smalsti holdes smal. Tilløp til #endurokutting av svinger stanses med små skilt og naturlige hindringer. Virket og som det var færre konflikter mellom syklister og fotgjengere.

Ta høyde for at sykkelsesongen ikke er samme tid over hele kontinentet. Mange steder er det allerede for varmt i juni, mens et sted som Crested Butte faktisk ikke er snøfritt før langt ut på sommeren (gjelder sikkert Whistler og(?)).

Re: Nord-Amerika, sykkel og øl! [Re: H.Iversen] #1877619 22/10/2014 10:24
StianR Offline
Entusiast
Entusiast
Dette blir nok kanon uansett. Men jeg slår et slag for Sedona, Arizona.

Et par timer nordover fra Phoenix. Lei sykler og drikk kaffe på Bike&Bean:
http://www.bike-bean.com/Sedona_Bike_%26_Bean_Sedona_Mountain_biking_and_Coffee/Enter.html

Laidback sted med nydelige stier som heter Slim Shady Trail, Easy Breezy, Hogwash Heaven osv.

Dra dit før mai, da begynner det å bli for varmt

Han tok mangelen på ros som et uttrykk for stum beundring
Re: Nord-Amerika, sykkel og øl! [Re: H.Iversen] #1878913 24/10/2014 20:00
N
nmk Offline
Medlem
Medlem
N
Skal hit Bend bike & Brew, Oregon . Flyr inn til Portland og skal ha tre uker i området.
Med Bend som utgangspunkt tror jeg det er mulig å finne stier i alle kategorier uten å kaste bort mye tid i bil :-)
Og slike dager er noe vi alle kan tenke oss? en smakebit
Gleder meg!

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support