Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 4 1 2 3 4

Cyclocross ritt i Norge, datoer?

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: Reven] #1873698 14/10/2014 14:08
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Reven
Hvor fort må man kjøre for å kjøre M Senior (i stedet for Sport)?

Det er jo helt umulig å svare på utover å vise til resultatlistene.. Det er ganske stor spredning i seniorfeltet etter et par runder, men de er i mine øyne veldig gode hele gjengen.

I sport stiller det merkelig få (sammenlignet med feks UBCup) men de er ikke så aller værst noen av de heller. Undertegnede, derimot, står det værre til med.

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: Sykkelbob] #1873702 14/10/2014 14:22
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Sykkelbob
Sitat: Reven
Hvor fort må man kjøre for å kjøre M Senior (i stedet for Sport)?

Det er jo helt umulig å svare på utover å vise til resultatlistene.. Det er ganske stor spredning i seniorfeltet etter et par runder, men de er i mine øyne veldig gode hele gjengen.

I sport stiller det merkelig få (sammenlignet med feks UBCup) men de er ikke så aller værst noen av de heller. Undertegnede, derimot, står det værre til med.

For å si det på en annen måte. Det mange med stor kapasitet og sykkelferdigheter som ikke ligger helt i toppen av resultatlistene i menn senior.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1873707 14/10/2014 14:27
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er uansett ikke skummelt å prøve. Du blir ikke tatt ut av rittet før vinneren går i mål, selv om du blir tatt igjen med en runde av rette vedkommende.

Eller så kan du bli med i sportsklassen!

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1873765 14/10/2014 16:36
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
En ting i år som gjør det greiere å stille i senior i år, er at vi har blitt enige om at vi lar alle kjøre til vinneren er i mål. Jeg synes det gjør det litt mer artig for alle som er med, men dommerne får litt å stri med. heldigvis har tidtagersystemet til Rittresultater god støtte for det. Om det blir slik neste år, gjenstår å se. Dette er gjort fordi vi ønsker å avmystifisere det å sykle NC.

UCI-reglene (og NCF) sier egentlig at man skal tas ut. UCI sier til og med 80% regelen. Hva man gjør i NM, vet jeg ikke, men der kan det godt hende (siden det er NM) at man tas ut når man er innkjørt.

Det betyr at du kan velge mellom å kjøre så hardt du kan i 40 eller 60 minutter. Ingen kan ta fra deg stoltheten av å ha gått skikkelig i kjelleren på CX ritt, uansett hva du velger ICON_LAUGH

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: Sykkelbob] #1873818 14/10/2014 18:33
Reven Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Sykkelbob
Det betyr at du kan velge mellom å kjøre så hardt du kan i 40 eller 60 minutter. Ingen kan ta fra deg stoltheten av å ha gått skikkelig i kjelleren på CX ritt, uansett hva du velger ICON_LAUGH

Herlig!

Jeg skjønner at det er vanskelig å vurdere, spesielt når jeg ikke sier noe om nivået, men jeg så at startfeltet i Sport var relativt lite og tenkte at det kanskje er morsomt å kjøre i det største feltet. Hardt blir det uansett!

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1873832 14/10/2014 18:53
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Selv om jeg kjørte NC landevei tidligere, ville jeg fått stryk i den klassen i dag. Derfor kjører jeg nå (i den ekstremt lave grad jeg fremdeles kjører løp), master, eller turritt.

I sykkelkross er deltagermassen litt annerledes, det er noen få sabla gode, og en hel del andre som er sånn passe gode. I sykkelkross stiller jeg i NC fordi det er der det er flest folk, og det er moro å sykle sammen med mange andre, særlig fordi jeg ikke blir tatt ut av rittet selv om lederen tar meg igjen.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1873872 14/10/2014 19:42
cerro Offline
Avhengig
Avhengig
Reven: Men Sport kjører med M15-16, M Junior og Dam Senior så heilt ok felt ICON_WINK Og trenger fler som kjører sport ICON_LAUGH

Alpers: Du er jo snabb og så passer perfekt i Senior ICON_WINK Tror du kommer vinne mye med Terradekk på NM og, veldig glatt gress med mine Tracer idag ICON_WINK

//jonas l
cerrol.wordpress.com
Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1873986 15/10/2014 06:20
T
thomasr Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Så lenge man har en sportsklasse mener jeg man bør ta ut ryttere som er i ferd med å bli tatt igjen med en runde i senior. Det skaper problemer for de som ønsker å konkurrere å ha 30 mann på halv fart perfekt spredd rundt i løypa. Selv om 80% er flinke til å vike skal det veldig lite til for å ødelegge for andre – og det er vel ingen menneskerett å få kjøre i 60 minutter i NC.

