Det som kunne skje på 40 tallet kan man neppe sammenlignings med det kunne skje på begynnelsen av 2000 tallet.
Altså. Det var jo rundt 130.000 folk som jobbet i forbindelse med Manhattanprosjektet. På den annen side, var det ikke tilgang til noe usensurerte medier. Jeg tipper at journalister som begynte å grave bittelitt, sporenstreks fikk grei beskjed om å holde kjeft.
Det samme kan jo sies om 911 konspirasjoner. Hva med å gi de rette instansene en grei beskjed om hva som skjer hvis de "fortsetter å åpne såret", samtidig som man lar de gærneste folka få fritt spillerom. Hvem har lyst til å identifisere seg med de lizm.
Kanskje. Jeg tror antallet 130.000 ikke er så viktig da de fleste jobbet i mindre enheter og hadde taushetsplikt (Chinese walls). Og om man legger til dimensjonen krigen: Så tror jeg almenheten aksepterte at folk holdt kjeft og ikke skvaldret når de jobbet i "krigs- industrien". Det var heller ikke arenaer, som internet, til å spre budskapet, så veldig mange gikk rundt uten å vite.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Det som kunne skje på 40 tallet kan man neppe sammenlignings med det kunne skje på begynnelsen av 2000 tallet.
Altså. Det var jo rundt 130.000 folk som jobbet i forbindelse med Manhattanprosjektet. På den annen side, var det ikke tilgang til noe usensurerte medier. Jeg tipper at journalister som begynte å grave bittelitt, sporenstreks fikk grei beskjed om å holde kjeft.
Det samme kan jo sies om 911 konspirasjoner. Hva med å gi de rette instansene en grei beskjed om hva som skjer hvis de "fortsetter å åpne såret", samtidig som man lar de gærneste folka få fritt spillerom. Hvem har lyst til å identifisere seg med de lizm.
Kanskje. Jeg tror antallet 130.000 ikke er så viktig da de fleste jobbet i mindre enheter og hadde taushetsplikt (Chinese walls). Og om man legger til dimensjonen krigen: Så tror jeg almenheten aksepterte at folk holdt kjeft og ikke skvaldret når de jobbet i "krigs- industrien". Det var heller ikke arenaer, som internet, til å spre budskapet, så veldig mange gikk rundt uten å vite.
...og det meste foregikk på strengt bevoktede områder midt i ingenmannsland - ikke i de travleste bygninger og strøk på Manhattan.
Mye teknikaliteter ingen (av dere) egentlig har forutsetnigner for å vurdere..
Så hva har vi her da ? Basically:
Nalle: Alt kan betviles, også "anerkjente nasjoners myndigheter".
Motpart: Fra NEI til "ikke i dette tilfellet", uten at de også har tekniske forutsetninger for å vurdere "dette tilfellet".
Så hva har vi egentlig her da ?: Nalle: Tvileren til "meningen med livet". Jeg må gi nalle samme råd som til hvilepuls. "Få deg ei trygd og begynn å lev livet ditt. Du har bare ett. La de andre styre på og finansiere trygda di, med sine oppfatniger" Øvrige: Tja..veit ikke.
Snowdon har i realiteten ikke forandret en dritt til det bedre for oss dødelige. Angela Merckl har nok blitt noe mer paranoid, og det fryder meg litt. Så noe positiv effekt, har jo Snowdon hatt i mitt hverdagsliv.
Og hva i deres ? Hva gjør dere om dere får planta på bordet at også norske myndigheter er like utspekulerte som 9/11 konspirasjonene antyder om amerikanske ? Hva er alternativet ? Tross alt, vi foretrekker likevel USA fremfor Irak og Hussein, selv med alle løgnene og bløffene der borte i fra.
Jeg tar et mer jordnært tilfelle: Jeg føler meg "forfulgt" av norsk politi, da mine sykler ikke står i stil til min bekledning. Selvfølgelig mistenker de tyveri. Det irriterer meg, men alternativet, at de bare skulle gi helt faen, hadde vært vel så irriterende. Sykkelen min kunne jo vært stjålet.
Denne debatten bør ikke dreie seg om teknikaliterer med mindre det er flere eksperter her fra NTNU e.l. "Follow the money". Hva skulle motivene være ? De kan vi alle spekulere i og det vil kanskje vel så gjerne putte oss nærmere "sannheten".
For å starte med 1. Hva har egenlig USA tjent på "jakten på bin Laden" ? Henter de ut noe særlig fra Irak den dag i dag ? Var det kanskje dårlig økonomiske analyser som gjorde at de "feilangrep" Irak eller var det oppriktige motiver ? Avverget USA en oppkommende borgerkrig ved å heller få fokus på bin laden ?
Personlig tror jeg svært mange (ups: FÅ) ledere er så jævla noble av natur. Men nettopp derfor, så tror jeg heller ikke de gidder å gjøre noe de ikke har noe å hente ut fra.
Men altså. Jeg blir personlig veldig imponert over detalj, både kunnskap og interesse, til mange forumister her. Men har det noe poeng ? Sånn egentlig ? Er det ikke mest bare omskrivninger av andre irritatasjonsmoment ? La meg nevne ett: "Jeg kjeder meg så jævlig på denne jobben at jeg heller kikker på TS forum og skriver der. For selve jobben, den må jeg jo ha". Må du nå det ? Hva om man bruker like mye engasjement i å se på ledige stillinger og skrive søknader, mens man er på jobb ? Med deres engasjement, så skulle det neppe tatt lang tid før mulighetene kom rakendes
Ikke meninga å drepe debatten. Prøver å få engasjement tilbake til noe mer enn at min onkel er politi. (Det var han faktisk, før han skøyt seg)
Redigert av Abit; 12/09/201416:53.
Re: 9/11 Bare jeg som tviler?
[Re: Abit]
#185579612/09/201416:54
Men altså. Jeg blir personlig veldig imponert over detalj, både kunnskap og interesse, til mange forumister her. Men har det noe poeng ? Sånn egentlig ? Er det ikke mest bare omskrivninger av andre irritatasjonsmoment ? La meg nevne ett: "Jeg kjeder meg så jævlig på denne jobben at jeg heller kikker på TS forum og skriver der. For selve jobben, den må jeg jo ha". Må du nå det ? Hva om man bruker like mye engasjement i å se på ledige stillinger og skrive søknader, mens man er på jobb ? Med deres engasjement, så skulle det neppe tatt lang tid før mulighetene kom rakendes
Jo da. Du har sikkert rett i det. En liten hverdagslig flukt i virkeligheten. Er jo artig da! Også lærer man en del!
Selv-tillit, suverenitet og glede forkledd som masochisme: That is fucking reverse psychology. Gahr-støre og Manu chao. Og jeg digger dem begge
Jeg syns også jeg lukter litt forakt. Musikken som ganske brått blir aggressive. Negeren som gjør seg selv ekstra Kongo, med push ups på scenen. Selv-ironi og forakt i en og samme pakke.
Har ennå til gode å ha en bekjent som blir fornæmet fordi ordet "neger" glipper ut av gammel vane. Svart bekjent, vel å merke. Jeg har nok av hvite bekjenter som blir fornærmet
mange rykter som bla sier at: wtc sto ovenfor oppussningskostnader som var umulige. eieren var kompis med bush familien. cia planla alt fra hus 7 og derfor greit å bli kvitt i samme sleng som de to tårnene. når det ble snakket om hus 7 før det datt ble ord som man vanligvis bruker om hus man sprenger brukt.
og ved å få konspirasjos teoretikerne til å kaste seg over tema er det den beste cover up'en som finnes. ingen seriøse mennesker vil bli dratt inn i det tullballet der.
personlig tror jeg det er mye bak kulissene som vi ikke vet. og hva usa sier offisielt er like mye vært som dasspapiret jeg tørker meg med.
Her var det mye nytt. Bygningene i WTC var eid av Port Authority of New York, altså havnemyndighetene. Disse myndighetene er altså kompis med Bush? Jeg ser ikke helt for meg hva slags vennskap dette kan ha vært, men det spiller ingen rolle.
Store oppussingskostnader sier du. Og 9/11 ble totalt sett ble en enklere og billigere løsning for gårdeier.
Her var det mye nytt. Bygningene i WTC var eid av Port Authority of New York, altså havnemyndighetene. Disse myndighetene er altså kompis med Bush? Jeg ser ikke helt for meg hva slags vennskap dette kan ha vært, men det spiller ingen rolle.
Store oppussingskostnader sier du. Og 9/11 ble totalt sett ble en enklere og billigere løsning for gårdeier.
Da får Gaarder oppetid på NRK, ser frem til dette her
HPV aksinen har jo vært ute i hardt vær før da. Eneste tullingen som vil snakke de imot. Her har vi jo en til. Etter at Stein Erik Hagen ble syk og trappet ned, så er det en annen som har overtatt som "tulling", mest pga personlig engasjement. http://www.hegnar.no/kvinner/artikkel528228.ece
Og har selv fått med meg at Gardasil kanskje er legemiddelindustriens største scam før Spetalen sitt utspill.
Tror du at Lufthansa og SAS drev prissamarbeid? MEGET mulig. Kan det bevises. Kanskje.
Drives det prissamarbeid på andre omeråder i Norge. Ja.
9/11 handler og om at noen tjente på 9/11. Om de visste det på forhånd. Noen må jo ha visst og tjent på det, for mulighetene var tilstede. For om noen enkelthendelse endret vår hverdag, så er det det tragiske 9/11. Potensialet på økonomisk vinning (for det er det det bunner ut i) var/er stort.
Han Gaarder har intervjuet et romvesen (Tolec). Det er bare hysterisk morsomt. Lurer på om han kan zappe kanaler på tven og ta feil av men in black og en dokumentar?
Han Gaarder har intervjuet et romvesen (Tolec). Det er bare hysterisk morsomt. Lurer på om han kan zappe kanaler på tven og ta feil av men in black og en dokumentar?
Høh? 'Men i black' er jo en dokumentar.
Ikke ener'n. Det er toer'n som nesten er en dokumentar, eller den er vel egentlig er basert på en virkelig hendelse der borte i unite'n. Altså en slik en dramatisert ekte hendelse.
Psst! Som innviet vil jeg bare informere om at det bare er det som vet som kan lese akkurat disse postene. Så det er ingen fare for at de som lever i fornektelse får vite
Redigert av sveinaa; 09/12/201413:48.
Det vi vet er at han ikke selv ser ut til å ha vært ansatt i Merck, slik Spetalen har lest på internett. Legen bærer derfor ingen tyngde i sin kritikk. Han sitter ikke med noe som helst av «inside information». Han er bare en tidligere ansatt som mener noe om en vaksine fra et selskap som ga ham fyken. (Og så har han en bok å selge.)
Det har han all rett til, men å legge mer vekt på denne franske legens meninger enn på store, uavhengige studier, blir veldig feil. Når man sluker uverifiserte påstander fra en fiktiv avhopper som sannhet, i strid med alle andre fakta, er man på vei rett inn i konspiranoiaens verden.
"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams