Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Smerter i overkroppen

Smerter i overkroppen #1850898 04/09/2014 19:19
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Våknet i dag tidlig og klarte ikke ligge på høyresiden. Kjentes jævlig ut, men sovnet til igjen på venstre. Syklet til og fra jobb. Litt støl og rar på jobb, men fin på sykkelen.. Nå utover kvelden sterkere smerter/ubehag når jeg puster bare litt dypt og i de fleste sitte- og liggestillinger.

Dette går fra høyresiden i nakken og helt ned mot korsrygg og høyreside av bryst/mage.

Kjennes rett og slett ut som jeg har blitt banket opp eller forstrekt noe. Men det kan jeg ikke forståjeg har gjort. Noen trøstende ord som begynner med "drit i leger og slikt"?

jeg vil bli som jesus, gå i hvite klær.
Re: Smerter i overkroppen [Re: Rexenes] #1850899 04/09/2014 19:20
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Legevakt, ikke forum.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Smerter i overkroppen [Re: NjuK] #1850926 04/09/2014 19:45
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: NjuK
Legevakt, ikke forum.

+1.
Har to i sykkelklubber som har hatt lungeemboli i sommer.

Så legevakta ikveld er helt innafor... Ikke fuck med sånne symptomer.
Bedre å vite enn å tro...

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Smerter i overkroppen [Re: Rexenes] #1851127 05/09/2014 07:56
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Rexenes
Våknet i dag tidlig og klarte ikke ligge på høyresiden. Kjentes jævlig ut, men sovnet til igjen på venstre. Syklet til og fra jobb. Litt støl og rar på jobb, men fin på sykkelen.. Nå utover kvelden sterkere smerter/ubehag når jeg puster bare litt dypt og i de fleste sitte- og liggestillinger.

Dette går fra høyresiden i nakken og helt ned mot korsrygg og høyreside av bryst/mage.

Kjennes rett og slett ut som jeg har blitt banket opp eller forstrekt noe. Men det kan jeg ikke forståjeg har gjort. Noen trøstende ord som begynner med "drit i leger og slikt"?

Helt umulig å svare på, og du har allerede fått det beste(og rette)rådet. Dette kan være alt fra helt, helt ufarlige smerter i muskler(intercostalt, altså mellom ribbeina, eller for den saks skyld andre steder)til pneumothorax(sammenklappet lunge)til lungeemboli, og for den saks skyld kan man tenke seg andre kjipe ting. Dette må du til legen med!

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Smerter i overkroppen [Re: ] #1851323 05/09/2014 11:46
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: pedaIglipp

Dette hørtes da voldsomt ut? Det der hadde ikke jeg ventet særlig mye lenger å oppsøke lege med.

Sikkert ikke noe farlig. Det kan nok fikses ved å justere setet en millimeter opp og til venstre.

(det var en spøk, dra til legen)

Re: Smerter i overkroppen [Re: Rexenes] #1851439 05/09/2014 15:16
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Det ble legetur gitt. Fikk det travelt med å komme meg avgårde i natt når jeg omtrent ikke klarte puste lengre. Legeskrekken holdt meg unna fram til jeg, i mitt hode, beregnet høyre lunge fylt 90% med blod. Det er sannsynligvis snakk om gallestein. Jævlig smertefyllt og en god dose panikk når jeg hadde pustevolum på ca 2 strøkne spiseskjeer.

Re: Smerter i overkroppen [Re: Rexenes] #1851443 05/09/2014 15:26
gare Offline
More than words
More than words
Det ble legetur gitt. Fikk det travelt med å komme meg avgårde i natt når jeg omtrent ikke klarte puste lengre. Legeskrekken holdt meg unna fram til jeg, i mitt hode, beregnet høyre lunge fylt 90% med blod. Det er sannsynligvis snakk om gallestein. Jævlig smertefyllt og en god dose panikk når jeg hadde pustevolum på ca 2 strøkne spiseskjeer.

Godt at det da ikke var noe verre tross alt ICON_SMILE Knusing med ultralyd?

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Smerter i overkroppen [Re: gare] #1851456 05/09/2014 16:05
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Sitat: gare

Godt at det da ikke var noe verre tross alt ICON_SMILE Knusing med ultralyd?

Blir vel en tur til røntgen/UL for å få bekreftet at det er gallestein. Men de gjør visst ikke noe mer før det evt blir gjentakende. Da blir det operasjon.

Lettet ja. Må innrømme at jeg var skeptisk på den raske konklusjonen. Så de ikke at jeg var døende? Tiltroen økte i takt med all smertestillende de pumpet inn, og jeg kunne klemme til å trekke pusten dypere.

Moderator  support