Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Feeler: 2009 Transition Covert 140mm Stisykkel str M

Feeler: 2009 Transition Covert 140mm Stisykkel str M #1865420 29/09/2014 11:45
H
henrikh Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
H
Har kjøpt meg ny sykkel, så nå skal denne vekk. Lurer på om den skal gå i biter eller om det er noen interesserte der ute. Relativt lang str M til å være stisykkel.
(Jeg er 183 og den passer meg godt, men du skal ikke være så mye lengre)
tipper 170-183 er ett greit utgangspunkt for rammestørrelse, som var det som sto i Transition sin tabell i 2009. (5´7 - 6´)

Har hatt den siden 2009, og har vært storfornøyd. Flott stisykkel til grov sti, før du er over i (tr)enduroterreng. Stødig og fin i nedkjøringene, og har en mini-DH slede følelse nedover. Klatrer bra til å være faux bar IMHO, men er litt følsom for riktig trykk i bakdemper for å holde seg på riktig sted i vandringen både opp og ned.
Ser brukt ut, men er masse liv igjen her.

Spec er som følger:

Transition Covert (M) sort 140mm
Chris King styrelager (med ny kompresjonsringløsning)
Fox float 140 RLC
Fox rp23 shock M/ RWC nålelager
Hope pro2evo/ flow hjulsett (26" ja)
Avid Elixir CR bremser
203/185 skiver
X9 triggere 9-delt
X9 skiftere
Truvativ stylo GXP krank m / enduro kranklager i orginalkopp
med bashguard (BBG) (storeskiva er demontert, kan medfølge)
Reverb setepinne*
ODI lockons
Answer protaper karbonstyre ca 73cm
Raceface evolve stem 75mm
Ritchey sete / Transition sete ( lett og hard eller stort og polstret etter ønske. Du skal få med begge om du vil)

Står minion 2.5 / advantage 2.4 dekk på den idag, men kan få den på advantage 2.25 f/b eller hvilken som helst kombo av disse etter ønske.
Får også med ett par-tre girører til å ha i sekken og i hanskerommet
Litt usikker på hva som er fair pris for denne, og om det ikke er interesse går den i deler ser jeg for meg. Ikke helt klar for salg enda, da jeg venter på ett ombyggingskit for å ta med meg hjulsettet som står på den idag videre på ny sykkel, men om du er interessert gi meg ett pip. Skal få lurt frem noen skrytebilder fra arkivet.

10k?

Redigert av henrikh; 29/09/2014 11:47.
Re: Feeler: 2009 Transition Covert 140mm Stisykkel str M [Re: henrikh] #1868923 06/10/2014 12:17
H
henrikh Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
H
Da gikk ramme og reverb til en hyggelig fyr fra Bergen,
så resten dukker opp i delesalg etterhvert som jeg får ryddet!

Moderator  support