Har fått kjøpt meg naglemaskin, og nå har jeg nagla fester i de fleste rammene som ikke hadde
Off topic (sorry);
"Nagle", som i skrueboss (eller hva det nå heter)?
Er du i såfall god på å etablere flaskeholderfester på aluramme som mangler..?
Jepp.. Har nå vært rundt overalt med den

... Prøver å finne noen flere steder å bl.a. feste flaskene
Bor i krs jeg, litt langt til Oslo. Tar 5 min å lære seg. Kræsjkurs:
Rammemutterne er 5M. De, om jeg husker rett, er rett under 8mm i diameter, før nagling. Så trenger et 8mm bor. 8mm bor er litt gjenganger på sykkel. Brukes bl.a. også til å utvide Presta-hål i felger til Schrader

Begynner litt forsiktig med et tynnere bor, for å korrigere skjevheter, for å unngå skjevheter m.m.
Så på med 8mm boret og til slutt naglene. Her kan de sprøytes, f.eks med emaljelakk på boks, før man nagler. I settet jeg kjøpte, så fantes ulike størrelser, bl.a. 5M. Hver naglestørrelse har tilhørende hode, som man må feste på nagleklemma. Dernest festet naglen til hodet, klemma løses opp slik at armene spriker litt og man har noe å klemme ut fra. Stikker naglen inn i hålet på ramme, klemmer og skrur naglen ut av hodet på klemma. 2 "tabber" jeg gjorde, som likevel gikk sånn tålelig greit
1. Klemmearmene var for tighte, tett inntil hverandre, første nagling. Mutteren ble litt sånn "ikke helt superfast i ramma".
2. Fort gjort å holde naglen litt skjevt, når den skal klemmes på. Også fort gjort å holde den rett, men at det blir litt skjevt påklemt i det man begynner å skvise armene sammen.
Ingen av delene er krise. De funker likevel.
http://biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Stiftepistol-og-Nagleverktoy/Mutternaglesett-12953/Kjekk sak å ha det derre derre. Kan man nagle over hele huset... Ser BT har flere typer. "Mutter" tror jeg er stikkordet. Men merkelig nok, så er min like blå, som den andre til 60kr som de annonserer på websiten. Tror jeg kjøpte egentlig den til 250, bare at min tilfeldigvis var blå, og ikke rød.