Skjønner at det ikke frister å melde seg på i sport når det bare er 5 påmeldt fra før, men det er lov å stikke fingeren i jorda – eller gjørma. Må jo være gøyere å komme på pallen i sport enn å bli skreket "hold høyre" til av strebere i senior.

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: thomasr] #1874032 15/10/2014 08:02
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: thomasr
Det skaper problemer for de som ønsker å konkurrere å ha 30 mann på halv fart perfekt spredd rundt i løypa. Selv om 80% er flinke til å vike skal det veldig lite til for å ødelegge for andre – og det er vel ingen menneskerett å få kjøre i 60 minutter i NC.

Jeg forstår hva du skriver - og respekterer absolutt din mening. Men i akkurat denne sammenhengen må jeg si meg uenig.
Først og fremst er det interessant å høre om du er en av "streberne i senior", og om du følte deg hindret (eller tror din plassering ville vært en annen) om du ikke tok igjen noen ryttere med en eller flere runder? (Ut fra nick'et ditt er det muligens du som kom på 4. plass?)
Jeg lager ikke reglene - jeg forholder meg til reglene slik de er (ingen klaging fra min side om de endres slik at jeg ikke lenger kan eller vil delta i Senior-klassen).
Men nå er reglene som de er, og min forståelse av det som er kommunisert i forkant av denne cupen er at det er et bevisst ønske om å få med flest mulig, for å øke interessen og deltakelsen i cx som sportsgren i Norge.

Dersom - som du er inne på - ryttere som ikke er gode nok til å ikke bli tatt igjen med en eller flere runder, egentlig ikke burde stilt til start - og iallefall skulle blitt tatt ut av rittet når dersom dette skjedde, ville resultatet i Drammen blitt:
Av et startfelt på 49, ville 9 ryttere komme til mål
Altså 40 ryttere ble tatt igjen med 1 runde, og 18 av disse ble tatt igjen med 2 runder (jeg har inkludert 3 ryttere som ikke kom til mål - men i forhold til de passeringstidene de har ville de sannsynligvis havnet i sistnevnte kategori om de kunne fullført).

Det kunne vært interessant med en håndsopprekning blant de 9 beste rytterne - om de ville foretrekke;
a) startfelt som nå - alle får fullføre
b) startfelt som nå - men, ryttere som blir tatt igjen med en runde blir plukket ut ved neste målpassering
c) kvalifikasjonskrav for å avgjøre om du får stille til start i senior/elite

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: thomasr] #1874046 15/10/2014 08:30
sveinaa Offline
More than words
More than words
Så lenge man har en sportsklasse mener jeg man bør ta ut ryttere som er i ferd med å bli tatt igjen med en runde i senior. Det skaper problemer for de som ønsker å konkurrere å ha 30 mann på halv fart perfekt spredd rundt i løypa. Selv om 80% er flinke til å vike skal det veldig lite til for å ødelegge for andre – og det er vel ingen menneskerett å få kjøre i 60 minutter i NC.

Skjønner at det ikke frister å melde seg på i sport når det bare er 5 påmeldt fra før, men det er lov å stikke fingeren i jorda – eller gjørma. Må jo være gøyere å komme på pallen i sport enn å bli skreket "hold høyre" til av strebere i senior.

Blir det ikke litt mer liv og ståk med den ordningen det er i dag? Syklekors er jo tross alt gjørme, løping og kaos. Er det noen som føler de har mistet plasseringer pga ordningen i år?

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: sveinaa] #1874056 15/10/2014 08:39
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: sveinaa
. Er det noen som føler de har mistet plasseringer pga ordningen i år?

Er ikke noe som heter å "miste plassering". Enten så er du god nok til å tråkke/passere/kjøre fra ellers så er du ikke det. Beste syklist vinner, med svært få unntak.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: knuthaug] #1874077 15/10/2014 09:14
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: knuthaug
Sitat: sveinaa
. Er det noen som føler de har mistet plasseringer pga ordningen i år?

Er ikke noe som heter å "miste plassering". Enten så er du god nok til å tråkke/passere/kjøre fra ellers så er du ikke det. Beste syklist vinner, med svært få unntak.

Om det er en gjengs holdning. Så kan dette umulig være noe problem?

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: thamg] #1874079 15/10/2014 09:18
T
thomasr Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Sitat: thamg
Det skaper problemer for de som ønsker å konkurrere å ha 30 mann på halv fart perfekt spredd rundt i løypa. Selv om 80% er flinke til å vike skal det veldig lite til for å ødelegge for andre – og det er vel ingen menneskerett å få kjøre i 60 minutter i NC.

Jeg forstår hva du skriver - og respekterer absolutt din mening. Men i akkurat denne sammenhengen må jeg si meg uenig.
Først og fremst er det interessant å høre om du er en av "streberne i senior", og om du følte deg hindret (eller tror din plassering ville vært en annen) om du ikke tok igjen noen ryttere med en eller flere runder? (Ut fra nick'et ditt er det muligens du som kom på 4. plass?)
Jeg lager ikke reglene - jeg forholder meg til reglene slik de er (ingen klaging fra min side om de endres slik at jeg ikke lenger kan eller vil delta i Senior-klassen).
Men nå er reglene som de er, og min forståelse av det som er kommunisert i forkant av denne cupen er at det er et bevisst ønske om å få med flest mulig, for å øke interessen og deltakelsen i cx som sportsgren i Norge.

Dersom - som du er inne på - ryttere som ikke er gode nok til å ikke bli tatt igjen med en eller flere runder, egentlig ikke burde stilt til start - og iallefall skulle blitt tatt ut av rittet når dersom dette skjedde, ville resultatet i Drammen blitt:
Av et startfelt på 49, ville 9 ryttere komme til mål
Altså 40 ryttere ble tatt igjen med 1 runde, og 18 av disse ble tatt igjen med 2 runder (jeg har inkludert 3 ryttere som ikke kom til mål - men i forhold til de passeringstidene de har ville de sannsynligvis havnet i sistnevnte kategori om de kunne fullført).

Takk for godt svar. Dette er ikke ment som klaging, men som et konstruktivt innspill. Du har rett om hvem jeg er, og jeg føler meg absolutt ikke frarøvet noen plasseringer. I fjor ble jeg lappa av Morten i Ælva Classic, og var definitivt sliten nok til å bli tatt ut. På landevei har jeg blitt tatt ut i NC, og det var rett og rimelig.

Solbergelva er en ganske kort og krevende løype, og da er det naturlig at folk blir tatt igjen. Men om man sykler 45 eller 60 minutter har vel ikke så mye å si? Det er de rundt deg i løypa og plasseringen som teller – og det opprettholdes jo uansett om det står en fiktiv tid eller "tatt ut etter 7 runder".

Så jeg mener ikke at folk ikke skal stille fordi de står i fare for å bli lappa, jeg mener det er helt ok å bli tatt ut – og en ekstremt god motivasjonsfaktor å prøve å unngå det. Det vil også stimulere til vekst i sportsklassen da de de som skjønner at de kun får kjøre 20 minutter heller bytter til et mer passende nivå. Det blir også mer oversiktelig for publikum. Er det et problem at kun 9 får kjøre siste runde? Jeg synes ikke det.

"Det er likt for alle"-argumenter synes jeg er bakstreversk. Det er likt for alle om vi legger inn en klatrevegg midt i løypa også, men det betyr ikke at det er så lurt.

Rått at det er mange som kjører cross nå, og jeg tror en større sportsklasse vil øke interessen ytterligere.

