|
Terreng-eliten, mulig å få en presentasjon?
|
Terreng-eliten, mulig å få en presentasjon?
01/09/2014 11:27
|
BeefCake
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Kan absolutt null om hvem, hva eller hvor de som sykler i eliten kommer ifra. Kjenner kun til vår alles olechr, samt de man har sett i overskrifter som Manengen etc.
Men det er ellers null dekning. I år var det to landeveis-karer som dominerte Birken, han ene hadde jeg hørt om pga Balletbakken i fjor, han andre hadde jeg aldri hørt om. Hvem er up and coming, hvem er på vei ned, men som fortsatt kan være spennende å følge med på neste år? Hvilke klubber sykler de for etc?
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
Re: Terreng-eliten, mulig å få en presentasjon?
[Re: BeefCake]
01/09/2014 11:50
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Google gir vel svar på det meste. Mange av disse køyrer jo ein del norgescup, enten landeveg, maraton, eller rundbane.
Løvik, som vel kom på fjerde i fjor er jo ganske god oppover i alle fall. Vinnar av Nibberittet i fjor, og andreplass i år.
|
|
|
[Re: -Jan]
01/09/2014 11:54
|
BeefCake
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Google gir vel svar på det meste. Mange av disse køyrer jo ein del norgescup, enten landeveg, maraton, eller rundbane.
Løvik, som vel kom på fjerde i fjor er jo ganske god oppover i alle fall. Vinnar av Nibberittet i fjor, og andreplass i år. Jepp, men hadde vært moro å få en litt mer presentasjon ala hvordan man presenterer ulike profiler før TdF. Jeg hadde ihvertfall syntes det hadde vært moro i ett av TS bladene på starten av sesongen.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
01/09/2014 11:57
|
Mmar
Ivrig
|
Ivrig
Jepp, men hadde vært moro å få en litt mer presentasjon ala hvordan man presenterer ulike profiler før TdF. Jeg hadde ihvertfall syntes det hadde vært moro i ett av TS bladene på starten av sesongen.
Det er notert! Takk for innspill.
|
|
|
01/09/2014 11:58
|
KKippernes
Ivrig
|
Ivrig
Kan absolutt null om hvem, hva eller hvor de som sykler i eliten kommer ifra. Kjenner kun til vår alles olechr, samt de man har sett i overskrifter som Manengen etc.
Men det er ellers null dekning. I år var det to landeveis-karer som dominerte Birken, han ene hadde jeg hørt om pga Balletbakken i fjor, han andre hadde jeg aldri hørt om. Hvem er up and coming, hvem er på vei ned, men som fortsatt kan være spennende å følge med på neste år? Hvilke klubber sykler de for etc? At det er null dekning er jeg ikke helt enig i. Vi har hatt flere forhåndssaker og rittrapporter på nett gjennom sesongen, samt korte portrettintervjuer med flere utøvere på nett i begynnelsen av sesongen. Men jeg noterer meg ønsket om rytterpresentasjon! // Kristoffer
Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no
|
|
|
[Re: KKippernes]
01/09/2014 12:24
|
BeefCake
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Men det er ellers null dekning. I år var det to landeveis-karer som dominerte Birken, han ene hadde jeg hørt om pga Balletbakken i fjor, han andre hadde jeg aldri hørt om. Hvem er up and coming, hvem er på vei ned, men som fortsatt kan være spennende å følge med på neste år? Hvilke klubber sykler de for etc? At det er null dekning er jeg ikke helt enig i. Vi har hatt flere forhåndssaker og rittrapporter på nett gjennom sesongen, samt korte portrettintervjuer med flere utøvere på nett i begynnelsen av sesongen. Men jeg noterer meg ønsket om rytterpresentasjon! // Kristoffer Var selvfølgelig ikke dere jeg refererte til! Mente mer i media generelt Men skulle gjerne hatt litt mer dybde ja, gjerne på starten av sesongen så har man noe å følge opp fortløpende!
|
|
|
01/09/2014 12:31
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Var selvfølgelig ikke dere jeg refererte til! Mente mer i media generelt "Media generelt" er desverre svært lite interessert i å skrive om terrengsykling....
|
|
|
01/09/2014 12:38
|
KKippernes
Ivrig
|
Ivrig
Men det er ellers null dekning. I år var det to landeveis-karer som dominerte Birken, han ene hadde jeg hørt om pga Balletbakken i fjor, han andre hadde jeg aldri hørt om. Hvem er up and coming, hvem er på vei ned, men som fortsatt kan være spennende å følge med på neste år? Hvilke klubber sykler de for etc? At det er null dekning er jeg ikke helt enig i. Vi har hatt flere forhåndssaker og rittrapporter på nett gjennom sesongen, samt korte portrettintervjuer med flere utøvere på nett i begynnelsen av sesongen. Men jeg noterer meg ønsket om rytterpresentasjon! // Kristoffer Var selvfølgelig ikke dere jeg refererte til! Mente mer i media generelt Men skulle gjerne hatt litt mer dybde ja, gjerne på starten av sesongen så har man noe å følge opp fortløpende! Aha, sånn å forstå. Vel, Det er vel litt som Oystein L her påpeker, dessverre. // K
Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no
|
|
|
01/09/2014 12:59
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men det er ellers null dekning. I år var det to landeveis-karer som dominerte Birken, han ene hadde jeg hørt om pga Balletbakken i fjor, han andre hadde jeg aldri hørt om. Hvem er up and coming, hvem er på vei ned, men som fortsatt kan være spennende å følge med på neste år? Hvilke klubber sykler de for etc? Topp 5 Birken i kortversjon da: 1. Wilmann, landeveisrytter, alltid vært sprek, men får det desverre sjelden ut i form av resultater. Kongen av Mallorca på vinters tid. 2. Løvik, landeveisrytter, går veldig bra oppover og har bare blitt sterkere siste to åra. Var på Motiv 3 tidligere i år, men tilbake i Tvk når det laget havarerte. 3. Korseth, startet som terrengsyklist, men gikk til Joker før fjoråret. Kyssesyken i vinter så det meste av årets sesong har gått fløyten. Blir spennende igjen neste år. 4. Hovdenes, vårt største talent i rundbane sammen med Austad siden Rune var god. La vel opp for noen år siden og studerer, men må dra på litt hjem fra skolen siden han likevel sykler fælt på Birken i år og.. 5. Darvell. Jævlig sprek svenske som sykler på en cyclocross i alle grusritta. Litt overraska over at han ikke var med helt i første pulja egentlig. Damer: 1. Løvset. Satser Maraton og startet seint med sykkel som 29 åring. Norgesmester siste 4 åra så er gjerne kjent for å sykle i Norgesdrakten. 2. Sandstø. Har vært jevnt sprek de siste 4-5 åra. Tidligere norgesmester i rundbane og har satsa litt begge grener. 3. Hovdenak. Har styrken sin på flatene og har vunnet både Cycelvasan og NM landevei. 4. Klemenzic. Rundbaneproff. Topp 10 i de fleste WC i år og 2 i EM. Overraskende tam i Birken og dro vel knapt en meter. 5. Lorvik. Landeveisrytter og kjørte VM i fjor. Sprekest oppover av landeveisdamene.
|
|
|
[Re: Kriss]
01/09/2014 13:11
|
BeefCake
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Men det er ellers null dekning. I år var det to landeveis-karer som dominerte Birken, han ene hadde jeg hørt om pga Balletbakken i fjor, han andre hadde jeg aldri hørt om. Hvem er up and coming, hvem er på vei ned, men som fortsatt kan være spennende å følge med på neste år? Hvilke klubber sykler de for etc? Topp 5 Birken i kortversjon da: 1. Wilmann, landeveisrytter, alltid vært sprek, men får det desverre sjelden ut i form av resultater. Kongen av Mallorca på vinters tid. 2. Løvik, landeveisrytter, går veldig bra oppover og har bare blitt sterkere siste to åra. Var på Motiv 3 tidligere i år, men tilbake i Tvk når det laget havarerte. 3. Korseth, startet som terrengsyklist, men gikk til Joker før fjoråret. Kyssesyken i vinter så det meste av årets sesong har gått fløyten. Blir spennende igjen neste år. 4. Hovdenes, vårt største talent i rundbane sammen med Austad siden Rune var god. La vel opp for noen år siden og studerer, men må dra på litt hjem fra skolen siden han likevel sykler fælt på Birken i år og.. 5. Darvell. Jævlig sprek svenske som sykler på en cyclocross i alle grusritta. Litt overraska over at han ikke var med helt i første pulja egentlig. Damer: 1. Løvset. Satser Maraton og startet seint med sykkel som 29 åring. Norgesmester siste 4 åra så er gjerne kjent for å sykle i Norgesdrakten. 2. Sandstø. Har vært jevnt sprek de siste 4-5 åra. Tidligere norgesmester i rundbane og har satsa litt begge grener. 3. Hovdenak. Har styrken sin på flatene og har vunnet både Cycelvasan og NM landevei. 4. Klemenzic. Rundbaneproff. Topp 10 i de fleste WC i år og 2 i EM. Overraskende tam i Birken og dro vel knapt en meter. 5. Lorvik. Landeveisrytter og kjørte VM i fjor. Sprekest oppover av landeveisdamene. Takker!
