Er det noen fra Raske Sykler her?
|
Er det noen fra Raske Sykler her?
#1850141
03/09/2014 19:27
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 337
Grusen
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 337 |
Har planer om å legge igjen et 5 sifret beløp på sykkelvogn. Har nå ventet på svar på sendt mail i to uker. Sendt purring og har fortsatt ikke fått noen respons. Hvis mail ikke er gangbar mynt så bør kanskje mailadressen fjernes fra hjemmesiden deres? Vurdere å sende en fax men fant ut at jeg kan legge igjen penga mine et annet sted. Kopi er sendt til post@raskesykler.no, men den er det vel uansett ingen som leser.
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850210
03/09/2014 20:32
|
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 1,286
PålGnål
Veteran
|
Veteran
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 1,286 |
Hei, jeg jobber der. Send meg en PM, så kan du få et kontonummer å sette inn pengene på. 
På tide å begynne å trene igjen...
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850276
04/09/2014 04:24
|
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 969
tais
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 969 |
Kjøp her i stedet. God service og rask levering.
________________
eva
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: tais]
#1850298
04/09/2014 06:13
|
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870 |
Kjøp her i stedet. God service og rask levering. +1 Kjøpte akkurat ny vanlig vogn der. Upåklagelig service og som tais skriver, kjapp levering.
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850336
04/09/2014 07:13
|
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 2,720
rockphotog
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 2,720 |
Ikke kjøp hos folk som ikke ønsker et salg.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850562
04/09/2014 11:07
|
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 2,235
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 2,235 |
Det er sikkert lettere å faktisk gå innom butikken enn å irritere seg.
Vil man handle på nett så er nettbutikker å foretrekke.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Andreas83]
#1850567
04/09/2014 11:14
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 337
Grusen
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 337 |
Takk for tips. Da går penga mine til http://www.kjopbarnevogn.no selv om det blir liiitt dyrere enn tilbudet gitt på Raske Sykler / Det er sikkert lettere å faktisk gå innom butikken enn å irritere seg.
Vil man handle på nett så er nettbutikker å foretrekke. Var ikke spørsmål om å handle på nett, bare en henvendelse med spørsmål om bekreftelse på pris. Og nei, det er vesentlig lettere å irritere seg, klage litt og finne en annen butikk enn å gå innom butikken.
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Andreas83]
#1850568
04/09/2014 11:15
|
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan
More than words
|
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607 |
Det er sikkert lettere å faktisk gå innom butikken enn å irritere seg. Det må da være lov i dagens moderne tid å sende en mail med et spørsmål, for å se om man har grunn til å gå ned til butikken. (Gå ned i dette tilfellet, siden trådstarter bor på Torshov. Hvis man bor utenbys så har en mail enda mer for seg.) Man kunne selvfølgelig ha ringt isteden, men mail er jo mindre forstyrrende for butikken (og man slipper bruke tid på en telefon som ingen tar). Vil man handle på nett så er nettbutikker å foretrekke. Er det å sende en mail med spørsmål det samme som å ønske å handle på nett? Raske Sykler gikk mest sannsynlig glipp av et salg på over 10000,- fordi de muligens ikke har gode nok mailrutiner. Det er ikke kundens problem eller forumets. Det er kun et problem for Raske Sykler.
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Dan]
#1850578
04/09/2014 11:27
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,364
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,364 |
Raske Sykler gikk mest sannsynlig glipp av et salg på over 10000,- fordi de muligens ikke har gode nok mailrutiner. Det er ikke kundens problem eller forumets. Det er kun et problem for Raske Sykler.