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: thomasr] #1874132 15/10/2014 10:28
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
jeg mener det er helt ok å bli tatt ut – og en ekstremt god motivasjonsfaktor å prøve å unngå det. Det vil også stimulere til vekst i sportsklassen da de de som skjønner at de kun får kjøre 20 minutter heller bytter til et mer passende nivå. Det blir også mer oversiktelig for publikum. Er det et problem at kun 9 får kjøre siste runde? Jeg synes ikke det.

Rått at det er mange som kjører cross nå, og jeg tror en større sportsklasse vil øke interessen ytterligere.

Jeg er helt enig i at det er "helt greit å bli tatt ut" (dersom reglene er sånn, og er kommunisert på forhånd) - men jeg tror, med unntak av de "nest beste" som "nesten" klarer å unngå å bli tatt igjen, så vil mange velge å ikke melde seg på senior/elite-klassen neste gang.
Det er ikke noe problem at kun 9 kjører siste runden - men jeg tror kanskje det ville vært litt kjedelig om kun 9 meldte seg på senior/elite-klassen.
At mange av de resterende 40 ville meldt seg på sport-klassen er sikkert tilfellet - ikke alle kanskje, men nok til å ha en god konkurranse. Men, i denne klassen ville fremdeles halvparten av rytterne bli tatt igjen med minst en runde - om dette virkelig er et problem (det skal ikke jeg bedømme) så er isåfall problemet ikke borte.

Enig i at det er kult med stor interesse for cx - det gir en fin og naturlig forlengelse av en altfor kort landeveissesong ICON_SMILE
Men, jeg tror fortsatt grenen er ganske marginal, så jeg synes den "forsiktige" tilnærmingen som arrangøren har valgt i år er fornuftig.

Uansett synes jeg det er viktig å la dette være en diskusjon (i den grad det skal diskuteres) om hvordan cupen skal kjøres til neste år - ikke hvordan den kunne/bure vært kjørt i år. Jeg mener at å kjøre denne debatten nå (midt i cupen/sesongen) i verste fall bare unødvendig kan gi noen dårlig samvittighet for at de har meldt seg på i "feil" klasse.
(Men på den annen side - om majoriteten av de 10-15 beste mener det så tar jeg gjerne direkte tilbakemelding på dette, og vil være den første til å trekke meg fra senior-klassen kommende helg)

Forøvrig; kudos for sterk 4. plass!

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1874155 15/10/2014 10:49
T
thomasr Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Takk for det! Ingen grunn til å få dårlig samvittighet eller bytte klasse altså. Jeg tenker også for fremtiden, og at det er opp til arrangørene + NCF å legge til rette for en mer balansert fordeling i klassene.

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1874292 15/10/2014 12:46
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Jeg synes Thamg treffer spikeren på hodet hele veien her. Men jeg har også forståelse for Thomas sitt innspill. Ingen av delene er uventet..

Og for å ha det helt klart: INGEN skal ha "dårlig samvittighet" for hvilken klasse de har meldt seg på i! Dette er jo akkurat hva vi håpet på! Jeg håper alle stiller til helgen og har det like kult som sist! Jeg er egentlig enig i at denne diskusjonen må fokusere på hva vi gjør neste år. For dette kommer vi til å evaluere uansett. Men jeg synes vi skal være positive til debatten og innspillene både fra Thomas, Thamg, sveinaa og fler.

Litt om mine tanker og bakgrunnen for årets ordning:
Det er umulig i forkant å vite fasiten på hva som er beste løsning. Litt lettere i etterkant - men ikke nødvendigvis grunn til å være for sikker da heller.

Jeg synes årets ritt i Svelvik og Drammen har vært en suksess påmeldingsmessig (jeg lar andre bedømme arrangementene). Vi har langt på vei oppnådd det vi ville.

Vi bestemte å la alle kjøre til vinneren er i mål nettopp fordi vi ønsker at disse rittene skal ha lav terskel. Det skal være som på UBCup! Der stiller folk fordi de føler at det er OK med ulikt nivå ute i løypa. Vi var bekymret for at et NC med streng håndheving av uttak av innkjørte ville få mange til å kvie seg for å stille og heller holde seg til treningsrittene som går rundt om på ukedagene. Vi ville ha alle med! Ved å melde seg på Syklecrosscupen vet man at man får deltatt på sine premisser.

Resultatet er et forbløffende stort (til CX å være i Norge) Seniorfelt. Selv svensken var imponert over det. Det var tette dueller i løypa og det var moro for publikum å se på.

Jeg er enig med Thomas i at folk burde synes det er OK å bli tatt ut, men jeg har mottatt en del klager tidligere fra uttatte ryttere til tross for at det er helt i henhold til reglene at de skulle tas ut. Men jeg vet ærlig talt ikke hvordan alle folk tenker. Men dersom vi hadde endt opp med kun de 10-15 beste til start i Senior hadde derimot denne starten vært et antiklimaks for dagen. Det hadde nesten vært at slag i magen for sporten. Det hadde vært glissent til CX ritt å være for rytterne og det hadde vært nitrist å se på. Det hadde ikke gagnet CX grenen.

I stedet fikk vi bilder som dette:

(fotocred: Silje Holmsen. - please tilgi meg for å ha rappet bildet)

(fotocred: Torstein Heen. - please tilgi meg for å ha rappet bildet)

(fotocred: Torstein Heen. - please tilgi meg for å ha rappet bildet)

Dette er dødskult for CX grenen!
Jeg mener bildene av disse feltene og opplevelsene knyttet til rittene har vært helt mega og akkurat hva sporten trenger, så jeg bare går og gliser. Sporten er fortsatt i støpeskjeen og jeg er sikker på at vi - inklusive dere som ytrer dere her - vil kunne bygge dette videre basert på årets opplevelser.

Jeg kan ikke garantere for hva som blir ordningen neste år. Reglene sier uttak.. Men jeg håper i alle fall at vi får tette løyper med masse deltakere og dueller både i Sport og Senior. Alle innspill som gir oss frodige ritt med tette felt og masse action og masse deltakere, mottas med interesse, men jeg kan ikke garantere at alle får viljen sin ICON_WINK

Vi er nok i hvert fall innstilt på at CX ritt skal vi fortsette med! ICON_LAUGH

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1875550 17/10/2014 16:24
E
espwen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Kan jeg evt bytte klasse i morgen?
Edit: Blir jeg ikke i veien i M-sport om jeg blir lapet av beste i m junior?

Redigert av espwen; 17/10/2014 16:52.
Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1875584 17/10/2014 18:10
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Tror ikke jeg skjønner hva du mener. Det blir en del lapping uansett.
Hvilken klasse skal du fra - til?
Du må ta det med rittleder eller påmeldingsansvarlig for morgendagen. Mulig det går an å ta det i sekretariatet.

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1875595 17/10/2014 18:31
E
espwen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Jeg tenker i og med at det var noen her som helst så at sånne som meg heller sykler m-sport så tenkte jeg at jeg kunne gjøre det i morgen, men da er det jo en fare for at jeg havner i veien for de som leder menn junior.

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1875611 17/10/2014 18:57
cerro Offline
Avhengig
Avhengig
espwen: Kjør klassen du vill kjøre i, om det er enn som ikke liker deg bare så er det jo mange som liker deg i klassen ICON_SMILE Jeg kjørte senior forrige år i Drammen og ble tatt igjen på 3e runden, syntes ikke de så gøy men fantes ikke noen sportsklass der da.

I år kjører jeg sport, ble 3e i Svelvik og tatt igjen av noen juniorer. Hørte ikke noen klaging noe vei og heilt greit syns jeg da vi ikke kjørte i samme klasse.

Cx skal være gøy (om man liker når det er slitsomt) så respekt begge veier så blir det kjempebra uansett hvilken klasse man velger og kjøre i eller hvor bra man er. Cupen er så liten att det er plass for alle ICON_LAUGH

//jonas l
cerrol.wordpress.com
Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: espwen] #1875890 18/10/2014 14:44
cerro Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: espwen
Jeg tenker i og med at det var noen her som helst så at sånne som meg heller sykler m-sport så tenkte jeg at jeg kunne gjøre det i morgen, men da er det jo en fare for at jeg havner i veien for de som leder menn junior.

Så hvordan gikk det idag?