|
|
|
[Re: ]
01/09/2014 22:04
|
olechr
More than words
|
More than words
"Media generelt" er desverre svært lite interessert i å skrive om terrengsykling.... Det er det jo en grunn til. GRD tenker jo mest på å prestere fremfor å underholde. Det holder ikke at det gikk "Gysla bra" at lille Bjørnar har fått seg tråsykkel. Ikke sånn som ståa er mediemessig for sporten. He he det er derfor jeg ikke er bra. Mer opptatt av å underholde:-P I morgen får jeg jo en bra mulighet til det da Sprinten blir sendt på Tv2 sportskanalen. Der skal jeg være såkalt ekspert, og ekspert skal de jaggu få ;-) Men som svar til trådstarteren hvem man kan følge med på i årene som kommer. For det første så er det ikke så mange da de fleste er møkka lei av å sykle og sitte på rulle før de passerer 20 år. Men av de som sykler terreng nå og siden det er VM: Edvard vea Iversen: Tjasalas som har blitt flink til å få ut sitt potensiale i særlig ett ritt i året, nemelig NM. 2 ganger norgesmester på rad nå som U23 rytter. Utrolig hyggelig kar som stort sett smiler. Har blitt bedre og bedre år for år og er fortsatt ganske fersk innen terrengsykling. Har hatt problem med skade samt en del sykdom i år. Men satser hardt på VM som kommer nå. Sondre Kristiansen Sønnen til løperdronningen Ingrid Kristiansen. Sondre ble i år 6 plass i Em . Han er også en virkelig glad fyr som satser på å bli bra i rundbane uten at han har dårlig tid. Noe som er bra. Dette er nok pr dags dato de 2 mest lovende av de unge.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
02/09/2014 04:40
|
Dan
More than words
|
More than words
Vi mangler utøvere som driver med nøye koordinert bygging av seg selv som mediepersonlighet. Planlagte sleivspark og "konflikter" avtalt på bakrommet er jo eldgamle og billige triks. Det er for lite dyre biler i autovern i sykkelsporten.
|
|
|
02/09/2014 07:54
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er for lite dyre biler i autovern i sykkelsporten.
Nei, det er for lite normal skandaler, ala Barneskirenn, Riise-SMSer, stapping av falukorv i sykkelshortsen på podiet, trille over mål baklengs, trille over mål hånd i hånd med oldemora si eller liknende. Det siste av action som skjedde i norsk terrrengsykling, var vel når olechr fika til Greg Saw som pressa han mot gjerdet i spurten. Og det er vel 5-6 år siden? +1! Men hvor er videoklippet av overnevnte hendelse ? 
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
02/09/2014 08:04
|
epsilone6
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
[Re: epsilone6]
02/09/2014 08:18
|
BeefCake
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Haha, litt av ett forsøk på å sperre, vel fortjent!
|
|
|
02/09/2014 08:53
|
olechr
More than words
|
More than words
Ha ha. Det husker jeg sjukt godt. Når jeg så han dro over husker jeg at jeg tenkte; ikke faen hekter jeg i gjerdet skal jeg rive han med i fallet. Gikk bra heldigvis.
Redigert av olechr; 02/09/2014 08:53.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
|
|