Første innlegg

etter bare å ha lest og stille mottatt tips fra andre i lang tid her.
Jeg har fått bygd hjul hos LB med 771/772, og kan bekrefte at tetningsringen rundt endekoppene på fornavet løsner lett når hjulet blir tatt av eller satt på. Det funker likevel når jeg er påpasselig med å trykke dem godt inn før hjulet blir satt på. Da har ringene aldri løsnet, selv på ritt med mye sti eller ren stisykling og bruk av stiv gaffel. Når de er løse under fart er det ingen fare, men det høres ut som "Tingeling" er med meg

Når det gjelder baknavet er bosset av alu og ble levert uten ABG (AntiBiteGuard), et stålinnlegg på ene rillen på bosset. Spesielt minste ringen på kassetten spiste seg inn i bosset og gjorde selvsagt giringen upresis. Navet er såkalt 4 i 1 og bl.a. 11s kompatibelt. Jeg tok av foringen innerst så kassetten kom lengre inn på bosset. Det hjalp. Jeg bestilte nytt boss med ABG og det samme skjedde!!! Nå har jeg tatt av foringen på dette også og justert bakgiret i forhold.
Er tross det fornøyd med hjulene og hva de hittil har tålt

Men bosset er ikke sterkt nok ift "bite". Neste gang velger jeg nok andre nav... Kanskje det er noen her som vet om kompatible boss som er sterkere mot "bite"?