De av oss som skal ut og teste litt i kveld, får også være innstilt på å måtte rydde litt. Knipset dette i en mulig trasè mellom vaktpost 3, 4. 5 og 6 i formiddag, ser ut som om trollet har kommet ut av hulen igjen.
De av oss som skal ut og teste litt i kveld, får også være innstilt på å måtte rydde litt. Knipset dette i en mulig trasè mellom vaktpost 3, 4. 5 og 6 i formiddag, ser ut som om trollet har kommet ut av hulen igjen.
Trøsten får være at rittet sprer glede på mange måter - også til dem som har en pervers glede av å stikke kjepper i andres hjul (nærmest bokstavelig talt).
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Får jo hjemme-følelse av sånt Må få laget den videoen jeg har hatt ambisjoner om i et par år...som viser hvor lite farten og gleden minker av at det ligger pinner på tvers. Skal sabotasje ha noen effekt må de ta med motorsag eller gravemaskin.
Ser ikke problemet? Det er bare å sykle over, blir antageligvis mindre gjørmete også!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Øyvind, du må ha vært for lenge i syden Vi har ikke hatt en eneste dag i Mai med over 20 grader. At det blir vått er nok ikke så farlig, men i morgen kan det bli mye gjørme på runde to, om værmeldingen holder seg. Kommer selvsagt ann på løypa også. Kanskje det blir mer grus enn tidligere?
Jeg går for Nobby Nic 2.35 Trailstar foran og Rocket Ron 2.25 bak. Fant Rocket Ron dekket med Snake Skin på Spinn Majorstua i dag. De hadde ett igjen da jeg var innom.
Har desverre hverken 160 vandring foran og bak, grove nok dekk (Hans Dampfh er jo minimum), knebeskyttere eller impregnert baggyshorts så kan ikke starte, så i stedet for å sykle så skal jeg heie på dere..
Det hjelper ikke å ha lyst til å sykle heller Kriss. I 2015 er det ikke mulig å gjøre navneendring av ryttere som er syke og ikke skal stille til start.
Til info så er stripsene som følger med startnummeret i korteste laget. Jeg måtte ty til andre for å få festet på mitt Bontrager styre. Sikkert andre med grovere saker enn meg.
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Starter med en runde på Bukkeberget (rundt Ulsrudvann), vanskelig å tyde helt forskjellen fra i fjor (med i hovedsak samme terrengtype). Deretter Solbergvannrunden som i fjor. Grusstrekke til Hestehølet før det klassiske terrengpartiet Vidar, Samuel og godstien. 50 meter på grus før en skikkelig utfordring venter. Blåsti på nordvest-siden av Langvann.
Så kommer Enduro-strekket (blåbærstien), Østmarkas fineste umerka sti etter min mening. Lett stiparti mot Nøklevann følger, med grustransport tilbake til Ødegården. Breiåsen sørover, med en spesiell vri langs Smallvann (perle). Så kommer det en nydelig utforkjøring på sti (ligner en gammel traktorvei) før grusbakke opp til Rundvann.
Utforprisen er ny (hvert fall avslutning) og man kommer nesten ned på golfbanen (Grønmo). Videre er det mye nytt og umerka til og over Dalsåsen. Vanlig avslutning forbi Skullerudstua og Stallerudåsen.
Gleder meg til å være tilskuer. Blir sleipt og fint ute i løypa i morgen
Så kommer Enduro-strekket (blåbærstien), Østmarkas fineste umerka sti etter min mening. Lett stiparti mot Nøklevann følger...
Jeg tenkte også først blåbærstien, men det som er merket er vel rødstien som ligger nede i dalen, ikke Blåbærstien. Velger å håpe og tro at løypa er merket feil på kartet...
Utforprisen ser ut til å følge Grønmo Express mer eller mindre før vi tar av inn på pioneren. Deretter knekker vi ned UB-Cup-løypa bort til grusen. Så Dalsåsen videre før den knekker ned til Smeden. Dette gir et par skikkelige knekkere ekstra opp stil Skullerudstua. Straffen for den flotte nedkjøringen!
Jeg "hater" Svahili, og nå skal vi opp igjen (to ganger for min del..). Mister man flyten opp der blir det stabbing, og med det føret som er meldt blir det et flott gjørmelag på svabergene.
Stien ved Langvann er også en en skikkelig utfordring.
Moro, hardt og husk regel #9
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Så kommer Enduro-strekket (blåbærstien), Østmarkas fineste umerka sti etter min mening. Lett stiparti mot Nøklevann følger...
Jeg tenkte også først blåbærstien, men det som er merket er vel rødstien som ligger nede i dalen, ikke Blåbærstien. Velger å håpe og tro at løypa er merket feil på kartet...
Det må det jo nesten være. Den skiløype er jo helt ubrukelig på normalføre og jeg tør ikke tenke på vått. Blåbærstien burde jo holde seg ganske bra.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Det er merket langs åsryggen helt til man kommer ned på traktorveien. Så det er nok der de fleste kommer til å sykle
Redigert av oyvin; 29/05/201517:12.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
Knallfin løype i år, selv om det er B-varianten som blir brukt pga våte forhold. Blåbærstien blir knall, med noen ulike sporvalg som skiller litt. Strekket fra toppen av Skullerudåsen har NOTS gjort mye med, ser fram til det. Siste nedkjøring fra Dalsåsen blir i overkant spennende med våte forhold. Det er bratt, glatt og svinger. Anbefaler klissete dekk eller god teknikk
Er det noen som vet om vi får flaske på drikkestasjon som tidligere? Har bare 1 flaskeholder og prøver å finne ut hvor mye drikke jeg skal ha i sekken på 2 runder.