Her er min, bestilte i går, gleder meg som en liten unge til den kommer!!! Den kostet dobbelt så mye som jeg hadde planlagt, men med denne vil jeg ikke tenke oppgradering på lang, lang tid. Jeg solgte nylig den gamle Merida one twenty fra 2011, savner fulldemper kjenner jeg:-) https://www.canyon.com/no/mtb/spectral/spectral-al-9-9-ex.html
Bestilte i stealth, har ett par svarte nukeproff Electron jeg skal slenge på, tror det kan bli tøft:-)
Trening er pes, stisykling er balsam for sjelen! Canyon Spectral 9.9 EX 2015. Apex t5 2011, mammut 2013, extreme off pisteX3. KHS fulldempet familiefraktertandem.
Syv minutter på fire kom mannen fra DP Schenker og ville levere varer fra Specialized. Etter litt sjonglering mellom tid på verkstedet og hjemme med familien ble den til slutt ferdigmontert rundt halv elleve i kveld. Mangler å sette opp dekkene slangeløst, men har rukket å sette sag på demperen og ca riktig lufttrykk i gaffelen. Spent på når jeg får tid til å teste denne røveren. SWAT door ser kult ut, usikker på hva jeg skal ha nedi der. Dette er da en 2016 Stumpy FSR Expert, veid inn til rett under 13 kg med pedaler. Ikke tid til å rydde fint i garasjen til et bilde og veldig mørkt ute, så dere får ta til takke med slik det er. Spectral i bakgrunnen er herved til salgs.
Rå maskin det der ja, Raymond. Regner med at jeg får se den i morra kveld en gang (eller ihvertfall på fredag). Fremdeles 26" hjul, eller har du også svikta (det hadde jeg gjort om jeg skulle hatt nytt hjulsett nå)?
btm
Re: Vis oss din Stisykkel 2015
[Re: btm]
#200179526/08/201516:59
Ankommer nok først natt til fredag, lang kjøretur vettu, så du må nok vente til fredag. :-) jeg har ikke svikta, trives så godt med 26" på den at jeg ikke ville tukle med å konvertere til 27,5 og lenger dropouts bak osv.. Så da får vi se om skikkelig brede felger er black magic og hever den enda et par hakk! ;-)
Re: Vis oss din Stisykkel 2015
[Re: Rene]
#200180526/08/201517:21
Da har jeg gått til anskaffelse av (etter min mening) den peneste og mest mystiske Geniusen som har vært laget. Gleder meg svært mye til å få testa den, men ønsker å få input på en ting først. Elsker at den har en så "stealth"-look, men noe form for farge hadde kanskje gjort seg? Hva ville dere gjort for å få piffet det -litt- diskret opp? Har tenkt litt på oransje kabelstrømper og evt et sort sete med en oransje detalje på? Noe som hadde vært sykt kult var om enten Scott-merket i front eller Scott-dekalene på siden hadde vært knæsj oransje, litt som 2015-modellen.
"Murdered out" is the new ehh.. black? Når den er såpass stealth fra før, synes jeg det er kult å kjøre den retninga. En Pike hadde gjort seg på den der!
En Pike hadde gjort seg veldig godt, vært inne på tanken. Får teste Fox'en først slik at jeg rekker å bli misfornøyd og dermed har "god" grunn til å slenge på en Pike istedenfor! Eneste minuset med å bytte er at man mister full twinloc-funksjon.
Ny Bronson2 på Tallak, er vel egentlig 2016 men klemmer den inn her :
Santa Cruz Bronson CC large Enve M60hv Enve 760 mm styre og 55 mm stem DVO Diamond 160 mm Fox Float X Evol 150 mm X01 SRAM Guide SRC Contintental TrailKing 2.4 black chili
Syklet fire av fem dager etter at jeg fikk den, dette er bra saker!
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Mitt førsteinntrykk er at den har fått et nytt tyngde-/balansepunkt (lenger bak). Den virker mer leken og stabil i fart, dette kommer nok av at den har blitt to cm lengre i overrøret og kortere chainstay. Lett og gøy å kaste den rundt når det går unna. Merker også at den har blitt 1 grad slakkere, i tillegg har jeg satt på 160 mm gaffel som senker den ytterligere 0,5 grader.
Vet ikke helt hva Boost baknav gjør for kjørefølelsen men komboen karbon baktriangel, M60 high volume hjul og boost er ihvertfall pinnestivt og tar imot deng så det holder.
Syns den klatrer greit, tar crux så det spruter etter men det originale setet som følger med liker jeg ikke. Det må byttes, usikker på hva jeg skal velge. Har tidligere hatt Specialized Henge 142 som favoritt. Tar gjerne imot tips.
Diamond hadde jeg også på forrige Bronson (denne er ny) og den er helt konge. Sensitiv, forutsigbar og bånner ikke ut når jeg gjør dumme ting jeg ikke burde.
Redigert av Tallak; 29/10/201510:53. Rediger grunn: DVO kommentar
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso