Ultrabirken 2015
|
Re: Ultrabirken 2015
[Re: sveinaa]
08/09/2015 09:19
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Av ren nysgjerrighet. Hvilket inntrykk har dere som syklet på en 7-8 timer om de som ikke klarte sperrefristen? Var det mange som overvurderte egne evner? Vanskelig å si. Noen møter opp med grushardtail og står av i den første lille kneika med stein og røtter, og får sikkert en lang dag på grunn av manglende tekniske ferdigheter og/eller dårlig form. Andre ser jeg møter opp med baggy shorts, stisykkel og fete smil, og er åpenbart klare for å kose seg over fjellet. Kan hende man koser litt for mye og blir overrasket over distansen og tidsforbruket frem til sjekkpunktene? Usikker. Jeg sykla på 6.22 i fjor og var mentalt innstilt på noe lengre tid i år, og klokka stoppa ikke før på 7.47. Var i dårlig form og veldig dårlig forberedt i år, men er seig. Når jeg først har kommet i gang så funker kroppen som en liten dieselmotor. I normalt slag og med normal oppladning tror jeg at jeg kunne klart rundt 7.10-7.20.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
08/09/2015 09:25
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Andre ser jeg møter opp med baggy shorts Men sykler man tregere på UB med baggy shorts?
|
|
|
08/09/2015 09:29
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Av ren nysgjerrighet. Hvilket inntrykk har dere som syklet på en 7-8 timer om de som ikke klarte sperrefristen? Var det mange som overvurderte egne evner? Vanskelig å si. Noen møter opp med grushardtail og står av i den første lille kneika med stein og røtter, og får sikkert en lang dag på grunn av manglende tekniske ferdigheter og/eller dårlig form. Andre ser jeg møter opp med baggy shorts, stisykkel og fete smil, og er åpenbart klare for å kose seg over fjellet. Kan hende man koser litt for mye og blir overrasket over distansen og tidsforbruket frem til sjekkpunktene? Usikker. Jeg sykla på 6.22 i fjor og var mentalt innstilt på noe lengre tid i år, og klokka stoppa ikke før på 7.47. Var i dårlig form og veldig dårlig forberedt i år, men er seig. Når jeg først har kommet i gang så funker kroppen som en liten dieselmotor. I normalt slag og med normal oppladning tror jeg at jeg kunne klart rundt 7.10-7.20. Litt av det samme her, var ett minutt bak deg i fjor, og ett minutt foran deg i år, nå hadde jeg bedre dagsform/generell form i år en i fjor og uten tekniske problemer (som jo enten en liker det eller ikke er en del av gamet) hadde hatt los på en tid mot 7.20. Før start så jeg for meg ca halvtime lenger sykkeltid en i fjor, dvs til oppunder 7 timer. Så "bommet" på ca halvtimen, noe som er ganske stort sprik, og kan da skjønne at de som ikke har sykla før ikke timet tiden dette tok så godt.
Redigert av oddefa; 08/09/2015 09:29.
|
|
|
[Re: larsdx]
08/09/2015 09:29
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Andre ser jeg møter opp med baggy shorts Men sykler man tregere på UB med baggy shorts? Nei, ikke nødvendigvis, men de fleste med baggy er mer utprega stisyklister med fete sykler, fete dekk og fete smil. Virker ikke som de har det like travelt som de med lycra, XC-maskiner og stive blikk.
Redigert av Øyvind V; 08/09/2015 09:30.
|
|
|
[Re: Wonka]
08/09/2015 09:34
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ultra er ultra, det skal være i overkant langt og tungt for en vanlig mosjonist. Selv kunne jeg gjerne tenkt meg å stille hvis rittet hadde vært på en annen helg og jeg var nogenlunde trygg på å slippe å gå/traske/labbe/bære for mye, det har jeg verken ankler eller psyke til...
|
|
|
08/09/2015 09:35
|
TFN
Entusiast
|
Entusiast
Mye diskusjon det her. For what it's worth:
Da jeg skjønte at jeg ville bikke 9 timer - en time lenger enn i fjor - tenkte jeg at "jeg er blitt for gammel til det her". Tidsbruken brøt med forventningen og jeg var sliten og skuffet over meg selv.
Etter at jeg skjønte at det ikke bare var meg, men traseen, også, som gjorde at jeg brukte lenger tid, er skuffelsen skiftet til glede over en flott dag i fjellet. Jeg kommer tilbake neste år.
Traseen i år var helt Ultra. Moksjølia er ingen høydare, dropp gjerne den for min del, og gjørmepartiet mellom Storstillia (Rosinbakken) og Hornsjø er heller ikke aller øverst på ønskelista, men skog er også en del av utfordringen for terrengsyklister, så for all del - behold det. Jeg tror ikke traseen behøver være mye kortere/enklere for at stisyklister skal ha glede av den, men den bør jo heller ikke være hardere/lengre - for vi vil jo ha alle i mål i løpet av fredagen.
Og her er vel det største problemet med årets utgave - feilberegning av tidsbruken. Traseen tok lenger tid enn før og vi startet senere. Det var en tabbe. Tidligere startet vi 8:15, om jeg ikke husker feil. I år startet vi 8:30. Hvorfor starter vi ikke 8:00. Eller 7:00? La oss komme i gang! Da rekker flere sperrefristen og de fleste blir fornøyd. For til syvende og sist er jo egbls poeng viktig: De fleste må glede seg over UltraBirken og ønske å komme tilbake, ellers blir deltakerantallet for lavt og UltraBirken-tilbudet forsvinner.
Dette tror jeg ordner seg greit. Aksel og Birken-adm er smarte, det mener jeg vi har sett flere ganger før: De lærer hele veien og neste år får vi et enda bedre UltraBirken-arrangement. Jeg gleder meg!
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
|
|
|
08/09/2015 09:36
|
TFN
Entusiast
|
Entusiast
Andre ser jeg møter opp med baggy shorts Men sykler man tregere på UB med baggy shorts? Nei, ikke nødvendigvis, men de fleste med baggy er mer utprega stisyklister med fete sykler, fete dekk og fete smil. Virker ikke som de har det like travelt som de med lycra, XC-maskiner og stive blikk. Jeg sykler med baggy, men jeg er redd det ikke er derfor jeg sykler sakte. 
|
|
|
08/09/2015 09:37
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Enig TFN, tidligere start er nøkkelen mht sperrefrister.
|
|
|
08/09/2015 09:39
|
ose13erg
Fersking
|
Fersking
Av ren nysgjerrighet. Hvilket inntrykk har dere som syklet på en 7-8 timer om de som ikke klarte sperrefristen? Var det mange som overvurderte egne evner?
Jeg koste meg fælt både på grus og på sti, men så at klokka begynte å gå fort mot 15:30 på Pellestova. Det jeg var mest overrasket over var at de 30-40 rundt meg ikke så ut til å ha samme bekymring. Det var kun èn som gampa på oppover Hafjelltoppen som åpenbart hadde dårlig tid. Jeg "ga opp" når klokka passerte 15:30 og skulle snurt bare trille inn til Pellestova. Rakk likevel før kl. 16.00. Derfra og inn så var det hele en fantastisk tur. Kom i mål med et kjempesmil på ca.10:30. Langt og tungt, men jeg gleder meg til nydelige stier og godvær til neste år.
|
|
|
[Re: TFN]
08/09/2015 09:39
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Andre ser jeg møter opp med baggy shorts Men sykler man tregere på UB med baggy shorts? Nei, ikke nødvendigvis, men de fleste med baggy er mer utprega stisyklister med fete sykler, fete dekk og fete smil. Virker ikke som de har det like travelt som de med lycra, XC-maskiner og stive blikk. Jeg sykler med baggy, men jeg er redd det ikke er derfor jeg sykler sakte. Jeg syklet med shorts, men den er litt for trang/ for lite baggy, så jeg måtte stoppe og feste knappen på den flere ganger he he, jeg er muligens for feit for den. Men tapte ikke mer 10 sekunder på det he he, så var ikke der tidskjema sprakk.
|
|
|
[Re: Stefan77]
08/09/2015 09:40
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Av ren nysgjerrighet. Hvilket inntrykk har dere som syklet på en 7-8 timer om de som ikke klarte sperrefristen? Var det mange som overvurderte egne evner?
Ikke meg du spurte, men jeg syklet på 10 timer, og var etter den opprinnelige sperrefristen. Jeg har deltatt her to ganger før på hhv 7.50 og 8.40 ish, og har aldri vært i nærheten av noen sperretider før. For å gi et sammenligningsgrunnlag så hadde jeg syklet lørdagsbirken på 3.45-4t i år om det var der jeg deltok. Ok form altså, og jeg er primært stisyklist så de tekniske ferdighetene er også helt ok. Overvurderte jeg mine egne evner? Nei. 2015 var i hardeste laget. Hva synes du om løypa? Var det tiden, lengden eller "vanskelighetsgraden" som var mest utfordrende?
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: Oddefa]
08/09/2015 09:54
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Kort fortalt: Jeg vil UB skal være hardt og langt, men også at vi er såpass mange som starter som det var i år. Jeg vil helst starte på Rena, men blir med neste år samme hvor starten er. Og til alle råd som går på forberedelse til UB for de som ikke har sykla før, så tenk at dette handler i en grad vel så mye om å bruke hodet som beina og lungene. En må forberede seg mentalt, men for de av dere som var med i år og som nå tenker dere ikke vil prøve igjen neste år, så vit at jeg var også der store deler av første året. Jeg var ok forberedt fysisk, men ikke mentalt. Måtte igjennom første året for å forstå at jeg må jobbe med det mentale også. UB er på mange måter (for de fleste av oss) mer en kamp med seg selv en kamp om hvor høyt en er på resultatlistene (selv om det er det første en sjekker etterpå he he).
Så lenge det er den mentale kampen som blir tyngst så er vel det greit. Det var bare sånn at inntrykket mitt fra i år har vært at mange slet fysisk og. Det kan jo være så enkelt som at et ritt som ultrabirken krever flere treningstimer enn mange velger å legge ned og? Av egen erfaring så handler jo ofte sykling mot klokka veldig ofte om HTFU uavhengig av hvor kort eller langt man skal sykle.
|
|
|
08/09/2015 10:01
|
Frode_Roesand
Entusiast
|
Entusiast
Enig TFN, tidligere start er nøkkelen mht sperrefrister. WTF Odd Erik. Tenk på hvor vanskelig det er å få i seg havregrøten klokka halv fem fordi Birkenstarten er 07:15 (: 08:30 var ypperlig... 
CK Elverum / Hagen sport - Elverum
|
|
|
[Re: egbl]
08/09/2015 10:02
|
Søgnerider2
Medlem
|
Medlem
Ser jeg er sitert som en av de som syntes rittet var for hardt i år. Det ble skrevet i affekt, etter å ha blitt tatt av sperrefristen. Selvfølgelig skal jeg sykle neste år! Det er derfor jeg driver med sykling, UB er et mål på formen min, det er det rittet jeg liker best av alle! (Sykler riktignok ikke så mange ritt i året, men).
Jeg er overbevist om at jeg hadde fullført, Nevelfjell er er en av favorittene mine, så derfor føltes skuffelsen ekstra stor i år.
Ikke gjør noe med rittet! Hold det like hardt og krevende, teknisk og knotete, jeg elsker det! Men la oss listefyll i bunnen få sjanse til å fullføre, kjør starten tidligere, eller sett sperrefristen senere. Vi kommer i mål, bare la oss som ikke banker så mange gruskilometer hvert år få en sjanse...
|
|
|
08/09/2015 10:02
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Og her er vel det største problemet med årets utgave - feilberegning av tidsbruken. Traseen tok lenger tid enn før og vi startet senere. Det var en tabbe. Tidligere startet vi 8:15, om jeg ikke husker feil. I år startet vi 8:30. Hvorfor starter vi ikke 8:00. Eller 7:00? La oss komme i gang! Da rekker flere sperrefristen og de fleste blir fornøyd. For til syvende og sist er jo egbls poeng viktig: De fleste må glede seg over UltraBirken og ønske å komme tilbake, ellers blir deltakerantallet for lavt og UltraBirken-tilbudet forsvinner.
Så lenge man jobber med å lage en trase som skal sykles på en bestemt tid og setter en makstid ut i fra det så bør det være mulig å sette gode sperrefrister, utfordringen er kanskje at været vil kunne påvirke tiden ganske mye. Tror med fordel at matstasjonene kunne hatt en sekunderingstjeneste som kunne oppdatert ryttere på plassering underveis sånn at man ikke ble knekt "psykisk" pga antagelser om egen prestasjon.
|
|
|
[Re: ose13erg]
08/09/2015 10:06
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg koste meg fælt både på grus og på sti, men så at klokka begynte å gå fort mot 15:30 på Pellestova. Det jeg var mest overrasket over var at de 30-40 rundt meg ikke så ut til å ha samme bekymring. Det var kun èn som gampa på oppover Hafjelltoppen som åpenbart hadde dårlig tid. Jeg "ga opp" når klokka passerte 15:30 og skulle snurt bare trille inn til Pellestova. Rakk likevel før kl. 16.00. Derfra og inn så var det hele en fantastisk tur. Kom i mål med et kjempesmil på ca.10:30. Langt og tungt, men jeg gleder meg til nydelige stier og godvær til neste år. Dette er sånn jeg synes det bør være, og gjør at jeg får lyst til å sykle. Kan hende arrangøren hadde løst mye ved å bruke mer tid på å vurdere tidsbruken.
|
|
|
[Re: Frode_Roesand]
08/09/2015 10:07
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Enig TFN, tidligere start er nøkkelen mht sperrefrister. WTF Odd Erik. Tenk på hvor vanskelig det er å få i seg havregrøten klokka halv fem fordi Birkenstarten er 07:15 (: 08:30 var ypperlig... Null stress. Løses greit ved at de som sykler saktest starter først 
|
|
|
08/09/2015 10:15
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Hva synes du om løypa? Var det tiden, lengden eller "vanskelighetsgraden" som var mest utfordrende?
Det var den totale mengden av alt. En mil lengre, flere høydemeter, tidvis tung gjørme og litt for mange labbe-bakker gjorde at minuttene og timene rant bort. Nå skal det sies at jeg også er plaget med en rygg-tykje som lagde litt trøbbel når det skulle tråkkes hardt på så var noe et og annet crux som gikk tapt pga det. Jeg koste meg fælt både på grus og på sti, men så at klokka begynte å gå fort mot 15:30 på Pellestova. Det jeg var mest overrasket over var at de 30-40 rundt meg ikke så ut til å ha samme bekymring. Det var kun èn som gampa på oppover Hafjelltoppen som åpenbart hadde dårlig tid. Jeg tror dette skyldtes at vi faktisk ikke skjønte at vi sto i fare for å misse sperretida. Jeg hadde ikke engang sett på sperretidene før start da jeg ikke antok at det kunne bli en problemstilling. Antar det er flere som er der.
Redigert av Stefan77; 08/09/2015 10:31.
- Stefan
|
|
|
[Re: Stefan77]
08/09/2015 10:30
|
TFN
Entusiast
|
Entusiast
Jeg tror dette skyldtes at vi faktisk ikke skjønte at vi sto i fare for å misse sperretida. Jeg hadde ikke engang sett på sperretidene før start da jeg ikke antok at det kunne bli en problemstilling. Antar det er flere som er der. Enig. Jeg var på Pellestova kl 15:16, om jeg regner riktig. Jeg ante ikke at det var en sperrefrist der - langt mindre når den var. Sperrefrist har aldri vært noe tema for meg, så det er en problemstilling jeg ikke har tenkt på før jeg i målområdet fikk høre at mange ble felt av den og at jeg selv heller ikke var så langt unna.
|
|
|
08/09/2015 10:34
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Hvor i løypa var egentlig Pellestova? Husker at jeg passerte, men hva er nærmeste passeringspunkt som vises på resultatlista?
|
|
|
[Re: Søgnerider2]
08/09/2015 10:35
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Ikke gjør noe med rittet! Hold det like hardt og krevende, teknisk og knotete, jeg elsker det! Men la oss listefyll i bunnen få sjanse til å fullføre, kjør starten tidligere, eller sett sperrefristen senere. Vi kommer i mål, bare la oss som ikke banker så mange gruskilometer hvert år få en sjanse...
En god tilbakemelding. Og for alle som arrangerer ritt er tilbakemeldinger som denne viktige, da de fleste av oss som sykler aldri blir noe annet enn listefyll  Tror rett og slett det er så enkelt som at arrangøren overvurderte hvor fort endel sykler i år, og at en bedre kvalitetssjekk av løype og antatt tidsbruk ville løst masse. Kan man konkludere med at traseen er ok, det er ikke noe problem at man bruker 10-11 timer, men at arrangøren må bruke mer tid på å kvalitetssikre sperrefrister sånn at de som har viljen og gutsen til å gjennomføre faktisk får muligheten?
Redigert av sveinaa; 08/09/2015 10:37.
|
|
|
08/09/2015 10:42
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
[quote=Søgnerider2]Kan man konkludere med at traseen er ok, det er ikke noe problem at man bruker 10-11 timer, men at arrangøren må bruke mer tid på å kvalitetssikre sperrefrister sånn at de som har viljen og gutsen til å gjennomføre faktisk får muligheten? Synes det er en god konklusjon. Kvalitetssikring ift. gjennomføring er en side av saken, men husk at det også blir lange dager for de som er støtteapparat og står rundt omkring på fjellet og passer på oss som sykler.
|
|
|
08/09/2015 10:51
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Hvor i løypa var egentlig Pellestova? Husker at jeg passerte, men hva er nærmeste passeringspunkt som vises på resultatlista? ved 96km. Rett etter Hafjelltoppen (etter traskinga opp en gressbakke)
|
|
|
08/09/2015 10:54
|
Gew88
Veteran
|
Veteran
Kan man konkludere med at traseen er ok, det er ikke noe problem at man bruker 10-11 timer, men at arrangøren må bruke mer tid på å kvalitetssikre sperrefrister sånn at de som har viljen og gutsen til å gjennomføre faktisk får muligheten?
Har ikke syklet Ultra, men skal det, det året jeg får meg en FS(kanskje 2016 blir året). Litt av poenget, slik jeg ser det, med ultra er jo at man skal være ute lenge, og da bør sperrefristene være såpass løse at selv om man ikke er i like god form som oddefa og elgvenn( 2 eksempler på 2 jeg har sykla med på tur), men er harde nok i nøtta til å holde på i 10-12 timer, så får man det. Det er ihvertfall det jeg forbinder med Ultra, og da bør sperrefristene være myntet på de som ikke rekker til mål før mørket har lagt seg og arrangøren skal hjem for å forberede LB.  Utover det syns jeg start kl 0800 høres bra ut, og hold det på fredag så flere av oss kan kjenne på de tunge beina til skramstad lørdag morgen etter en lang UB dagen før 
|
|
|
08/09/2015 10:55
|
StianR
Entusiast
|
Entusiast
Liker at UB er lengre og hardere enn andre ritt. Liker også mestringsfølelsen av å klare vanskelig terreng på en ok måte, og se at teknikk betyr like mye som kondis. Så jeg mener UB bør være ganske langt. Men et annet spørsmål er jo hvordan årets løype hadde vært hvis det hadde blitt skikkelig drittvær, da ville nok enda flere fått trøbbel med sperrefristen.
Apropos dekk, på de første metrene nedover, på min første stitur etter UB, klarte jeg å rive hull i sideveggen på bakdekket, Fast Track Control. Hell i uhell, eller noe sånt..
Han tok mangelen på ros som et uttrykk for stum beundring
|
|
|
08/09/2015 10:59
|
sveinaa
More than words
|
More than words
[quote=Søgnerider2]Kan man konkludere med at traseen er ok, det er ikke noe problem at man bruker 10-11 timer, men at arrangøren må bruke mer tid på å kvalitetssikre sperrefrister sånn at de som har viljen og gutsen til å gjennomføre faktisk får muligheten? Synes det er en god konklusjon. Kvalitetssikring ift. gjennomføring er en side av saken, men husk at det også blir lange dager for de som er støtteapparat og står rundt omkring på fjellet og passer på oss som sykler. Helt klart. Utfordringen jeg ser er bare at når dere som sykler typisk pulje 1 skal få en ritt tid på 7-8 timer så bruker fort noen med litt mindre trykk i bena 2 - 3 timer mer enn dere. Og tar man utgangspunkt i årets utgave ville nok mange brukt lengre tid også. Etter hva jeg kan skjønne av resultatlisten så fullførte 441 og det er jo bra. Som en subjektiv betraktning så synes jeg kanskje ultrabirken som arrangement burde jobbet mer med å framstå som et langt maratonritt og hva dette innebærer med tanke på fysisk form, valg av utstyr og sykkel.
Redigert av sveinaa; 08/09/2015 11:02.
|
|
|
08/09/2015 11:23
|
gronn73
Medlem
|
Medlem
Er så glad for at EGBL skrev sitt innlegg da han har fått med seg mye at det laaange innlegget jeg selv startet på. Får ikke helt tak på at årets Ultrabirk var så himla toppers. Sykla selv for 2 år siden og satt igjen med en helt annen opplevelse etter rittet. Syklet den gangen på 07:45 og var mentalt og fysisk helt på felgen, MEN positiv, glad og sikker på at dette skal jeg gjøre flere ganger fremover. I år så ble det for mye av det gode. Formen var nok ikke helt på høyden som for 2 år siden men burde så absolutt være OK for UB.
I år ble tiden over 10 timer! Fikk beskje på Pellestova at jeg var bare 10 min unna sperrefristen. (Aldri vært et tema i ritt tidligere..) Var helt i kjelleren mentalt og fysisk flere ganger under veis og spesielt i partiet mellom Reinsfjellet og til Hafjelltoppen. Lovet meg selv at dette blir siste gang hvis dette skal være "normen" for UB.
Enig at det skal være hardt, tøft, teknisk osv osv, MEN det må også appellere til flere enn bare de mest ekstreme. Skal UB bestå som et ritt fremover så må nok deltakelsen være der den er i dag og er usikker på om den vil være det fremover om årets utgave blir normen. Ble rett og slett for mye/mange deler av rittet som ikke ble sykkelbart.
Etter årets ritt snakket jeg med mange som syntes dette ikke var en god opplevelse, derfor ble overraskelsen stor da jeg leste på forumet at mange var av en helt annen oppfattelse. Tror årets gruppe er veldig delt i synet på rittet. Det med sperrefristene i år var rett og slett en fjasko!
Mitt mantra er at skal UB bestå videre (og det ønsker vi alle!!) må det legges på et slik nivå at flest mulig (og mange nok) synes dette er "innafor" og har lyst til å delta igjen..
------------------------------------------------------- Elias Gavia Ultimate Ghost AMR E:i
|
|
|
[Re: gronn73]
08/09/2015 11:30
|
REJ
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Mange flere bilder jo! : https://www.flickr.com/photos/95706891@N04/albums/72157655600150173/page1 Ellers er jeg veldig enig i mye som skrives og menes - årets løypa tok meg litt over en halvtime mer enn "forventet", men som mange andre er jeg mer enn happy med både Rena-start og blandingen av superdeilige flytstier og litt mer knotete og krevende stier. Kommer garantert tilbake neste år, og håper jeg slipper følelsen av å gå tom på Hornsjø som jeg nå har hatt både i 2013 og i år!
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
08/09/2015 11:38
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Hvor i løypa var egentlig Pellestova? Husker at jeg passerte, men hva er nærmeste passeringspunkt som vises på resultatlista? ved 96km. Rett etter Hafjelltoppen (etter traskinga opp en gressbakke) Ok, takk. Kan det stemme at vi passerte der rundt 14.15?
|
|
|
08/09/2015 12:03
|
egbl
Ringrev
|
Ringrev
Noen som har greie på hvor mange som fullførte både UB og vanlig Birken? Noen av exelnerdene (ikke negativt ment, jeg er bare misunnelige på dere) bruker å lage en liste over dette, kanskje tide på å gjøre det siden det er nesten uke siden LB var ferdig ! Det ser ut som om det var (minst) 78 som kjørte komboen i år, fordelt på klasser: K40: 2, 40% M19: 4,13% M30: 15, 13% M40: 20, 19% M45: 14, 18% M50: 15, 24% M55: 5, 28% M60: 3, 33% Det er altså blant jentene i M40 og gubbene i M60 som komboen er mest populær. Du ble nummer 12 oddefa. Metoden min for å finne kombodeltakere er ikke helt vanntett og jeg kan (sansynligvis) ha glemt noen. Derfor er det fint om dere laster ned eller kikker på vedlagte regneark for å sjekke om det er noen jeg har oversett. BareKomboen2015 AlleFullførteUB2015PlussBirken
Redigert av egbl; 08/09/2015 12:04.
|
|
|
|
|