Selger unna dette prosjektet, da det er litt for mye stash og litt for liten tid...
En kollega lånte min kjære CAAD10 sommeren 2013 til Landeveisbirken. Det gikk helt fint, helt til han etter løpet, med sykkelen stående på taket, skulle kjøre inn i et p-hus i Elverum... Resultatet var at ramma fikk seg en trøkk i downtuben (sto med bakhjulet først). Konklusjonen fra forsikringssaken var at det ble dyrere å reparere/skifte ramma, enn å anskaffe ny tilsvarende sykkel. Enden på visa ble at jeg endte opp med en ny CAAD10, og at jeg beholdt den skadde. Foruten bulken i ramma (alu) har bakhjulet et kast på ca 5mm i side, samt at den ene skifteren fikk seg noen skraper. Jeg prøvesyklet sykkelen etter skaden, og den fungerte fint mtp rammebulken. Da fikk jeg ideen å bygge den om til pubræser/hybrid. Det som er gjort er å skifte ut racercockpiten med et flatt Cannondalestyre (org fra en Cannondale Flash 3 29`er), med Tiagra 10-delte vanlige skiftere. Det eneste som gjenstår for å få den i operativ stand er å tre strømper på girwirene, sette på bremsewirer og sette på et par pedaler. Sykkelen er brukt ca 30 mil og utstyret på den er i meget god stand.
Utstyr:
Ramme: Lettbulket CAAD10 aluramme. 58 cm. Sykkelen ble kjøpt komplett i 2012 på Sportsbua i Trondheim. Min vurdering er at rammen trolig kan funke fint til pub- og bysykling. Ja kanskje den tåler å sykles på til "vanlig" landeveissykling også? Bulken er ca 3mm dyp. Området i og rundt bulken har ingen skarpe kanter.
Krank: FSA SLK karbon, kompakt krank.
Gaffel: Cannondale karbon. Virker helt uskadd.
Bremser: Ultegra
Gir: Ultegra foran/bak
Kassett: Ultegra
Stem: Thomson X4 110mm
Sete: San Marco Ponza (nytt)
Setepinne: Cannondale OEM
Skiftere: Tiagra 10 sp (nye)
Hjul: Mavic Aksium
Dekk: Mavic Aksion (ubrukte)

Jeg ønsker helst å selge alt samlet, men om ingen ønsker hele pakka kan jeg selge utstyret løst.
Prismessig tenkte jeg rundt 4000 for hele pakka. Evt bud.