moro og moro. Når man ser han sykle på en vanlig sykkel, det er da man skjønner hvor jævla god han er....og hvor jævla mye dårligere du selv er å sykle i forhold! Tar nesten motet av meg.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Hadde jeg bare hatt Envehjul på Nomaden min skulle jeg nok prøvd meg på dette jeg og!
Den gjerdeforseringen var raff, den har jeg hatt bruk for på et par plasser i nærheten av setra vår der man må traske vekk fra stien for å finne en grind før man kan sykle videre på stien.
Noen av "klikkpedaler er det eneste som duger"-gjengen som har lyst til å kommentere bruken av flatties og five-ten-sko?
Hvilken gjeng er dette? Er du ute etter å starte en eller annen krangel om pedaler? Litt kjipt i en morotråd om en kul video. Både flatties og klikkpedaler funker. Smak og behag.
Noen av "klikkpedaler er det eneste som duger"-gjengen som har lyst til å kommentere bruken av flatties og five-ten-sko?
Hvilken gjeng er dette? Er du ute etter å starte en eller annen krangel om pedaler? Litt kjipt i en morotråd om en kul video. Både flatties og klikkpedaler funker. Smak og behag.
99% av de som frekventerer dette forumet tilhører vel denne gjengen?
Mountain biking is not about seeking the path of least resistance
Rent teknisk, med unntak av gjerdehopping, så holder jeg en knapp på real-life videoene til Chris Akrigg, jeg asså. Sykt respekt for alle som tør å ta saltoer (jeg bare trekker meg, har aldri fiksa dette) eller balanserer med døden i hvitøyet, men CA sine videoer er bare helt crazy. Se hill in Spain, han dykker ned mange meter med forhjulet først 45 grader eller mer, og klarer å lande på helt flatt underlag. Står stille, og dropper med mongoosen sin kontinuerlig svære dropp. Jeg har sykt respekt for kroppsbeherskelsen og disse saltostuntene hans, men naturvideoer? CA all the way. 4 real.
I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
Re: Ny film fra Herr Macaskill
[Re: btm]
#186733802/10/201419:14
Jeg skal være enig i at sikkert 99% av oss bruker klikk, men det er vel ikke dt samme som å mene at det er det eneste som duger, eller at vi er en gjeng med bøller som plager stakkars flatpedal-brukere.
Jeg skal være enig i at sikkert 99% av oss bruker klikk, men det er vel ikke dt samme som å mene at det er det eneste som duger, eller at vi er en gjeng med bøller som plager stakkars flatpedal-brukere.
Hvordan kan den tråden handle om klikk pedaler? Er jo den villeste syklingen jeg har sett. Ikke bare når han står på den toppen, men ble nesten små dårlig på et par av go pro snuttene når han har 10-20 cm å sykle på og bare rett ned på begge sider. Skummelt! Til og med rampage blir bleikt i forhold!
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Som noen andre her har nevnt: Spektakulær natur (hvorfor bruker han hjelm når han ror forresten?), noen skummelt bratte fjellsider, og den frontflip'en var episk, men hva teknisk stisykling angår er Chris Akrigg et par nivåer høyere i denne filmen:
Jorda, enig at videoene til Akrigg kanskje er hakket over MacAskill hva gjelder sykling i det fri. Men Akrigg har fortsatt tilgode å komme med noe såpass spektakulært, og da tenker jeg på "scenen" for syklingen , ikke syklingen som sådan.
Ble nesten svett når han stod øverst på den tynne fjelltoppen - lurte på Åssen han skulle komme seg ned fra den knaggen PÅ sykkelen
Ble nesten svett når han stod øverst på den tynne fjelltoppen - lurte på Åssen han skulle komme seg ned fra den knaggen PÅ sykkelen
Etter å ha sett videoen så spurte kona hvor mange opptak som måtte til før han kom seg så perfekt over gjerdet og som vi jo vet så trenger selv de beste en rekke opptak før det blir perfekt. Vi ble derfor enige om at oppe på fjelltoppen hørte man regissøren rope gang på gang "cut, vi prøver igjen, få opp neste syklist!"
Må si at jeg er mer fan av Macaskill jeg da. Ikke misforstå meg, jeg koser meg like mye med filmene til Akrigg også. Men jeg liker showinga og "hele pakka" til Macaskill og denne filmen må være noe av det beste jeg har sett når det gjelder dette. Drit kul låt, fantastisk natur og digg intro og slutt. Hos Akrigg blir det nesten FOR mye trail og syk cruxing. I tillegg er det veldig mye likt gjennom filmene hans.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
Om det er en film som har "alt" så er det Imaginate. Det er kanskje ikke så spektakulære omgivelser, men det er en skikkelig kortfilm med vanvittig sykling.
Chill video og musikk. Veldig pent landskap. Men det er jo ingen funksjonell bruk av fatbike, for problemet er jo ikke bare dekkene. Problemet er jo sand i drivetrain. Mener pinion-gir systemet og belter måtte vært toppers hvis man skal kjøre sånn. Eller råloff.
I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.