Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Canal Digital kabelmodem kaputt

Canal Digital kabelmodem kaputt #1851971 07/09/2014 07:06
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Panikk i heimen. Kabelmodemet ser ut til å ha gitt opp ånden. Mistet nettet i går tidlig og har testet ørten omstarter av modemet, inkludert en lang svalkende natt med strømledningen ute.

Ingenting hjelper og modemet, som er et 9-10 år gammelt Terayon TJ 720, viser følgende lysdioder:
Power: ikke lys
Cable: grønn
PC: grønn
Data: grønn
Test: oransje

Litt pussig at power ikke lyser når de andre diodene bevislig har power. de fire diodene som lyser begynner å lyse umiddelbart når jeg setter i strømledningen og fortsetter å lyse konstant, uten blinking eller variasjon. Har åpnet for å se om noe har brent, men alt ser tilsynelatende friskt ut.

Så jeg går ut fra at modemet er skutt og må erstattes. Men er dette noe man går ut og kjøper på Lefdal eller noe som må bestilles fra Canal Digital? Leveringstid er kritisk siden kona har sitt kontor i heimen og er avhengig av nett. Hvis man kan kjøpe selv, hva skal vi ha og er det noe å tenke på i forhold til å få brukt den økte hastigheten CD begynte å levere i fjor?

(Canal Digitals chat er stengt i dag og jeg går uansett ut fra at kompetansen er minst like stor her inne.)

Re: Canal Digital kabelmodem kaputt [Re: Dan] #1851997 07/09/2014 08:53
Z
zumm Offline
Fersking
Fersking
Z
Canal Digital kjører vanligvis bare en kjapp test av forbindelsen med det samme feilmeldingen kommer, før de sender feilmelding videre. Med så gammelt modem sender de nytt med en gang. Tar en dag med post, raskere med direkte utkjøring (Oslo). Har ikke hørt om modem i butikk, men har fått kort til dekoder fra CD på Elkjøp, så det er ikke helt umulig at det går.

Re: Canal Digital kabelmodem kaputt [Re: Dan] #1851998 07/09/2014 08:57
H
hrukin Offline
Besatt
Besatt
H
Kabelmodemet leverer CD, mens en evt trådløs router er det du som holder. Kabelmodemet er CD eiendom og skal stå igjen i huset ved et evt salg.

Hvis dere bruker kablet nett bør ikke den økte hastigheten være noe problem. Problemet for de fleste er den trådløse routeren som vil være flaskehalsen samt ofte det trådløse kortet i en pc hvis den er litt eldre (les noen år)

Bor i samme området som deg så denne informajonen som jeg har fått fra CD er vel lik for oss begge.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Canal Digital kabelmodem kaputt [Re: hrukin] #1852016 07/09/2014 10:35
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Takker for svar! Da blir det mail til CD og så håpe på rask levering eventuell mulighet for å hente.

Re: Canal Digital kabelmodem kaputt [Re: Dan] #1852201 07/09/2014 19:55
H
henrikh Offline
Ringrev
Ringrev
H
Samme skjedde hos meg for en mnds tid siden, nytt modem kom på døra neste virkedag (oslo sentrum)

Re: Canal Digital kabelmodem kaputt [Re: henrikh] #1853081 09/09/2014 07:35
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: henrikh
Samme skjedde hos meg for en mnds tid siden, nytt modem kom på døra neste virkedag (oslo sentrum)

Du bor for langt fra sivilisasjonen. Jeg feilmeldte ca 8.30 i går og klokken 18.00 fikk jeg nytt modem på døren på Bærums Verk. Flinke Canal Digital. ICON_SMILE

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå