Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 12 av 15 1 2 10 11 12 13 14 15

RTL Tubeless fat-bike

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: rørleggern] #2042172 17/12/2015 09:28
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: rørleggern
Kan vel kalle det luftpute. Det er veldig rart at jeg med tynn gummi kan kjøre nedover med mye færre slag enn med samme dekk med tykkere gummi.
Kan jo hende at det er noe i det du skriver krankdrev.
Min erfaring er det motsatte. Er så stor forskjell at jeg kun har brukt demperen en gang i sommer.
Og tror ikke teknikken min har blitt så mye bedre.
Burde prøves for å skjønne det.

Jeg har bestilt et sett med Flow- og Dunderbeist sammen med Onsdagen, da har jeg Tubeless Ready både felger og dekk så du skal ikke se helt bort i fra at jeg tester ut slangeløst da.
Jeg er for lat til å gidde styre med skumtape, palleplast og alt det der, men hvis dette blir like enkelt å sette opp som slangeløst på Rabbithole så blir det sikkert til at jeg tester det ut på de dekka. Men spørs om jeg gidder prøve på dekk som BFL, Bud & Lou, osv. da jeg har en mistanke om at de har litt slapp kanttråd.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2042236 17/12/2015 11:43
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Så lenge felgene er slangeløst klare er beistene enkle å sette opp slangeløst. Satt beistene på felgene jeg har og pumpet opp med fotpumpe.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: rørleggern] #2042243 17/12/2015 11:52
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Så lenge felgene er slangeløst klare er beistene enkle å sette opp slangeløst. Satt beistene på felgene jeg har og pumpet opp med fotpumpe.

Jepp, satser på at det skal være dritenkelt. Satte på de nye Magic Mary dekka på Rabbit Hole i går, litt silikonstift på dekkantene så poppa de greit på og ble potte tett med en gang, uten å riste rundt guffa først. Må få tak i Sun Mulefoot tubelesstape til 80mm, den fungerer veldig bra.
Har alt kjøpt inn Tyvek til felgbånd (ikke kart). Må skjære/klippe de i passende bredde og lakke med en farge som står til resten av sykkelen når jeg kommer så langt.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: eldo472] #2042883 19/12/2015 13:04
E
eSkåra Offline
Entusiast
Entusiast
E
Sitat: eldo472
Hvis du skal bruke den bare til jobb, er slange enklest.

Jeg har Dillinger 5 og Clown Shoe og den løsningen jeg har nå fungerer bra etter litt innkjøring.

1) Scotch blank kontortape. *
2) Nordeca kart/ tyvek klippet i 65 mm bredde.
3) Biltema folietape til forsterkning og festing av kart. *
4) Tetningstape fra Jula
5) Biltema dobbeltsidig tape.
6) Glad pack
7) Slangeløs ventil.
8) Gaffatape / Stans tape til forsterkning av hull ved ventil.
9) Stans guffe.

* valgfritt

Kontortape er underlag for tettingstape da den blir lettere å få av.
Begynn med kontortape legges i flukt med fordypningen til beaden ved kanten i felgen.
Fest tyvek ved å legge folietape oppe på kart for å feste og forsterke Tyvek. Pass på å få skjøtene utenfor hullene så det der fint ut. Folietapen klippes ca 85 mm bred. Kan også bruke tape.
Tetningstape legges også i flukt med fordypningen til beaden.
Dobbeltsidig tape legges opp på der igjen.
Del en Gladpack rull i to med en skarp kniv.
Ta av beskyttelsen på dobelstsidig tape.
Rull på Gladpack. Fest enden med tape. Pass på at den ikke blir for stram. Den skal gå lett og feste på på dobeltsidig tapen.
Bruk 7-8 runder. fest enden med tape.
Lag hull til ventil i Gladpack med en varm skrutrekker.
Sett på litt stans tape over hullet og lag hull. Jeg setter også på litt gaffa tape oppå der igjen og lager hull..
Da kan man sette inn ventil. Hvis den går tregt, skru den forsiktig inn. Fest den med feste skrue.

Da er det klart for montering av dekk.
Før du setter på den andre kanten, hell inn 100-150 ml Stans guffe
Smør litt av guffa langs kantene på dekket

Dra dekk-sidene ut mot kanten av felgen rundt hele dekket på begge sider.

Med en litt kraftig gulvpumpe skal du nå kunne pumpe opp dekket.
Pump opp til 15-20 psi og ta Stans svingen.

Klipp av Gladpack 4-5 mm fra kanten.

Vanligvis vil hjulet lekke ganske mye i starten. Kjør en tur med med høyt lufttrykk. Er Dillinger piggdekket dekket nytt trenger man litt innkjøring på vei uansett.
Kjør så neste tur med 6-7 psi i terrenget. Da vil det sannsynligvis lekke litt langs kanten og hjulet vil tappe noe trykk. Pump opp før det går helt ned.
Det vil da legge seg mer guffe i kantene og dekke vil bli enda tettere.
Med høyt trykk vil det være tett nesten med engang, men vi ønsker å kjøre med lavt trykk i snøen, derfor er det viktig med noen turer med lavt trykk og litt lekkasje.
Etterfyll med guffe og ta Stans svingen på hjulet ved behov.

Sjekk luft og oppsettet før hver tur så unngår du problemer på turen.

Ved trøbbel, bytt gladpack.

Takker for flott guide!

Tror jeg kommer til å kjøre slange i første omgang.

Prøvde meg å sette opp slangeløst før du fikk lagt ut guiden.

Ble 3 runder gaffa og en runde gladpack( som var noe drit i legge på fint!)
Stakk så hull til ventil, fyllte på med guffe.

Knotet fryktelig med å få dekke til å legge seg ut til kanten, men det poppet på plass til slutt. Var ikke kjørbart da det ikke holdt tett ut langs eiker og hull i felg.
Men det virket helt tett langs kanter og ventil.

Ga opp hele driten og la i en ny og frykelig tung slange ( VEE Rubber fra xxl).

Fant ut at punkteringen min skyltes snakebite, fikk meg digital dekktrykksmåler å fant ut at jeg hadde lavere trykk en antatt. Framdekket lå på 5psi. SKS Rennkompressoren min viser ikke lavt nok. Men merkelig nok er det rimelig stort avvik på SKS sin digitale og Rennkompressor på høyere trykk, ca 0,5bar differanse.

Kjører nå på 8psi og håper på at jeg ikke får snakebite igjen...

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: eSkåra] #2042897 19/12/2015 14:50
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: eSkåra
Hvis du skal bruke den bare til jobb, er slange enklest.

Jeg har Dillinger 5 og Clown Shoe og den løsningen jeg har nå fungerer bra etter litt innkjøring.

1) Scotch blank kontortape. *
2) Nordeca kart/ tyvek klippet i 65 mm bredde.
3) Biltema folietape til forsterkning og festing av kart. *
4) Tetningstape fra Jula
5) Biltema dobbeltsidig tape.
6) Glad pack
7) Slangeløs ventil.
8) Gaffatape / Stans tape til forsterkning av hull ved ventil.
9) Stans guffe.

* valgfritt

Kontortape er underlag for tettingstape da den blir lettere å få av.
Begynn med kontortape legges i flukt med fordypningen til beaden ved kanten i felgen.
Fest tyvek ved å legge folietape oppe på kart for å feste og forsterke Tyvek. Pass på å få skjøtene utenfor hullene så det der fint ut. Folietapen klippes ca 85 mm bred. Kan også bruke tape.
Tetningstape legges også i flukt med fordypningen til beaden.
Dobbeltsidig tape legges opp på der igjen.
Del en Gladpack rull i to med en skarp kniv.
Ta av beskyttelsen på dobelstsidig tape.
Rull på Gladpack. Fest enden med tape. Pass på at den ikke blir for stram. Den skal gå lett og feste på på dobeltsidig tapen.
Bruk 7-8 runder. fest enden med tape.
Lag hull til ventil i Gladpack med en varm skrutrekker.
Sett på litt stans tape over hullet og lag hull. Jeg setter også på litt gaffa tape oppå der igjen og lager hull..
Da kan man sette inn ventil. Hvis den går tregt, skru den forsiktig inn. Fest den med feste skrue.

Da er det klart for montering av dekk.
Før du setter på den andre kanten, hell inn 100-150 ml Stans guffe
Smør litt av guffa langs kantene på dekket

Dra dekk-sidene ut mot kanten av felgen rundt hele dekket på begge sider.

Med en litt kraftig gulvpumpe skal du nå kunne pumpe opp dekket.
Pump opp til 15-20 psi og ta Stans svingen.

Klipp av Gladpack 4-5 mm fra kanten.

Vanligvis vil hjulet lekke ganske mye i starten. Kjør en tur med med høyt lufttrykk. Er Dillinger piggdekket dekket nytt trenger man litt innkjøring på vei uansett.
Kjør så neste tur med 6-7 psi i terrenget. Da vil det sannsynligvis lekke litt langs kanten og hjulet vil tappe noe trykk. Pump opp før det går helt ned.
Det vil da legge seg mer guffe i kantene og dekke vil bli enda tettere.
Med høyt trykk vil det være tett nesten med engang, men vi ønsker å kjøre med lavt trykk i snøen, derfor er det viktig med noen turer med lavt trykk og litt lekkasje.
Etterfyll med guffe og ta Stans svingen på hjulet ved behov.

Sjekk luft og oppsettet før hver tur så unngår du problemer på turen.

Ved trøbbel, bytt gladpack.

Takker for flott guide!

Tror jeg kommer til å kjøre slange i første omgang.

Prøvde meg å sette opp slangeløst før du fikk lagt ut guiden.

Ble 3 runder gaffa og en runde gladpack( som var noe drit i legge på fint!)
Stakk så hull til ventil, fyllte på med guffe.

Knotet fryktelig med å få dekke til å legge seg ut til kanten, men det poppet på plass til slutt. Var ikke kjørbart da det ikke holdt tett ut langs eiker og hull i felg.
Men det virket helt tett langs kanter og ventil.

Ga opp hele driten og la i en ny og frykelig tung slange ( VEE Rubber fra xxl).

Fant ut at punkteringen min skyltes snakebite, fikk meg digital dekktrykksmåler å fant ut at jeg hadde lavere trykk en antatt. Framdekket lå på 5psi. SKS Rennkompressoren min viser ikke lavt nok. Men merkelig nok er det rimelig stort avvik på SKS sin digitale og Rennkompressor på høyere trykk, ca 0,5bar differanse.

Kjører nå på 8psi og håper på at jeg ikke får snakebite igjen...

Prøv med 8-10 runder gladpack. Det Gjør jobben

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2043745 23/12/2015 11:57
Apus Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Tenkte jeg skulle teste dette snart, denne http://www.biltema.no/no/Bygg/Beslag/Vindu/Tetningslist/Bunnfyllingslist-50-m-2000024041/ og http://nettbutikk.wuerth.no/konstruksjon...ape-eurasol-max . Er det noen som har testet, eller virker dette helt bortkasta;-) Har en teori at dette tåler mer enn palleplast, ved bytte av dekk.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2058323 05/02/2016 12:54
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er det tenkelig at jeg kan få tak i alt jeg trenger på Clahs Ohlsson? Eller må jeg på Biltema?

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2058328 05/02/2016 13:06
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2058368 05/02/2016 16:50
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Tror disse produktene her er best.
Dobbeltsidig tape fra Biltema:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Teip/Ovrig/Dobbeltsidig-teip-2000017571/
Tetningslist Jula:
https://www.jula.no/catalog/bygg-og-mali...ngslist-540052/

Jeg har prøvd noen taper, men når de kommer i kontakt med guffa løsner de. Dette inkluderer Tesa Sealflex som skal tåle fuktighet og kjemikalier

Gladpack sørger for skille mellom guffe og resten av mikk-makket man har puttet inn.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2213056 06/06/2016 08:38
N
NSpartacus Offline
Entusiast
Entusiast
N
Skal sette opp orginale BigBib 103mm felger slangeløst, men sliter med å få dekket ut til kanten av felgen. Er det noen tips for å få til dette?

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: NSpartacus] #2213271 06/06/2016 16:36
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: NSpartacus
Skal sette opp orginale BigBib 103mm felger slangeløst, men sliter med å få dekket ut til kanten av felgen. Er det noen tips for å få til dette?

Hvis du har laget en ''beadlock'' av skumteip som beskrevet tidligere så er det bare å trekke dekksiden ut og over denne. Kan så pumpes opp med minipumpe.
Faktisk mye enklere enn å få poppet dekkanten over beadlocken på mange tubeless klare felger, da de krever et blæst med luft eller annen triksing (som f.eks metoden som jeg har funnet med bruk av klemme)

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2321425 30/06/2016 21:43
S
silo Offline
Fersking
Fersking
S
Satte opp min 2015 BB 5.0 etter RTL-metoden i dag.
Originale felger med JJ 4.8.

Teip for rørisolering fra biltema, to runder på hver side helt ut til felgkanten.

10 runder med gladpack bak, 6 runder foran pga gikk tom, festet med brun pakketeip.

Forsterka ventilhull, først med pakketeip, men denne revna på første forsøk så da ble det en ny runde med pakketeip og svart gaffa i tillegg.

Stans ventiler med ekstra skive under settmutter.

Monterte dekk, trakk dekket ut over beaden på ene sia og halvveis på andre sia.

Pumpet opp med gulvpumpe.

Jeg har aldri tukla noe spesielt med sykkel og hadde ingen peiling på hvordan jeg skulle angripe dette, men etter å ha lest denne tråden fra perm til perm et par ganger så ble jeg så lei at jeg fant ut at jeg måtte bare prøve på en måte som var logisk for meg.

Helt uproblematisk å få luft i dekket, men på første forsøk så revna, som nevnt, teipen rundt ventilen så jeg fikk en stor lekkasje.
Da hadde jeg selvsagt allerede fylt i litt Stans Notubes Tire Sealant så det ble jo litt griseri. Men jeg røska av dekket (ja, jeg var litt frustrert og irritert), lokaliserte skaden og forsterket området.
Pumpa opp igjen uten å etterfylle mer guffe, potte tett, enn så lenge.
På fremhjulet så tok jeg med meg erfaringene fra bakhjulet og pumpa først opp uten å ha i guffe. Dette funka forsåvidt, men det var lekkasje der. Rota frem noe medisinsk utstyr fra ei skuffe og injiserte ca 100ml guffe. Roterte hjulet både fort og sakte, tok det av sykkelen igjen og rista, men nei, det ser fortsatt ut som det er lekkasje der.

Skal tro om dette skyldes at det her er bare 6 runder med gladpack mot 10 runder bak eller om det er tilfeldig.
Er også spent på om guffa gir meg noe hjelp her eller funker den bare for å tette lekkasjer i dekk som ikke er TL-ready og ikke lekkasjer i plasten?

Vi får se. Hvis det er tomt for luft igjen i morgen så spørs det om jeg enten skal legge på mer plast eller om jeg skal begynne på nytt.
Såpevannet må kanskje frem og, det har jeg helt glemt.

Hvis dette hadde gått helt smertefritt så hadde det sikkert blitt kjedelig.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2359196 28/10/2016 14:49
K
Kroken6 Offline
Fersking
Fersking
K
Har planer om RTL (debut) for Bud/Lou på Fat Lard og holder på med materiallista.

Noen som har prøvd Isola sine Tyvek produkter? Tenker spesielt på den dobbeltsidige tapen (http://komplettdeal.no/images/big/6.jpg) som jo eliminerer et komponent før Gladpack eller lignende. Koster sikkert litt...

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: eldo472] #2362699 10/11/2016 17:18
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tror disse produktene her er best.
Dobbeltsidig tape fra Biltema:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Teip/Ovrig/Dobbeltsidig-teip-2000017571/
Tetningslist Jula:
https://www.jula.no/catalog/bygg-og-mali...ngslist-540052/

Jeg har prøvd noen taper, men når de kommer i kontakt med guffa løsner de. Dette inkluderer Tesa Sealflex som skal tåle fuktighet og kjemikalier

Gladpack sørger for skille mellom guffe og resten av mikk-makket man har puttet inn.

Er den tetninglisten fra jula mer egnet enn den fra biltema? På bildet ser den fra jula tykkere ut. Den fra biltema ble jo komprimert over tid, er den fra jula mer holdbar/fastere?

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2362739 10/11/2016 19:48
S
sanfinns Offline
Medlem
Medlem
S
Hei, jeg er veldig ny i fatbike gamet, kjøpte sykkelen i sommer, men har fått inntrykk av at tubeless er tingen. Jeg har lest litt rundt på amerikanske forum osv og det virker som vanlig TL er så og si umulig på mine felger, folk har fått det til, men må kjøre høyt trykk (10psi+) så da forsvinner jo litt av vitsen. Men RTL (hva står det for?) metoden gir meg et lite håp.

