Vet du hvor de predefinerte sonene ligger omregnet i laktat mmol/l?
I laktattester varierier jo grensene med apparat og protokoll, så det kan jeg ikke si. Men hos meg stemmer terskel fra BSX med den målte, dagsakuelle laktatterskelverdien fra lab-testene. De var vel mellom 3.2 og 3.8 mM.
Ok. Så denne dingsen finner på en måte det unike punktet der kroppen kvitter seg med like mye laktat som den produserer sånn at man slipper å forholde seg til det predefinerte 4 mmol/l?
Ja, og ikke bare ett punkt men mange. Den gir 5 soner som for meg korresponderer svært bra med sonene fra laktattest. I tillegg kan den brukes til intensitetsstyring basert på test og soner. Foreløpig kan momentan intensitet bare leses på app'en men det jobbes med å få dette rett på pulsklokken gjennom Ant+.
...og når du trykker på hjertesymbolet så vises pulssoner og terskelpuls i stedet for soner og terskel vi fart. Veldig praktisk og bra . På sykkel vises watt istedenfor for fart (krever wattmåler selvsagt) og igjen puls.
Lurer litt på om det der blir en førjuls presang til meg selv. Har noen forsøkt å kjøre appen på windows 10 (Via ant+ dongle)? Hadde vært greit å få inn dataene på samme pc som watt og puls.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Jeg kjører alt gjennom telefonen. Har puls, kadens, watt og BSX.
Kipe er at jeg må velge mellom trainerroad og BSX appen for å se SMo2 verdiene. Etter trening kobler jeg opp BSX opp mot mac'en og syncer dataene over til BSX.
Har litt trøbbel med visning i bsx.com på diverse nettlesere
Ja. Sendte over faktura fra Fedex på mail, noe som de ba om.
Jeg var en multi backer og betalte 264$ i første omgang. Så fikk jeg versjon 2 med toll på 419$ og en faktura på 1094kr. Så får jeg nå inn 118$ fra BSX/Paypal.
Må si at jeg er fornøyd med feilene som er gjort. Tror også Fedex fortsatt har gjort en feil
Noen andre her som sliter med å få kontakt med versjon 2? Jeg hadde noen problemer med versjon 1 før siste firmware oppdatering, men med versjon 2 så har jeg fått både tollproblemene som er nevnt her og at jeg tidvis ikke klarer å få liv i tilkoblingen på tross av at den er både fulladet og befinner seg få cm fra telefonen... *sukk*
Bruker måler hver gang nå. Syns det er gøy å se resultatene. Har bare tatt en måling på sykkel så langt. Mye knot da jeg måtte inn i trainerroad og justere watt hele tiden. Må lage egen rute som samsvarer med BSX
Erfaringen er så langt: Kobling til telefon er ok. Må riste litt i måler noen ganger til lys kommer på. Da sitter den på leggen.
Batteri: Litt rart at den ikke skrur seg helt av om natten. Mulig telefon og måler er i samme rom
Nettleser: Sliter litt med OSX og nettlesere for online visning
Excel fil: Har ingen gode måter helt enda på fine grafer derfra. Noen som har noen fine måter å gjøre dette på så er det fint å dele
Toll-tull: Dette løste seg med returpenger fra BSX
Noen andre her som sliter med å få kontakt med versjon 2? Jeg hadde noen problemer med versjon 1 før siste firmware oppdatering, men med versjon 2 så har jeg fått både tollproblemene som er nevnt her og at jeg tidvis ikke klarer å få liv i tilkoblingen på tross av at den er både fulladet og befinner seg få cm fra telefonen... *sukk*
Jeg har antagelig vært heldig, har hverken hatt tolltull eller tilkoblingsproblemer. Eneste jeg har slitt litt med er å få vekket BSX'en når den har ligget i skuffen et par dager.
Bruker den ikke ofte. Den stemmer bra med estimert FTP på Strava så lenge jeg bruker samme wattmåler hele tiden. Blir til at jeg bare bruker Strava sin FTP for å justere opp eller ned alt ettersom.
2014 Canyon Ultimate CF SLX Ultegra di2 (Powertap P1) 2015 Big Bob 7.0 2014 Whaoo Kickr
Bare si at etter en firmwareoppdatering for en tid tilbake så ble disse problemene borte. Kan også ha hjulpet at man omstarter iPhonen tidvis (ser det på et par andre programmer) Hadde avskrevet pengene jeg betalte ekstra pga for høy oppgitt verdi, men de også tikket plutselig inn på min Paypal konto.
Nå gjenstår det bare å få Trainerroad til å plukke opp verdiene og lagre dem på en passende måte (de kan jo sende som skrittfrekvens eller kadens over ANT+, men det er ikke nødvendigvis så lurt å lagre verdiene som det.. )
Nå gjenstår det bare å få Trainerroad til å plukke opp verdiene og lagre dem på en passende måte (de kan jo sende som skrittfrekvens eller kadens over ANT+, men det er ikke nødvendigvis så lurt å lagre verdiene som det.. )
Kan jeg tolke dette som om verdiene sendes kontinuerlig fra sensoren?
Ja, SmO2 og tHb sendes kontinuerlig fra sensoren. På garmin kan man bruke ConnectIQ datafelter for å vise informasjonen uten å bruke skrittfrekvens/kadens men infomasjonen blir ikke lagret.
Er det noen som tilfeldigvis har tatt en slik test på tredemølle og vil dele erfaring?
Jeg har en sportsmasterT75i som ikke viser min/km. Skal man da regne ut dette selv (ikke at det er så vanskelig, bare høres litt unødvendig ut når man har så mye teknologi foran seg).
Må man regulere hastighet hvert 3. min selv? Kan se for meg at det blir litt trøblete på stage 7 og utover.
I appen kan du velge å vise km/t eller min/km, så du trenger ikke regne noe selv. Hastighet må du selv regulere med mindre du kan forhåndsprogrammere tredemølla, har ikke opplevd det som noe problem når jeg har testet.