Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ultrabirken og Cannondale Trigger 29

Ultrabirken og Cannondale Trigger 29 #1868914 06/10/2014 12:12
S
Sykkel_Eirik Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei

Er det noen som har erfaring med bruk av Cannondale Trigger 29 i Ultrabirken eller liknende løp som ikke er direkte grusritt?

http://www.cannondale.com/nam_en/2015/bikes/mountain/overmountain/trigger-29/trigger-29-carbon-1

Eirik

Re: Ultrabirken og Cannondale Trigger 29 [Re: Sykkel_Eirik] #1869141 06/10/2014 18:40
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har nettopp (syklet 3 turer) anskaffet meg et prakteksemplar av Trigger 29 , (som du linker til over her) fantastisk sykkel. Føles mer racing klar en den Cube Stereon jeg hadde før, som er ga meg litt mer "traktorfølelse" (men bevares knallsykkel). Kommer til å vurdere å sykle ritt med den neste år, men UB har for mye grus i startetn at jeg kommer til å bruke den der. Skal da sies at jeg har heldempa lett rittsykkel, som da blir helt perfekt der. Men på TSR og evt Furusjøen Pathfinder (hvis det blir noe av, og passer med min tidsplan) vil jeg vurdere Triggeren. Med lettrullende dekk og muligens lettere hjulsett veier jo ikke Triggeren mer en 11 kg (med heve/senkepinne og relativt tungt men godt sete). Veier 12 blank nå med Hans Dampf, Mavic ST og pedaler.

Redigert av oddefa; 06/10/2014 18:41.
Re: Ultrabirken og Cannondale Trigger 29 [Re: Sykkel_Eirik] #1869150 06/10/2014 18:55
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Midt i blinken og væl så det. Hvis det fantes noe som het "inner-ellever", så er Trigger det når det gjelder ritt som Ultrabirken, Terrengsykkelrittet, Bukkerittet og noen til.

Og en hel del morsommere på alle stiturene ellers i året uten startnummer på styret.

Gaute
Re: Ultrabirken og Cannondale Trigger 29 [Re: Sykkel_Eirik] #1869179 06/10/2014 19:26
S
Sykkel_Eirik Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Bra at dere er positive til Triggeren, den henger i garasjen min allerede, ble kjøpt på vårparten. Tenker at dekkene kankje må modifiseres noe da den originalt settes opp med -> Schwalbe Hans Dampf SnakeSkin Trailstar, 29x2.35" og det kan bli litt grovt gjennom 120 km.

Kanskje bytte til Racing Ralph foran og og Rocket Ron bak?

Men så er det som du Oddafe skriver, UB har en del grus og jeg lurer på om Triggeren blir litt for mye sti til å ha en god tur i UB. Jeg ser næmlig en Specialized S-Works Epic Worldcup blinke der fremme i det fjerne. Men så er jo da spørsmålet om jeg kan modifisere Triggeren med andre dekk og spare en mengde tusenlapper ved å ikke kjøpe Epic. Noen syn på det?

Re: Ultrabirken og Cannondale Trigger 29 [Re: Sykkel_Eirik] #1869191 06/10/2014 19:43
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Som sagt utrolig allsidig sykkel, og da sier jeg etter bare 3 dager he he. Har trua på et lettere hjulsett satt opp med feks 2x Rocket Ron (evt Ralph bak som du sier, men har blitt veldig glad i Ron). Ikke vurderer Hans D på UB. Eller noe annet ritt. Knalldekk, men ikke for å sykle fort opp og flatt, kuppert. Ned derimot er det bulletproof. Som høstdekk er det også bra, men på de lettsyklende stiene her i Elverum er Ardent bedre allround synes jeg. Evt Ron som stidekk, er jo ikke så mye grovt her.

Har nettopp vært ute og syklet i 4 timer med Triggeren, har lyst til sette på lykt og sykle en tur til he he. Så bra er den.

Moderator  support