Lurte på hva dere mener, bør jeg gi opp og bare fortsette på slanger, prøve dette eller kjøpe meg TLR felger?

Dette er felgene: http://ep1.pinkbike.org/p5pb12183496/p5pb12183496.jpg

Tusen takk for tips.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2362741 10/11/2016 19:51
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
R står for rørleggern.
TL for tubeless.

Bare å prøve.
Men stikkordet ellers er å være nøye og talmodig.
Jeg trur det kjennetegner de fleste som har fått det til at de har tatt seg god tid til forbereding og utførelse.
Regner med at felgene er over 80mm, ellers kan du evt, prøve deg på ghetto med en oppklippet slange (går med bredere felger og ,men det er litt mer jobb å finne 24" slanger som er brede nok oppklippet). Litt tyngre men nesten foolproof, sålenge man lager en beadlock som på RTL.

Redigert av Tange; 10/11/2016 19:58.
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: Tange] #2362749 10/11/2016 20:16
S
sanfinns Offline
Medlem
Medlem
S
Takk for svar, det var egentlig beadlocken jeg var litt skeptisk til om vil holde siden "hyllen" er så utrolig smal og litt avrundet. Slik jeg forstår det så er det beadlocken som er nøkkelen her, hvis den holder så burde både RTL og ghetto funke.

Hadde en anelse at det var RørleggernTL etter å ha lest gjennom hele tråden, men stod ikke direkte ICON_WINK

Det er 80mm felger ja.

Jeg fant dette bildet av "hyllen" fra en Felt DD30 tråd på mtbr: http://s52.photobucket.com/user/scot_douglas/media/IMG_20151109_195527_zpsqtcnnyhk.jpg.html

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2362755 10/11/2016 20:25
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Jeg trur en P-liste øverst i skråkanten vil være høy nok til å holde på dekket. Men som sagt er det nok ekstra viktig her å ta deg god tid til å få den på plass. Får du tak i type som har lim over hele baksiden er det nok en fordel for å forhindre at listen 'sklir ut'.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: Tange] #2362807 11/11/2016 08:21
S
sanfinns Offline
Medlem
Medlem
S
Når du sier P-liste, er det denne? https://www.jula.no/catalog/bygg-og-mali...ngslist-540052/

Etter litt google så kom jeg frem til denne, det stemmer vel bedre?:

https://www.ahlsell.no/33/forbruksmateriell/tape-og-tetningslister/tetningslister/294436/

Bruker jeg kun denne med dobbelsidig teip oppi og deretter palleplast?

Redigert av sanfinns; 11/11/2016 11:37.
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: Kroken6] #2363039 12/11/2016 09:18
K
Kroken6 Offline
Fersking
Fersking
K
Etter å ha lest enda mer, dropper jeg RTL og går for FattyStrippers (!) og Foam Backer Rods. I tillegg Kold Kutters på noen annet enn Bud og Lou (ref.tips fra EspenW i her). Skulle hatt et hjulsett til, men det får bli neste år. Bud og Lou var isolert sett som å få en ny sykkel (fra Bulldozer) og nær perfekt med de forholdene vi har sør i Oppland nå (Gran på Hadeland).

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: sanfinns] #2363041 12/11/2016 09:49
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: sanfinns
Når du sier P-liste, er det denne? https://www.jula.no/catalog/bygg-og-mali...ngslist-540052/

Etter litt google så kom jeg frem til denne, det stemmer vel bedre?:

https://www.ahlsell.no/33/forbruksmateriell/tape-og-tetningslister/tetningslister/294436/

Bruker jeg kun denne med dobbelsidig teip oppi og deretter palleplast?

Uten å tafse på felgene selv er det ikke lett å være hundre prosent sikkert, men jeg trur jeg ville gjort følgende.
Dobbelsidig tape på skråflaten inn mot felgkanten (ikke over knekken, men akkurat inntil).
Felgbånd av Tyvek.
Noen runder med pakketape som går helt inn til felgkanten (over knekken) for å fiksere underlaget godt.
P-liste langs knekken, i tvil om flikken skal være på utsiden, men hvis du finner liste med brukbar bredde på flikken så ville jeg tatt den inn mot felkanten slik at o-en akkurat ligger over knekken.
Fordi du har dype felger så trur jeg det er ekstra viktig å ha gode formfaste P-lister. Jeg tør ikke si om dyrere er bedre enn billig her, men har selv god erfaring med Tesa.
Noen runder (8-10) med palleplast/glattpack med tape over skjøten.
Jeg trur at beadlocken (P-liste) i første omgang vil sørge for at plasten står i spenn over fordypningen i felgen og at det skal være greit å få pumpet dekket. Utfordringen kan/vil være at lufttrykket vil presse palleplasten inn i fordyningen etterhvert og da er det avgjørende hvor bra beadlocken holder på dekket.

Noen som har vært borte i disse eller lignende felger som kanskje har noe å legge til?

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: Kroken6] #2363138 12/11/2016 20:07
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Kroken6
Etter å ha lest enda mer, dropper jeg RTL og går for FattyStrippers (!) og Foam Backer Rods. I tillegg Kold Kutters på noen annet enn Bud og Lou (ref.tips fra EspenW i her). Skulle hatt et hjulsett til, men det får bli neste år. Bud og Lou var isolert sett som å få en ny sykkel (fra Bulldozer) og nær perfekt med de forholdene vi har sør i Oppland nå (Gran på Hadeland).

Hadde ikke fått med meg den fattystrippers. Bestilte nå for å teste. Siste jeg prøvde tubless ga jeg opp, men får nye hjul nå så da skal jeg teste dette først.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: olechr] #2363146 12/11/2016 21:01
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: olechr
Sitat: Kroken6

Hadde ikke fått med meg den fattystrippers. Bestilte nå for å teste. Siste jeg prøvde tubless ga jeg opp, men får nye hjul nå så da skal jeg teste dette først.

Nye hjulsettet ditt er lett å sette opp slangeløst. Kompis bruker tre runder med gorilla tape på det hjulsettet. Fattystrippers Ser bra ut.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: rørleggern] #2363147 12/11/2016 21:02
olechr Offline
More than words
More than words

Nye hjulsettet ditt er lett å sette opp slangeløst. Kompis bruker tre runder med gorilla tape på det hjulsettet. Fattystrippers Ser bra ut.

Så bra. Har kjøpt det for å få et hjulsett som er lettere, så hadde jeg kunne kjørt det tubless hadde det vært knall. Er jo Modum Challenge i år også:-)

Hvilke guffe bruker du om vinteren?

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2363168 13/11/2016 06:18
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg bruker original stans.
Modum challenge er et morsomt ritt. Skal sykle det.

Redigert av rørleggern; 13/11/2016 06:22.
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: Tange] #2363737 15/11/2016 17:32
S
sanfinns Offline
Medlem
Medlem
S
Tusen takk for mye god info Tange. Dette skal prøves.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2364216 17/11/2016 20:46
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Prøvde å sette opp On-One Fatty med FattyStripper og Jumbo Jim 4.0 Liteskin i kveld. Funka dårlig. Dekket setter seg liksom ikke ordentlig på felgen, virker det som. Noen tips?

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: larsdx] #2364225 17/11/2016 21:22
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: larsdx
Prøvde å sette opp On-One Fatty med FattyStripper og Jumbo Jim 4.0 Liteskin i kveld. Funka dårlig. Dekket setter seg liksom ikke ordentlig på felgen, virker det som. Noen tips?

Er det slik at den ikke poppet på plass? I så fall prøv med zalo og vann

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: rørleggern] #2364227 17/11/2016 21:37
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Er det slik at den ikke poppet på plass? I så fall prøv med zalo og vann

Brukte Uncle Dick's bead slip. Satte opp med slange nå og prøver igjen i helgen. Håper slangen gjør at dekket sitter bedre på felgen.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: larsdx] #2364331 18/11/2016 12:02
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Brukte Uncle Dick's bead slip. Satte opp med slange nå og prøver igjen i helgen. Håper slangen gjør at dekket sitter bedre på felgen.

Prøvde igjen. Hjalp litt, når jeg blåser inn luft blåser dekket seg opp, men luften slipper opp. Leser på mtbr at det er viktig at dekket skal sitte på felgen, slik at det ikke er bevegelig. Det får jeg ikke til.

Side 12 av 15 1 2 10 11 12 13 14 15

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå