Vi tar en tur i Kjekstadmarka i morgen søndag kl. 10:00 med start fra utfartsparkeringen på Dikemark. Planen er å besøke indrefileten i Kjekstadmarka, med Småvannsbu, Blåfjell, Svartvannsåsen, Transetåsen og avslutter med flytsti fra Torsbråtan. Ferdig senest i to-tiden. Jevnt tempo.
Takk for godtur. Utrolig morsom tur i dag i Kjekstadmarka. Utrolig flotte stier og hyggelig turfølge. Takk for superguiding til Vidar. Endelig fikk jeg sett og syklet Blåfjellet. Barnålstier og sva om hverandre i superflytkombo. Faktisk beste stituren jeg har hatt i år!
Takk for godtur. Utrolig morsom tur i dag i Kjekstadmarka. Utrolig flotte stier og hyggelig turfølge. Takk for superguiding til Vidar. Endelig fikk jeg sett og syklet Blåfjellet. Barnålstier og sva om hverandre i superflytkombo. Faktisk beste stituren jeg har hatt i år!
+1 Ikke bare en av de flotteste, men også årets lengste for meg:) det gir hvertfall beina beskjed om i dag:)
Takk for følget. Jeg synes det var gøy å vise frem noen av de fantastiske furunål-svaberg-nedoverstiene i Kjekstadmarka og samtidig få gjensyn med stier jeg ikke har besøkt på en stund.
I forhold til opprinnelig plan la vi inn en avstikker ned til Sletthellene. Returen opp og bort til skiløypa fra Heggedal ble ikke helt optimal. Etter Vesledammen bommet jeg på en sti og sendte oss inn på en vindfallpreget omvei. Anbefaler de som drar ut på egenhånd å følge opprinnelig plan (GPX lenger opp).
Jeg fulgte også deler av den opprinnelige planen og syklet mange fine partier jeg aldri har prøvd før. Takk for gpx-fil. Utrolig flotte forhold i marka nå.
Men et parti etter Småvannsbu var drøy klatring oppover et par steinrøiser. Mon tro om det finnes alternative stier der. Ser det går noen mer i nordlig retning fra Småvannsbu som så brekker østover.
Men et parti etter Småvannsbu var drøy klatring oppover et par steinrøiser. Mon tro om det finnes alternative stier der. Ser det går noen mer i nordlig retning fra Småvannsbu som så brekker østover.
Ja, du kan til venstre ved Småvannsbu og så til høyre i skiløypa. @ekken: kult bilde.
Det bildet gir meg litt sånn Himmelriket i Nissedal vibber, men det er kanskje brukt såpass my vidvinkel at det lyger litt om størrelsen på svaberget? Jeg har sykla mye i området rundt Skapertjern, men lite lenger innover i Kjekstadmarka. Nå fikk jeg plutselig lyst å utforske mer av området
Bildet lyver kanskje noe. Men er ikke brukt annet en mobilkamra, dog er det en eller annen fancy modus på min nye telefon jeg enda ikke skjønner helt..
Strava sier 935 høydemeter på 28 km, og denne turen var så godt som helt fri for grustransport. Ikke rart det kjennes i beina.
Er det muligens noen som har denne GPX liggende et sted jeg kan lasted den ned uten og oppgradere til Strava Premium? Skal ta en premiærtur i Kjekstadmarka neste Søndag. Har tenkt og ta utgangspunkt i Svartvannsåsen og Brennevinstien. Vore fint og ha det her sporet med på turen, i tilfelle alle fulle fall...
Ja, du kan til venstre ved Småvannsbu og så til høyre i skiløypa. @ekken: kult bilde.
Er det et bedre alternativ en og fölge denne sporloggen som går nord for Småvannsbu
Er det et bedre alternativ en og fölge denne stiguiden som går nord for Småtjerna/ Småvannsbu