Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Cannondale CAAD10 pubræser

Cannondale CAAD10 pubræser #1856359 13/09/2014 20:17
trygvecowboy Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Selger unna dette prosjektet, da det er litt for mye stash og litt for liten tid...
En kollega lånte min kjære CAAD10 sommeren 2013 til Landeveisbirken. Det gikk helt fint, helt til han etter løpet, med sykkelen stående på taket, skulle kjøre inn i et p-hus i Elverum... Resultatet var at ramma fikk seg en trøkk i downtuben (sto med bakhjulet først). Konklusjonen fra forsikringssaken var at det ble dyrere å reparere/skifte ramma, enn å anskaffe ny tilsvarende sykkel. Enden på visa ble at jeg endte opp med en ny CAAD10, og at jeg beholdt den skadde. Foruten bulken i ramma (alu) har bakhjulet et kast på ca 5mm i side, samt at den ene skifteren fikk seg noen skraper. Jeg prøvesyklet sykkelen etter skaden, og den fungerte fint mtp rammebulken. Da fikk jeg ideen å bygge den om til pubræser/hybrid. Det som er gjort er å skifte ut racercockpiten med et flatt Cannondalestyre (org fra en Cannondale Flash 3 29`er), med Tiagra 10-delte vanlige skiftere. Det eneste som gjenstår for å få den i operativ stand er å tre strømper på girwirene, sette på bremsewirer og sette på et par pedaler. Sykkelen er brukt ca 30 mil og utstyret på den er i meget god stand.
Utstyr:
Ramme: Lettbulket CAAD10 aluramme. 58 cm. Sykkelen ble kjøpt komplett i 2012 på Sportsbua i Trondheim. Min vurdering er at rammen trolig kan funke fint til pub- og bysykling. Ja kanskje den tåler å sykles på til "vanlig" landeveissykling også? Bulken er ca 3mm dyp. Området i og rundt bulken har ingen skarpe kanter.
Krank: FSA SLK karbon, kompakt krank.
Gaffel: Cannondale karbon. Virker helt uskadd.
Bremser: Ultegra
Gir: Ultegra foran/bak
Kassett: Ultegra
Stem: Thomson X4 110mm
Sete: San Marco Ponza (nytt)
Setepinne: Cannondale OEM
Skiftere: Tiagra 10 sp (nye)
Hjul: Mavic Aksium
Dekk: Mavic Aksion (ubrukte)

Jeg ønsker helst å selge alt samlet, men om ingen ønsker hele pakka kan jeg selge utstyret løst.

Prismessig tenkte jeg rundt 4000 for hele pakka. Evt bud.

-Ja ja, sånn går no dagan...
Re: Cannondale CAAD10 pubræser [Re: trygvecowboy] #1856390 13/09/2014 21:23
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Se pm!

RoyE

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Cannondale CAAD10 pubræser [Re: trygvecowboy] #1856524 14/09/2014 10:16
trygvecowboy Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Dersom ingen ønsker å kjøpe hele pakka så har jeg nå holdt av ramme og gir/bremser til to stykker.

Re: Cannondale CAAD10 pubræser [Re: trygvecowboy] #1856564 14/09/2014 11:50
T
Tyrili Offline
Fersking
Fersking
T
Sendte deg et par pm. Ga deg et bud på ramme, gir og bremser. Ikke hjul, styre, brems/girsjaltere og sete. Fikk ikke noe svar men......

Jeg er kanskje ikke så sterk i arma, men svak i bena, det er jeg.
Re: Cannondale CAAD10 pubræser [Re: Tyrili] #1856574 14/09/2014 12:21
svegar Offline
Besatt
Besatt
Jeg er interessert i hele pakka, men lurer på bulken. Skyldes den selve sykkelstativet og skade direkte fra dette, eller skyldes den at hele ramma fikk seg en knekk på grunn av krasjen?

sv

Re: Cannondale CAAD10 pubræser [Re: trygvecowboy] #1856757 14/09/2014 19:03
trygvecowboy Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Da ligger det inne bud på kr 3400 fra Tyrili, ekskl hjul, styre, bremsehendler, girsjaltere og styre. Han er pr nå den som er interessert i å kjøpe mest av sykkelen, så da har han pri så langt. Jeg er på kurs i Oslo til onsdag og tenker å la budrunden gå til da.

@svegar: Jeg var ikke tilstede da krasjen skjedde, men slik jeg forsto min kollega så traff sykkelen taket i lav fart da han skulle kjøre inn i p-huset med sykkelen på biltaket. Det eneste av synlige skader er at bakhjulet har fått et sidekast på ca 5mm (ikke noe i høyde som jeg kan se), samt at ramma har fått en bulk. Det ser ut som bulken er veldig "lokal", og downtuben er rett, hel og fin alle andre steder enn akkurat der den lille knekken er på bildene. Jeg kan jo ikke garantere om det er blitt en særlig svakhet på ramma som følge av dette, men det er jo en aluramme, og de er vel litt mer "ærlige" å se skader på enn karbon.

Re: Cannondale CAAD10 pubræser [Re: trygvecowboy] #1858900 17/09/2014 17:04
trygvecowboy Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Da går Cannondalen til Tyrili, og vi sier SOLGT.

Moderator  support