Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

CX dekk på Nineren

CX dekk på Nineren #1867800 03/10/2014 16:29
adrenaline Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Har fått meg sånn vanlig dagjobb som jeg kan gå til når jeg kjeder meg i friperiodene fra den vanlige offshorejobben.
I den forbindelse så sykkelpendler jeg litt og måtte for en stakket stund sette gir på min kjære Singlespeed SIR9.
Av dekk så har jeg Rocket Ron foran og Spesh Fasttrack bak.

Så isteden for å kjøpe Thunder Burt eller lignende så lurer jeg på om det er noe vits i å kanskje gå all the way og kanskje heller sette på noen CX dekk på crest felgene.

Vil det gå fortere? Mister jeg mye komfort kontra Thunder Burt?

Transporten er stort sett på asfalt, men det hender jeg slenger innom en grusveg eller to på vegen.

Specialized Camber Expert Carbon EVO 29, Niner RIP9, Niner SIR9
Re: CX dekk på Nineren [Re: adrenaline] #1867886 03/10/2014 19:26
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sjekk tillatt lufttrykk på oppgitt dimensjon på Crest. Det er ikke så mye du får lov til av Stan. Du finner det inne på No-tubes sidene.

LarsB

Re: CX dekk på Nineren [Re: adrenaline] #1867894 03/10/2014 19:42
E
epsilone6 Offline
Entusiast
Entusiast
E
Jeg har akkurat fått prøvd Thunder Burt og synes de er drøyt raske, tror det blir veldig liten fordel med CX-dekk og jeg blir i hvert fall mye mer pysete på grus med tynne dekk. Komfort mister du helt klart.

Jeg fikk en lys ide om å sette på 30mm MIchelin Jet S slangeløst på en Crest-felg for et par år siden. Ikke min beste ide. Gikk av som et rifleskudd i første oppoverbakke etter at jeg pusha trykket litt. Er en smule mer obs på felgbredde, sidevegger og anbefalt trykk nå ICON_WINK

Re: CX dekk på Nineren [Re: adrenaline] #1870614 08/10/2014 18:54
adrenaline Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg endte opp med å flytte Spesh FastTrak , 2,2 som jeg hadde på bak og sette det foran og fikk en god deal fra den lokale pusheren på ett Spesh sworks Renegade 1,95. Som gikk på bak. Slangeløst åffkårs.
Det ble godt nok i massevis til jobbsykling og ralling på grusveger. Går merkbart fortere og grepet er tilstekkelig. Litt kilent å få riktig lufttrykk merker jeg, da det virker som Renegade krever høyere trykk enn det jeg er vant med på Rocket Ron som jeg hadde på før.

Specialized Camber Expert Carbon EVO 29, Niner RIP9, Niner SIR9

Moderator  support