//jonas l
cerrol.wordpress.com
Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1875904 18/10/2014 15:15
E
espwen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Det gikk bra for meg i m-sport i dag, men jeg skjønner jo hvorfor de fleste ønsker å sykle i menn senior.

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1875917 18/10/2014 16:07
tobiast Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg kom sist av de som kom i mål i Drammen i senior. Forsøkte så godt jeg kunne å holde meg unna når kanonene passerte ved å kjøre ut til side å stoppe helt opp. Heie gjorde jeg også :-) Håper jeg ikke var til bry.

Jeg vet godt at jeg ikke egentlig hører hjemme i senior, men syns vel egentlig det hadde vært like greit med én klasse når det er såpass få toltalt sett. Med få deltakere blir nivåforskjellene store og det er vel derfor jeg tør stille også. Jeg skjønner jo Thomas, men tror vel kanskje man er tjent med å bygge kritisk masse først, så vil disse tingene gå seg til på sikt.

La oss heller gjøre det vi kan for å gjøre CX attraktivt, så kan vi håpe at mange blir fristet til å stille neste år. Så kanskje det er nok folk i sport neste år.

Vi sees i morra!

Mvh
Tobias

Redigert av tobiast; 18/10/2014 16:38.
Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: tobiast] #1875919 18/10/2014 16:12
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: tobiast

La oss heller gjøre det vi kan for å gjøre CX attraktivt, så kan vi håpe at mange blir fristet til å stille neste år. Så kanskje det er nok folk i sport neste år.

+1

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: tobiast] #1875955 18/10/2014 18:26
S
staale Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S

Tobias, blir det neste år ritt (i regi av HL) i område rundt krigsskolen på Linderud?

Redigert av staale; 18/10/2014 18:27.
Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: staale] #1875962 18/10/2014 18:51
tobiast Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: staale

Tobias, blir det neste år ritt (i regi av HL) i område rundt krigsskolen på Linderud?

I HL er vi klare for å arrangere CX ritt. Veldig klare! Vi har faktisk kikket litt på forskjellige lokasjoner, men ikke på Linderud. Skal ta en tur en ettermiddag for å kikke. Det høres ut som et bra sted.

-Tobias

Redigert av tobiast; 18/10/2014 18:51.
Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: tobiast] #1875981 18/10/2014 20:01
S
staale Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Sitat: staale

I HL er vi klare for å arrangere CX ritt. Veldig klare! Vi har faktisk kikket litt på forskjellige lokasjoner, men ikke på Linderud. Skal ta en tur en ettermiddag for å kikke. Det høres ut som et bra sted.

-Tobias

Husker at det for noen år siden at at det bare var snakk om at HL skulle kjøre ubcup oppe ved Krigsskolen. Jeg husker ikke hvorfor ikke ble flyttet dit!

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1876168 19/10/2014 13:12
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Hvordan endte sammenlagten i NC-cupen for M-Senior?

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: zipp303] #1876195 19/10/2014 14:37
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
NM er faktisk en del av NorgesCupen i sykkelkross, selv om det ikke har blitt kommunisert så tydelig. I NM får man også mer poeng for samme plassering enn i de fire rittene som har vært til nå, så det kan bli litt endringer i sammenlagtlisten.

Redigert av Alpers; 19/10/2014 14:46.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Cyclocross ritt i Norge, datoer? [Re: espwen] #1876284 19/10/2014 18:44
Reven Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: espwen
Det gikk bra for meg i m-sport i dag, men jeg skjønner jo hvorfor de fleste ønsker å sykle i menn senior.

Enig!

Jeg kjørte sport i dag og det var helt brillefint, men det hadde jo vært morsomt å sett hvor langt bak de gode gutta man hadde havnet. Men det var helt fint i Msport/Ksenior/Mjunior osv også. Etter en runde eller to hadde jo feltet strukket seg veldig, slik det gjorde i Msenior også, så det var hverken trangt eller tomt. Spiralen nede på fotballbanen(?) var jo genial, der så jo nesten alle hverandre. Resten av løypa i dag var også flott. Det var i det hele tatt toppers!

#alldressedupandreadytocross

Side 3 av 4 1 2 3 4

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå