Tror det vil funke, siden det står at man kan sykle Tourmale, alpe'd huez eller langs stranden i st. Tropez PS! Nytt julegave ønske hukket av.
Det kan vel være en sannhet med noen modifikasjoner. Den rulla du har sett på leveres med Tacx trainer Software, som best fungerer med en karftig PC, og f eks Windows 8. For å kjøre Rulletour må du ha Windows XP, eller windows 7, 32bit.
Pokker, 25% rabatt på den rullen bare i dag. Men bare for de som har nyhetsbrev fra XXL...
Ville bare si fra at du kanskje trenger 2 PCer. En til å kjøre tacx trainer 4.1 og en annen ( gammel med f.eks XP og blå Forttius) til å kjøre rulletour. Men om du ikke skulle få til rulletour, så kan du finne en masse linker til løyper som du kan laste ned på siden til rulletour som du også kan kjøre med Tacx trainer software, og du kan teste deg mot tidene på rulletour, selv om de ikke blir registrert der.
Pokker, 25% rabatt på den rullen bare i dag. Men bare for de som har nyhetsbrev fra XXL...
Ville bare si fra at du kanskje trenger 2 PCer. En til å kjøre tacx trainer 4.1 og en annen ( gammel med f.eks XP og blå Forttius) til å kjøre rulletour. Men om du ikke skulle få til rulletour, så kan du finne en masse linker til løyper som du kan laste ned på siden til rulletour som du også kan kjøre med Tacx trainer software, og du kan teste deg mot tidene på rulletour, selv om de ikke blir registrert der.
Hmm, fristende, får se om det blir nok et impulskjøp. Heldigvis har jeg nok datamaskiner liggende (fordelen med å være tekno-nerd med kaste-vegring).
Skriver dere inn kun kroppsvekt eller vekt på "hele vogntoget" inkl fører+kjøretøy+sko+klær osv?
Regner tacx inn en standard sykkelvekt automagisk, eller må man plusse på den selv?
Sitat: Rulletour FAQ
How do I adjust my weight? Enter 'User info' and click 'Change' button. Select your user. Set your correct weight and allow an extra 8kg for your bike. Remember to click Enter.
24/10- Great Granfondo! Gleder meg max!! Her må det prioriteres å rydde plass til rulla i helga.....
Er det noen som får lest ned disse Granfondo-filene? Tidligere brukte jeg opera til å laste ned rulletour-filer da den har Torrent innebygd. Det er noen år siden sist, men tenkte likevel at det burde fungere enda. Men, nei. Det står 0 på både spredere og delere og ingen lastes ned. Er det andre metoder som gjelder nå?
Er det noen som får lest ned disse Granfondo-filene? Tidligere brukte jeg opera til å laste ned rulletour-filer da den har Torrent innebygd. Det er noen år siden sist, men tenkte likevel at det burde fungere enda. Men, nei. Det står 0 på både spredere og delere og ingen lastes ned. Er det andre metoder som gjelder nå?
Hadde ingen problemer med å laste dem ned for noen uker siden. Har sparket igang uTorrent og delt filene nå.
Opplastning av filer i Rulletour virker dårlig. Jeg får opplastningen i min profil men virker ikke som tellende resultater. Fikk lastet opp mine to første kjøringer på Sprint 1 og Tryvann, men får ikke tellende resultat på Svelvikveien TT. Hva er galt?
hmmm.. ser nu ut til at det er tellende reusltat?! Var innom å tittet på de registrerte etappene dine. Du har kjørt prologen en gang, tryvann en gang og etappe 3 SvelvikTT 2 ganger, alle med tellende/godkjent resultat.
Hvorfor er tiden på Svelvik TT Automatisk generert og ikke en av mine godkjente kjøringer. 2 x Svelvik TT er godkjent men ikke gjort tellende..
Det ser ut som om det automataisk gerererte resultatet er bedre enn ditt beste resultat. Hvorfor vet jeg ikke, men har sett dette før og sett at det har rettet seg, når der er kommet inn litt flere resultater. Tror ikke at du har gjort noen feil i registreringen.
Kjapt spørsmål: Skal rulla kalibreres til 0,0 eller bare resettes?
§ 2 Følgende innstillinger skal brukes på rullen:
* Kroppsvekten skal settes til din vekt pluss 8kg for sykkel, klær og annet utstyr
* skaleringsfaktoren skal stå på 100.
* Calibration factor skal stå på 0.0
Bare nullsett kalibreringen. Og for å kjempe høyt oppe på listene gjelder det å stramme skruen minst mulig uten at det glipper. (Kalibrerer du til 0 på kald rulle er du ikke så langt unna)
Nå er mine dårlige kjøringer på Svelvik TT registrert. Nå har jeg byttet Rulledekk til ny Tacx Trainer og håper det blir bedre kontakt mot rulla. Kalibreringen var 2 sist jeg prøvde men selvsagt satt til 0, men fikk mye glipp tak på rulla. Håper dette blir bedre med nytt dekk.
Kjapt spørsmål: Skal rulla kalibreres til 0,0 eller bare resettes?
§ 2 Følgende innstillinger skal brukes på rullen:
* Kroppsvekten skal settes til din vekt pluss 8kg for sykkel, klær og annet utstyr
* skaleringsfaktoren skal stå på 100.
* Calibration factor skal stå på 0.0
Bare nullsett kalibreringen. Og for å kjempe høyt oppe på listene gjelder det å stramme skruen minst mulig uten at det glipper. (Kalibrerer du til 0 på kald rulle er du ikke så langt unna)
0 på kald rulle skal testes. Får kjøre Svelvik på nytt til helga
Nå er mine dårlige kjøringer på Svelvik TT registrert. Nå har jeg byttet Rulledekk til ny Tacx Trainer og håper det blir bedre kontakt mot rulla. Kalibreringen var 2 sist jeg prøvde men selvsagt satt til 0, men fikk mye glipp tak på rulla. Håper dette blir bedre med nytt dekk.
Gode utvilte ben og rulledekk som ikke glapp en eneste gang ble Svelvik TT kjørt 1 min og 10 sek raskere. Kalibrering på Kald Rulle var 1,2 og resat til 0. Veldig godt fornøyd med innkjøp av nytt Rulledekk fra Tacx.