Sleng på telefonrutiner og! Ødela bosset på stisykkelen min to uker før birken i fjor. Ville ha den med for kos på fredag og søndag i Hafjell. XXL svarte kjapt at de ikke hadde boss som passet, så da forsøkte jeg hos RS. Jeg brukte 3(!) dager hvor jeg ringte to ganger i lunchen helt til det ble brutt før jeg fikk tak i noen. Da fikk jeg bekreftet at det bare var å komme med sykkelen og at de kunne fikse det fort. Tropper opp om morgenen dagen jeg skal dra i go tro. Først åpner butikken sent. Så kommer de ikke inn på verkstedet pga han som var ansvarlig på verkstedet hadde forsovet seg og han hadde nøkkelen. Så når jeg omsider kommer inn i butikken er det null hjelp å få og jeg blir stående i kø ved kassa. Blir til slutt min tur, men de aner ikke noe om en telefonsamtale og bekrefter også at bosset jeg trengte ikke er noe de har på lager. Dette får jeg dog beskjed om etter at yngstemann der har gått rundt og lest av samtlige hjul som henger på veggen for å se om det er boss han kan ta fra ett av de. Nytt kjede hadde de heller ikke, men jeg fikk ett "ubrukt" ett som var åpnet fra verkstedet. Eneste gode som kom ut av det var at jeg fikk en knall god pumpe til XXL pris. Mulig jeg var ekstremt uheldig, men det virket rimelig tafatt da jeg var der. Jeg beit meg også fast i at de som stod i kø foran meg var der for å fikse opp sykler de allerede hadde hatt på service tidligere (bremser som subbet etc). Skal også sies at det var torsdagen før Birken jeg var der, but still... Første og siste gangen.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850644
04/09/2014 12:38
|
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417 |
Jeg har også tidligere mailet dem uten suksess. Klart at det er "enklere" å ringe eller gå innom butikken, det vil si, det er kanskje enklere for butikken. Men for meg som kunde er e-post tidsbesparende.
Oslo Sportslager svarer kjapt og greit på mail, det er et stort pluss i min bok.
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: larsdx]
#1850674
04/09/2014 13:18
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 337
Grusen
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 337 |
Men for meg som kunde er e-post tidsbesparende. Oslo Sportslager svarer kjapt og greit på mail, det er et stort pluss i min bok.
Samme med Anton Sport Sykkeldelisk og BAB når de fantes. Både på hendvendelser som gjelder salg og andre ting spørsmål om sykkelen jeg kjøpte der som ikke nødvendigvis gjelder salg. De ansatte må gjerne ringe tilbake i stedet for å svare på mailen, hvis det passer dem. Bedre at de ringer når har tid enn at jeg ringer og maser når de står opp etter øra med noe annet. Men det innebærer selvsagt at de butikken har en rutine som innebærer å sjekke mail og følge opp henvendelser derifra.
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850678
04/09/2014 13:21
|
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253 |
Å ikke svare på e-post i løpet av samme eller i hvert fall neste virkedag i 2014, og i alle fall når man har hjemmeside med oppgitt e-postadresse som kontaktinformasjon, er direkte useriøst.
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850685
04/09/2014 13:29
|
Registrert: Sep 2003
Innlegg: 1,724
tobiast
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Sep 2003
Innlegg: 1,724 |
De fleste sykkelsjapper er sånn.
Jeg har forsøkt å få tak i en noen reservedeler til et zipp-nav og har derfor mailet litt rundt til butikker i norge.
Har faktisk ikke fått svar fra en eneste en. (på over en uke)
-Tobias
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850713
04/09/2014 14:05
|
Registrert: May 2003
Innlegg: 2,264
torsteinvh
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: May 2003
Innlegg: 2,264 |
Jeg har hatt litt ymse suksess med mail, men noe som ofte fungerer bedre er PM på Facebook. Der har jeg i de fleste tilfeller fått kjapt svar.
With light parts come great responsibility
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850721
04/09/2014 14:32
|
Registrert: Feb 2005
Innlegg: 3,227
ingeplinge
Påklikket
|
Påklikket
Registrert: Feb 2005
Innlegg: 3,227 |
Hadde de sittet online hele dagen slik som enkelte her (hehe; pun intended!) hadde en sikkert fått svar på mail også.. :-)
De har nok bare gode _arbeids_rutiner, for få ansatte og nok å gjøre rundt birkentid..!
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Andreas83]
#1850724
04/09/2014 14:39
|
Registrert: Apr 2006
Innlegg: 1,713
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Registrert: Apr 2006
Innlegg: 1,713 |
Det er sikkert lettere å faktisk gå innom butikken enn å irritere seg. Min erfaring er at altenrativet er å gå innom butikken og irriterere seg. Fra mine besøk har jeg kun eksempler på ting som irriterer, ingen positve erfaringer. over 3 år nå inkluderer det at de sier de skal skaffe deler og ringe meg, noe de aldri gjorde; det var å se på meg og spørre hvorfor jeg ikke ordnet det selv, (man skal ha spesialverktøy), lang vente tid og at de ikke leverer reperasjon til avtalt tid, (dyttet på tiden tre ganger, og det var en liten sak) Som jeg har sagt i andre tråder: problemet for en del LBS er ikke internasjonale nettbutikker, det er elendig service.
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850732
04/09/2014 14:53
|
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417 |
Noen liker det ene, andre det andre. Jeg liker å sende mail og få svar. Om Raske Sykler ikke prioriterer det, er det også helt OK. Det er opp til dem hvordan de vil drive sin business.
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: MuddyBear]
#1850733
04/09/2014 14:54
|
Registrert: May 2008
Innlegg: 7,627
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2008
Innlegg: 7,627 |
Som jeg har sagt i andre tråder: problemet for en del LBS er ikke internasjonale nettbutikker, det er elendig service.
+1, og dette er ikke spesielt eller typisk for sykkelsjapper. Veldig mange norske butikker later til å ha glemt hvorfor de driver butikk. Hvordan de har råd til å miste kunder på så elementære forhold er for meg en gåte.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850735
04/09/2014 14:57
|
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 2,235
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 2,235 |
Anton, BAB og Oslo Sportslager har/hadde egen nettbutikk, så de er/var naturligvis flinke til å svare på mail.
Ja, det er kanskje litt svakt å ikke ha god mail respons, i 2014. Men mange fysiske butikker fungerer sånn.
Dan, du problematiserer det jeg skrev litt vel mye. Min tanke var ikke så mye annet enn at det tar mer tid å irritere seg over å ikke få mailsvar, enn å fysisk dra til butikken eller bestille via nett. =)
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: larsdx]
#1850781
04/09/2014 16:49
|
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 2,720
rockphotog
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 2,720 |
Noen liker det ene, andre det andre. Jeg liker å sende mail og få svar. Om Raske Sykler ikke prioriterer det, er det også helt OK. Det er opp til dem hvordan de vil drive sin business. Da bør de kanskje fjerne epostadressen og alle kontaktskjemaene de har på siden sin. Businessen deres er vel no business.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Andreas83]
#1850797
04/09/2014 17:09
|
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417 |
Anton, BAB og Oslo Sportslager har/hadde egen nettbutikk, så de er/var naturligvis flinke til å svare på mail.
Ja, det er kanskje litt svakt å ikke ha god mail respons, i 2014. Men mange fysiske butikker fungerer sånn.
Verkstedet til Oslo Sportslager er ikke en nettbutikk, men de svarer kjapt på mail likevel. Ellers enig i at det oppleves som dårlig kundeservice når man ikke får svar på mail. Generelt opplever jeg nok også servicen jeg har fått de gangene jeg har vært innom Raske Sykler som ganske varierende. Det er vel en erfaring mange andre også har. Kan hende jeg stikker innom der av og til like vel om det er noen småting jeg trenger, men jeg kommer trolig ikke til å legge igjen store pengesummer i den butikken.
|
|
|
Re: Er det noen fra Raske Sykler her?
[Re: Grusen]
#1850800
04/09/2014 17:12
|
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 642
ihokstad
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 642 |
Vi snakker jo tross alt om en butikk som i nærmere ti år har hatt en sånn "vi oppdaterer nettsiden snart"-beskjed på siden sin; det vitner vel ikke akkurat om handlekraft og fokus på kundeservice...
Synd, for fine sykler har de jo, men får ikke akkurat lyst til å handle der dessverre...
|
|
|
|
|