legg inn stikartet fra
www.frikart.no som er veldig bra. D
Da får du det aller meste vist på skjermen og trenger ikke kart. Jeg har aldri med kart ut.
(kun aktuelt hvis tomt for batteri

)
Stor skjerm som er veldig bra å navigere med når du har den på stemmet.
edge 800 også bra, men som sagt er det veldig bra med stor skjerm for enklere å navigere.
Man får også meldinger/anrop inn på den hvis du har paret telefonen (bluetooth). Nyttig bare for å se hvem som sendte uten å måtte stoppe.
Bruker litt garmin segment, men kommer ikke opp mot Strava nei. Men litt kul når du har overført et segment til edge 1000, den sier fra 100-150 meter FØR du når segmentet på at nå starter det snart, og akkurat ved passeringspunkt så sier den START

Deretter ser du hvor mye du ligger foran/bak din egen bestetid eller leaders bestetid. Egentlig veldig bra - men kommer ikke opp mot antall brukere som strava har.
Fortsatt litt problem med wifi som den ofte mister nettverket jeg har lagt til og må legge til på nytt.
MEN det aller beste, som edge 800-1000 støtter er å planlegge ruten, eller legge over andres gps-spor til edgen og så starte løypen og følge den. Den piper/sier i fra fort når du er 10 meter utenfor sporet. Utrolig nyttig og man får testet mange nye veier/stier som andre har kjørt. Går fint på nevnte edger, men skjermen er større på 1000 og lettere å se. Usikker på hva prisforskjellen er, men jeg vil absolutt anbefale edge 1000 nå som de største bugs er borte