Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fulldempet stisykkel ønskes kjøpt av fersking

Fulldempet stisykkel ønskes kjøpt av fersking #1847607 31/08/2014 12:02
B
bherman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Fulldempet stisykkel ønskes kjøpt av fersking i Oslo på 178 cm.

Jeg har blitt overtalt til å forsøke meg på stisykling, og ønsker meg derfor en god og trygg stisykkel for moderat grov sti (typisk nordmarka/østmarka i Oslo).

Prisen er viktig. Jeg synes det er mye vanvittig dyre sykler som selges her, men vet at det finnes sykler i mer moderate prisklasser også. Aller helst ser jeg for meg noe rundt 10-12 tusen kroner.

Ønskelista er ganske grei: Fulldempa stisykkel av god kvalitet til en mann på 178 cm og 80 kg. Er åpen for alle kurante hjulstørrelser, merker og materialer. Skal kunne sykle både opp og ned, så ingen shuttle- eller huckesykler takk. Fint om demperopphenget er tråkkevennlig, men egenskaper på grus og asfalt er underordnet egenskapene i terrenget.

Basert på hva jeg har blitt fortalt av syklende kollegaer er det sykler i det normale stisykkelsegmentet i området med 130-150mm vandring, god plass til grove dekk og med dempere og bremser som er til å stole på, og alt dette uten å bli alt for tung. Jukkepinne høres flott ut, men er ikke noe absolutt krav. Er prisen lav nok kan jeg kjøpe en selv. Jeg ønsker ikke klikkpedaler.

Eksempler på hva jeg blitt tipset om er Lapierre Zesty-serien og Turner 5 Spot. Så har dere en slags formening om hva slags kategori jeg tenker meg.

Fint om syklene dere foreslår ikke krever oppgraderinger eller umiddelbare servicer. Jeg kan ikke skru, og foretrekker en sykkel som er klar for å sykles på med en gang.

Husk å legg ved bilder camera

(og ja, jeg har fått hjelp med utformingen av denne teksten devilsmile )

Re: Fulldempet stisykkel ønskes kjøpt av fersking [Re: bherman] #1849915 03/09/2014 12:12
anderfo Online
Besatt
Besatt
Hmm. Har du lett godt i forumkategorien Salg: Sykler?

Det ligger flere Turner 5 Spot til salgs der, f.eks. i størrelse Large og i størrelse Medium og enda en i Medium.

Det ser ikke ut til at noen av dem er solgt, men alle ligger nok litt over prisen du ser for deg...

Re: Fulldempet stisykkel ønskes kjøpt av fersking [Re: bherman] #1850969 04/09/2014 20:46
P
Pro-racer Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
P
hei jeg har en commencal supreme 8 til salgs ICON_WINK det er en 2011 mod og messe nytt på den ICON_WINK
10 000kr
veldig fin nybegynnersykkel ICON_WINK
send melding til 41 33 64 10 for mere info og bilder ICON_WINK
-Knut-

Re: Fulldempet stisykkel ønskes kjøpt av fersking [Re: anderfo] #1851948 06/09/2014 23:42
B
bherman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Hei!

Har såpass lite greie på sykkel, at leting har syklende kollega stått for.
Og ja, annonsene du viser til har jeg sett på, men ligger flere tusen over hva jeg er i stand til å gi. Dermed min egen annonse om kjøp.

Re: Fulldempet stisykkel ønskes kjøpt av fersking [Re: Pro-racer] #1851949 06/09/2014 23:45
B
bherman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Hei,

Beklager sent svar, trodde jeg skulle få melding på epost når svar ble postet i min egen tråd.
Det kan se ut som jeg har funnet sykkel, skal ihvertfall se på en i morgen eller mandag.

Fra en liten mysing på nettet, får jeg det for meg at din sykkel er mer beregnet for nedover enn bort- og oppover, stemmet det?

Re: Fulldempet stisykkel ønskes kjøpt av fersking [Re: bherman] #1851980 07/09/2014 07:29
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sjekk også Canyon Spectral.. Du ender opp med litt mer enn det du har antydet, men ikke mye, og får en flunkende ny sykkel som burde være bra til ditt bruk.

Har selv Nerve al og er veldig fornøyd til mitt nybegynnerbruk.

Re: Fulldempet stisykkel ønskes kjøpt av fersking [Re: bherman] #1856315 13/09/2014 19:05
B
bherman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Takk for forslag og PM'er.

Endte opp med en Kona Cadabra.
Første tur, hjem fra selger, endte med kul og skrubbsår på legg samt skrubbsår og vond hånd etter møte med et trassig tre. Jeg mente det stod i veien for min tur videre, det nektet å føye seg...
Ser frem til videre turer i skævven ICON_SMILE

Moderator  support