Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 11 av 15 1 2 9 10 11 12 13 14 15

RTL Tubeless fat-bike

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2033941 19/11/2015 18:01
E
EirikM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Jeg vil si stikk motsatt. Du får mer følsomme dekk og bedre feste på sommeren og ikke noe hassle med punktering med slangeløst om sommeren. Da greier du deg med dårligere slangeløstoppsett pga høyere trykk i dekkene.

Om vinteren legger jeg ofte i slange bak pga det er vanskelig med enkelte felg/dekkombinasjoner, min vekt og lavtt nok trykk. Har du felger som popper skikkelig faller det bort også her. Har du først blitt vant med skikkelig slangeløstoppsett er det vanskelig å tenke seg uten!

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: EirikM] #2033964 19/11/2015 19:25
?
Øyvin Eikeland Offline
Medlem
Medlem
?
Hei,
jeg hadde endelig fått dette til på tredje forsøk og var fornøyd inntil i går. Jeg har en Mammut F4 2014 (?) med Snowshoe 4.8. Jeg har satt den opp med jula closed cell foam og ti runder plastfilm fra en rull kjøpt på coop prix som jeg skar i to før jeg rulla den på. Jeg har kun frisert litt på hver side etter pålegging og har derfor litt blafrende plastfilm langs felgkantene. Oppsettet har vært potte tett i et par måneder men i går humpa jeg ned et bekkefar i bånn av løkkastien i Trondheim og fikk noen slag mot dekkveggen/felgkanten som lagde en flenge i plastfilmen. Nå siver det luft ut der på minst to steder. Er det noen andre som har lignende opplevelser? Det virker som at tetting med stans guffe er dårlig mot plastfilm. Det er bare et lite hull ved felgkanten men det blir aldri tett. Er plastfilmen for glatt? Jeg har sprøyta nedi minst en desiliter i hvert hjul. Jeg har opplevd noe lignende på 29-eren min også ved sykling i steinur. Dekkveggene blir slått sideveis og det fiser ut guffe om jeg setter den opp slangeløst. Det må da være et kjent problem?!

småfrustrert hilsen,
Øyvin

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: Øyvin Eikeland] #2034064 20/11/2015 08:12
Bishop007 Offline
Avhengig
Avhengig
Ja ok tak for svar.

Jeg er jo vant til slangeløst fra min vanlige terrengsykkel, mest af alt for at undgå de små punkteringer der opstår som snasken klarer selv..

Dog synes jeg der ser lidt for besværligt ud at sætte fatbiken op, når jeg læser her i tråden. Og i og med at det ikke er en helårssykkel så er jeg ikke sikker på at det er besværet værd, særligt hvis det ikke holder tæt i skoven...

Min fatty er i øvrigt Mammut F3 2014. Er ikke klar over om den skulle være nem at sætte op.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: Øyvin Eikeland] #2034094 20/11/2015 08:47
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Øyvin Eikeland
Hei,
jeg hadde endelig fått dette til på tredje forsøk og var fornøyd inntil i går. Jeg har en Mammut F4 2014 (?) med Snowshoe 4.8. Jeg har satt den opp med jula closed cell foam og ti runder plastfilm fra en rull kjøpt på coop prix som jeg skar i to før jeg rulla den på. Jeg har kun frisert litt på hver side etter pålegging og har derfor litt blafrende plastfilm langs felgkantene. Oppsettet har vært potte tett i et par måneder men i går humpa jeg ned et bekkefar i bånn av løkkastien i Trondheim og fikk noen slag mot dekkveggen/felgkanten som lagde en flenge i plastfilmen. Nå siver det luft ut der på minst to steder. Er det noen andre som har lignende opplevelser? Det virker som at tetting med stans guffe er dårlig mot plastfilm. Det er bare et lite hull ved felgkanten men det blir aldri tett. Er plastfilmen for glatt? Jeg har sprøyta nedi minst en desiliter i hvert hjul. Jeg har opplevd noe lignende på 29-eren min også ved sykling i steinur. Dekkveggene blir slått sideveis og det fiser ut guffe om jeg setter den opp slangeløst. Det må da være et kjent problem?!

småfrustrert hilsen,
Øyvin

Guffa virker best på å tette hull i dekket.

Hvis gladpacken kommer ut av stilling, eller får hull ved felgbåndet slik at det lekker for mye, bytter jeg den. Det tar kortere tid enn og rote med noe som ikke fungerer.

Skal prøve å gå over til palleplast, da det hevdes at den er bedre.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: eldo472] #2034178 20/11/2015 11:56
?
Øyvin Eikeland Offline
Medlem
Medlem
?
Sitat: eldo472

Guffa virker best på å tette hull i dekket.

Hvis gladpacken kommer ut av stilling, eller får hull ved felgbåndet slik at det lekker for mye, bytter jeg den. Det tar kortere tid enn og rote med noe som ikke fungerer.

Skal prøve å gå over til palleplast, da det hevdes at den er bedre.

Jau,
jeg bytta i går etter at jeg la ut sytemeldinga. Det gikk egentlig ganske kjapt. Jeg lurer på å prøve å klemme på noen større dekk så sjansen for skraping langs felgveggen blir litt mindre. Et par kjappe observasjoner fra operasjonen i går: Jula-tapen av closed cell foam hadde kollapset til 1/4 av full tykkelse => Jeg la på et lag til. Pakke-tapen som jeg hadde brukt til å feste enden av gladpacken og forsterke rundt ventilhullet hadde løsna fullstendig. Ikke noe lim igjen => Jeg bytta til en litt solid duct-tape. Håper at limet der holder bedre (Tviler egentlig på det).

Hilsen,
Øyvin

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2034193 20/11/2015 12:27
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Jeg bruker vanlig , klar Scotch e.l pakketeip til å feste enden av palleplasten (full bredde, og over felgkant)og forsterke rundt ventilen. Ikke noe problem med den.

Jula skumteipen vil kollapse en del over tid (men ikke i nærheten av så mye som Biltema skumteipen, (den blir tynn som papir)) så trikset er nok lag av denne, slik at man har bead lock selv etter ''kollaps''.
Utfordringen er at legger man tre runder med ny teip så kan dette være for tykt ved første gangs oppblåsing, selv om man komprimerer så godt man kan med et teiplag over. På mine la jeg på flere lag over tid, med de siste lagene i påsken. Dette ble nok til at jeg fortsatt kan ta av dekket og blåse rett opp med vanlig pumpe, uten å bytte palleplasten, og uten å måtte poppe en kanttråd med slange.
Mye enklere oppblåsning enn på mine tubeless klare 80 og 100mm felger, de krever begge at man først popper den ene kanttråden med slange, så bruker slange på gulvet trikset og presser dekket ned på denne for å poppe på den løse kanttråden.

Redigert av Espen W; 20/11/2015 12:33.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2035945 26/11/2015 12:59
S
StaurKongen Offline
Fersking
Fersking
S
Hei. Eg slit med å få satt opp 103mm felgene slangeløst. Har BigBob 7.0 - 2015 modell. Har prøvd utall av disse variantene. Har bud&lou. Er dem for slarkat i kanttråden?

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: StaurKongen] #2035951 26/11/2015 13:07
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: StaurKongen
Hei. Eg slit med å få satt opp 103mm felgene slangeløst. Har BigBob 7.0 - 2015 modell. Har prøvd utall av disse variantene. Har bud&lou. Er dem for slarkat i kanttråden?

Sannsynligvis.
Disse vil legge seg oppe langs ''bead hooken'' mens en slangeløsklar kanttråd vil holde seg på ''hylla'' ved felgkanten.
Samme grunn til at et slangeløstklart dekk vil ha mer konsistent bredde ved forskjellig dekktrykk.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: grr] #2037409 01/12/2015 15:54
M
manu Offline
Fersking
Fersking
M
Sitat: grr
Irriterende at det funker så dårlig for meg. Er det noen som kan svare på om dekkene skal "poppe" på eller om en ikke kan forvente det på disse lefsene?

Dere som har fungerente oppsett, har dere helt flate felger innvendig eller er det mye profil? Mine ser jo nesten slik ut:

|_........................_|
...\___________/

Forumet ville ikke godta space her, så punktumene er friluft...

Den ytre skulderen er så smal at jeg føler ikke jeg kan legge teipen helt opp, og det blir vanskelig å få dekkene på plass..

Har du klart å sette felgene tubeless? jeg har det samme sett av felg og skal prøve snart.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2037550 02/12/2015 08:29
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå har jeg prøvd med på RTL tubeless med diamura 103 mm felger og Bud/Lou, det gikk ikke. En av årsakene kan være at jeg bruker den sorte palleplasten fra Jula og jeg tror rett og slett ikke at lateks (Scwalbe doc blue) klarer å tette mot denne plasten. Akkuratt det er vel nevnt tidligere i denne tråden. Jeg kommer ikke til å gidde å prøve mer med den. Under plasten lå to runder med Biltema isolasjonsteip (hadde igjen far i fjor) samt Biltema sin dobbeltsidige teip.

Når jeg tenker meg om så har det vel egentlig aldri funket med den sorte palleplasten fra Jula. Forhjulet (vanlig snowshoe) som var montert med vanlig gladpack har holdt tett i over et år....

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: erikskon] #2037595 02/12/2015 09:22
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: erikskon
Nå har jeg prøvd med på RTL tubeless med diamura 103 mm felger og Bud/Lou, det gikk ikke. En av årsakene kan være at jeg bruker den sorte palleplasten fra Jula og jeg tror rett og slett ikke at lateks (Scwalbe doc blue) klarer å tette mot denne plasten. Akkuratt det er vel nevnt tidligere i denne tråden. Jeg kommer ikke til å gidde å prøve mer med den. Under plasten lå to runder med Biltema isolasjonsteip (hadde igjen far i fjor) samt Biltema sin dobbeltsidige teip.

Når jeg tenker meg om så har det vel egentlig aldri funket med den sorte palleplasten fra Jula. Forhjulet (vanlig snowshoe) som var montert med vanlig gladpack har holdt tett i over et år....

Bud/Lou er ikke tubeless ready, så de har ofte veldig slække kanttråder og vil funke dårlig slangeløst i denne kombinasjonen.
Dekk med tubelessready bead (f.eks Jumbo Jim) vil funke selv uten bygge opp med skumteip. Jeg kjørte til tider JJ uten guffe og med kun 4 runder Gladpack over Tyvek.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: Espen W] #2037601 02/12/2015 09:28
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja, jeg er berdet på at Bud/lou ikke funker tubeless, eller at jeg ikke orker å få det til, men sort pallelast var problem på vanlig Snowshoe også, der hvor samme dekk var tett i over et år med venlig gladpack. Dette sammen med tidligere tråder om sort pallelast fra Jula kan tyde på at det er noe rart med den plasten? På meg virker det som at lateksveksen ikke får noe feste mellom dekk og plast. Kan den være for glatt?

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2037612 02/12/2015 09:35
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Har en rull med samme svart plasten selv, men ikke testet. Vet dog at EirikM har testet den uten hell, så kan være ett eller annet med kjemien i den.
Den klare palleplasten fra samme sted funker topp, og det gjør jo vanlig Glad Pack også, men trenger noen flere runder.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: Espen W] #2037631 02/12/2015 09:47
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja, artig om du kan sjekke det. Ikke at jeg håper at du mislykkes, men det ville hjelpe på selvfølelsen min om det ikke bare var meg.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2037700 02/12/2015 11:35
nr7wave Offline
Aquafil
Aquafil
Jeg har problemer med den klare palleplasten fra Jula også. Blir ikke tett. Forsøkte flere ganger her forrige uke. Rev alt av og tok noen runder med vanlig gladpack. Tett med en gang! Er fortsatt tett. Jeg har Tyvek i bunn og Jula tetningslist, foruten Gladpack. Felgene er 100mm Clown Shoe og dekkene er Bud og Lou

Christian S.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2037761 02/12/2015 13:31
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Mulig at GladPacken er mer klistrete. Du har teip i full bredde for å låse enden på plasten?

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: Espen W] #2037769 02/12/2015 13:40
nr7wave Offline
Aquafil
Aquafil
Sitat: Espen W
Mulig at GladPacken er mer klistrete. Du har teip i full bredde for å låse enden på plasten?

Jepp

Christian S.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2038382 04/12/2015 16:55
E
eSkåra Offline
Entusiast
Entusiast
E
Har dere kommet fram til en BOMBproof slangeløskonvertering nå?

Klarte å punktere med ICT / Clown Shoe med Dillinger 5 på vei hjem fra jobb etter en bønni over en sølepytt.
Har ikke tatt av og analysert å sett hva som gikk galt, men kjører med slange og relativt mye trykk, så snackebite tror jeg ikke det er, så ikke noe i dekket heller, så heller mot at det har revnet med ventilen...

Har liggende NoTubes UST Slangeløs Ventil 35 mm, og Doc Blue guffe.
Har skummet meg igjennom her, men det er mye fram og tilbake.
Hva trenger jeg for at dette skal holde?
Gidder ikke å styre med det hvis det ikke blir helt tett, er jobbsykkel så å slippe plutselige luftras er ønskelig!

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: manu] #2038471 05/12/2015 11:36
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
Sitat: manu
Har du klart å sette felgene tubeless? jeg har det samme sett av felg og skal prøve snart.

Hoi, nei, jeg gjorde som Karl den aen en stund her nå. Idioten som jeg var så satte jeg i gang med tubeless før jeg hadde sykla med sykkelen (eller fatbike i det hele tatt), og første fatbiketur måtte jeg hentes på sykkeltur for første gang på tre år. Andre tur prøvde jeg meg igjen, men lot ene slangen som jeg hadde putta i på første turen før bakhjulet også vrengte av, stå i, og i en skrå stigning så vrengte bakhjulet løs igjen, så da måtte jeg putte i siste slangen også. Kjøpte meg en ekstraslange for baklomma og har sykla med det slik siden. Palleplasten, Tyveken og skumteipen står fortsatt i, men slangene har gitt meg glede av fatbiken igjen, så jeg må ta mot til meg for å prøve på slangeløst oppsett igjen.

Tror det må gjøres annerledes med skumteipen, iallfall mye mer enn jeg hadde, og så brukte jeg en palleplast som jeg hadde liggende, mulig den ikke var helt topp eller må teipes bedre i endene. Litt usikker på om BOR-væska som jeg aldri hadde brukt før også var et problem. Den var overalt, masse klær som er fulle av driten. Tror nok det skal la seg gjøre, men jeg har ikke giddet å prøve igjen, og litt usikker på hva jeg skal vinne på det. Heller en liten kilo tyngre sykkel enn havari hver tur.

PS: Har kjørt tubeless på 27,5" og 29" lenge og er superfornøyd med det.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2038477 05/12/2015 12:36
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Hvis du skal bruke den bare til jobb, er slange enklest.

Jeg har Dillinger 5 og Clown Shoe og den løsningen jeg har nå fungerer bra etter litt innkjøring.

1) Scotch blank kontortape. *
2) Nordeca kart/ tyvek klippet i 65 mm bredde.
3) Biltema folietape til forsterkning og festing av kart. *
4) Tetningstape fra Jula
5) Biltema dobbeltsidig tape.
6) Glad pack
7) Slangeløs ventil.
8) Gaffatape / Stans tape til forsterkning av hull ved ventil.
9) Stans guffe.

* valgfritt

Kontortape er underlag for tettingstape da den blir lettere å få av.
Begynn med kontortape legges i flukt med fordypningen til beaden ved kanten i felgen.
Fest tyvek ved å legge folietape oppe på kart for å feste og forsterke Tyvek. Pass på å få skjøtene utenfor hullene så det der fint ut. Folietapen klippes ca 85 mm bred. Kan også bruke tape.
Tetningstape legges også i flukt med fordypningen til beaden.
Dobbeltsidig tape legges opp på der igjen.
Del en Gladpack rull i to med en skarp kniv.
Ta av beskyttelsen på dobelstsidig tape.
Rull på Gladpack. Fest enden med tape. Pass på at den ikke blir for stram. Den skal gå lett og feste på på dobeltsidig tapen.
Bruk 7-8 runder. fest enden med tape.
Lag hull til ventil i Gladpack med en varm skrutrekker.
Sett på litt stans tape over hullet og lag hull. Jeg setter også på litt gaffa tape oppå der igjen og lager hull..
Da kan man sette inn ventil. Hvis den går tregt, skru den forsiktig inn. Fest den med feste skrue.

Da er det klart for montering av dekk.
Før du setter på den andre kanten, hell inn 100-150 ml Stans guffe
Smør litt av guffa langs kantene på dekket

Dra dekk-sidene ut mot kanten av felgen rundt hele dekket på begge sider.

Med en litt kraftig gulvpumpe skal du nå kunne pumpe opp dekket.
Pump opp til 15-20 psi og ta Stans svingen.

Klipp av Gladpack 4-5 mm fra kanten.

Vanligvis vil hjulet lekke ganske mye i starten. Kjør en tur med med høyt lufttrykk. Er Dillinger piggdekket dekket nytt trenger man litt innkjøring på vei uansett.
Kjør så neste tur med 6-7 psi i terrenget. Da vil det sannsynligvis lekke litt langs kanten og hjulet vil tappe noe trykk. Pump opp før det går helt ned.
Det vil da legge seg mer guffe i kantene og dekke vil bli enda tettere.
Med høyt trykk vil det være tett nesten med engang, men vi ønsker å kjøre med lavt trykk i snøen, derfor er det viktig med noen turer med lavt trykk og litt lekkasje.
Etterfyll med guffe og ta Stans svingen på hjulet ved behov.

Sjekk luft og oppsettet før hver tur så unngår du problemer på turen.

Ved trøbbel, bytt gladpack.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2039521 08/12/2015 20:16
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Finnes det noen sykkelverksted som gjør dette for penger nå?

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2041668 15/12/2015 23:59
F
FurBunny Offline
Fersking
Fersking
F
Bah! Vet ikke hva jeg gjør feil men nå eksploderte dekket av felgen, heldigvis uten guffe i. Har prøvd alle ulike remedier og oppsett her inne men de tubless rdy snowshoe-ene på min diamant F4 blir ikke tett. Siste test oppsett har vært med parkettunderlag, virket lovende men akk forventet at jeg måtte poppe dekket, noe i forøvrig aldri har fått til og blåste opp til 30++ psi. En liten plonk, plonk, plonk som jeg aldri har hørt før lovet jo bra med tanke på at dekket sikkert satte seg. Det gikk i lufta 5 meter vekke. Så nå må det kjøpes nytt dekk. Sitter fremdeles og banner inni meg for alt tullet dette har gitt meg. Lykke til til alle som ønsker slangeløst.

Stabling av sykkelrammer i bod er min nye hobby!
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2041671 16/12/2015 00:19
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Ouch..
Ser ut til at Fatty Stripper løsningen med foam rods er den mest bombesikre on dagen:
http://fattystripper.com/

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2041707 16/12/2015 08:15
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Jeg er glad jeg:

1) kjører med slanger på fatbike

2) har bestilt ny fatbike som kommer med felger som er laga for å settes opp slangeløst, sånn hvis jeg skulle få lyst ICON_SMILE

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2041784 16/12/2015 10:00
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg er glad jeg også. Kjører slangeløst på alle mine sykler. Det er så digg med slangeløst.
Ingen slange + lette 4.8 med tynn gummi. Er en helt annen fb.
Tar slag på en helt annen måte.
Anbefales

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: rørleggern] #2041795 16/12/2015 10:21
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: rørleggern
Jeg er glad jeg også. Kjører slangeløst på alle mine sykler. Det er så digg med slangeløst.
Anbefales

Tja. Det kan argumenteres for at dekk med tykkere vegger og slange vil være bedre som "dempere" siden den økte bøyestivheten vil gi mer egendemping (mindre "sprett").
Når jeg prøvde Lou som fordekk med Q-tubes slange tok det slag mye bedre enn Nate med Schwalbe 13f i. Men det kan nok også (ihvertfall delvis) tilskrives at jeg kunne kjøre med enda lavere trykk.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: krankdrev] #2041848 16/12/2015 11:49
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: krankdrev
Anbefales

Tja. Det kan argumenteres for at dekk med tykkere vegger og slange vil være bedre som "dempere" siden den økte bøyestivheten vil gi mer egendemping (mindre "sprett").
Når jeg prøvde Lou som fordekk med Q-tubes slange tok det slag mye bedre enn Nate med Schwalbe 13f i. Men det kan nok også (ihvertfall delvis) tilskrives at jeg kunne kjøre med enda lavere trykk.

Jeg mener stikk motsatt. Det føyer seg mye bedre med underlag. Med mindre stive dekk. Dette er noe jeg erfarte med xl tykke vegger mot xl light Weight ( tynne vegger). Ganske stor forskjell. Med samme trykk. Lou vil jo alltid ta slag bedre enn Nate. Er to forskjellige dekk str.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: rørleggern] #2041899 16/12/2015 12:55
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: krankdrev
Anbefales

Jeg mener stikk motsatt. Det føyer seg mye bedre med underlag. Med mindre stive dekk. Dette er noe jeg erfarte med xl tykke vegger mot xl light Weight ( tynne vegger). Ganske stor forskjell. Med samme trykk. Lou vil jo alltid ta slag bedre enn Nate. Er to forskjellige dekk str.

Et tynt mykt dekk føyer seg bedre mot underlaget ja, men jeg snakker om "demping" i den grad man kan snakke om det på en fatbike. Et tykkere og stivere dekk evt. med slange i vil ta opp litt mer energi enn et tynt føyelig som brukes til å deformere dekket tilbake til sin opprinnelige form etter man har truffet en hindring. Kanskje nok til å merkes.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2041974 16/12/2015 15:04
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Kan vel kalle det luftpute. Det er veldig rart at jeg med tynn gummi kan kjøre nedover med mye færre slag enn med samme dekk med tykkere gummi.
Kan jo hende at det er noe i det du skriver krankdrev.
Min erfaring er det motsatte. Er så stor forskjell at jeg kun har brukt demperen en gang i sommer.
Og tror ikke teknikken min har blitt så mye bedre.
Burde prøves for å skjønne det.

Re: RTL Tubeless fat-bike [Re: noblefart] #2042169 17/12/2015 09:14
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Har bare kjørt slangeløst. Har ikke punktert i løpet av 1300 km kjøring, mest på sti, men har fått alvorlig lekkasje engang som medførte innsetting av slange.

Årsaken var at jeg hadde jukset med oppsettet og ikke brukt dobbeltsidig tape for feste av plastfolie.

Følger man oppsettet, fungerer det bra.

Dro ut over 1.2 kg med slanger og felgbånd på Scott hjula, så vekt besparelsen er stor.

Takk til Rørleggern og Espen W for all deling av erfaringer og nyvinninger.

Side 11 av 15 1 2 9 10 11 12 13 14 15

Moderator  support