Jeg har en 1 år gammel Bianchi med karbonramme, syklet drøyt 1000km. Hjulfestet bak er tydeligvis av et eget metallstykke som er festet til rammen. Nå har hjulfestet begynt å løsne fra resten av rammen. Jeg merket det først ved at hjulet stod skjevt i rammen slik at dekket gnisset mot rammen like bak kranken. Det er ingen skruer så vidt jeg kan se som har holdt dette sammen. Midten av bildet viser glipen mellom karbonrammen og metallstykket. Ved å skyve felgen sideveis kan jeg åpne og lukke glipen.
Er det noen som har opplevd dette før? Kan det repareres? Garanti? Jeg skal til forhandleren i morgen.
Re: Hjelp - sykkelen min faller fra hverandre
[Re: OleG]
#185293808/09/201420:55
En kompis opplevde noe likende en gang på en Colnago med hovedtriangel i titan og baktriangel i karbon. Rammen ble limt sammen om igjen på garanti, og er like fin 12 år etter.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
#185304609/09/201406:50
Den skal vaskes ja. Nokså grisete vær i går og jeg var mer opptatt av å få ut et bilde enn å vaske ;-)
Man får nok enda mer følelse enn teknologi for penga med en Bianchi. Positiv følelse når den virker, og det gjør den som oftest, og negativ når den faller fra hverandre.
[Re: Molteni]
#185355709/09/201417:24
Reklamasjon ble godtatt på stedet. Og sykkelen ble sendt 'inn' for reparasjon. Lurer på hvor 'inn' er. Har på følelsen at sesongen er over for den sykkelen :-(
#185417010/09/201414:09
Er ikke disse delen normalt bare limt sammen i utgangspunktet? Hvis delene ikke er skadet/sprekt, burde det være en smal sak å bare lime de sammen (forskriftsmessig) på nytt...?
Men med arbeidskostnadene her til lands, så kan jeg vel si meg enig i at det er rart de ikke bare kaster rammen og gir deg en ny..
#185418910/09/201414:48
Reklamasjon ble godtatt på stedet. Og sykkelen ble sendt 'inn' for reparasjon. Lurer på hvor 'inn' er. Har på følelsen at sesongen er over for den sykkelen :-(
Du vurderte ikke å spørre etter en lånesykkel da?
#185452511/09/201407:00
De hadde bare terrengsykler til utlån. Da bruker jeg heller min egen. Ikke like moro å sykle på asfalt med den. Det føles som om gummien henger fast i bakken. Enda godt landeveistreningsesongen er så og si over. For å se positivt på det, så blir tur/retur jobben mer trening med terrengsykkelen.