Kult! Ville egentlig bygge opp en slik til sesongen, men en liten periode uten inntekt satte en effektiv stopper for de planene... Kanskje det blir høst/vinterprosjekt istedet, og kanskje det blir karbon-varianten tilogmed?
Hvordan synes du den klatrer?
Re: Vis oss din Stisykkel 2015
[Re: Flo]
#195825912/05/201518:36
Helt som forventet av en sykkel i denne kategorien. Du sykler jo ikke akkurat en 6 kgs landeveissykkel oppover, men den fungerer veldig bra til det Transition har laget den for - å sykle opp og ned fjell
[quote=evergreen]Stisykkel, treningssykkel, grusracer og rittsykkel...
Jeg ser vel riktig at det er en Trek, men hvilken type?
Superfly 100 Elite SL, med unntak av Reverb Stealth er den helt original. Vurderer å oppgradere til 180mm skiver foran og bak da jeg synes det er litt lite "power" med 160mm. Skal teste en skikkelig rens og lufting for å se om det blir noe bedre først.
Her er min stisykkel for sesongen. Var innom en Canyon Spectral også imens jeg bygde denne, men 29" passer best for meg Pike og Debonair plus står for dempingen, SLX bremser, 1x10 med Radr cage på XT GS shadow+ og 42t kassett.
Skal slite med den gamle cambern i år også. Nytt av året er xt-bremser med 203/180 skiver, ergon sadel og 45mm stem. Har også børsta opp ramma og satt på nye klistremerker.
Da ble det ny ramme fra Ole og Dogstar Noen deler ble med over fra en Breezer Repack Pro jeg har syklet på et års tid, men det ble også endel nytt (som styre, fremspring, bremser, gaffel og litt div). Etter en uke i skogen er jeg superduperfornøyd med resultatet så langt. Det ble en veldig lett og leken stisykkel. Totalt annen verden enn RepackŽen (selv om den også var gode greier). Takk til Ole Blokhus/Dogstar for super service og oppfølging.
Ramme: Intense Tracer T275C Demper: Cane Creek DB Inline Gaffel: Rock Shox Pike RCT3 Solo Air 160mm Styrelager: Cane Creek 40 Bremser: Shimano XT M785 Bremseskiver: Shimano XT Ice Tech 180/180 Gir: Sram X1 Kassett: Sram X1 Krank: Shimano SLX Hollowtech II med Renthal 1XR 32T klinge Kranklager: Shimano BB94 Kjede: Sram PC-X1 Styre: Renthal Fatbar Lite Carbon 740mm 7gr. Backsweep 5gr. rise Stem: Renthal Apex 60mm Pedaler: Shimano XT PD-M780 Setepinne: Rock Shox Reverb Stealth Hjul: e*thirteen TRS+ 28mm Dekk: Schwalbe Hans Dampf 2,35 Trail Star Vekt: 12,8kg
Redigert av Opie; 04/07/201522:43.
Re: Vis oss din Stisykkel 2015
[Re: Opie]
#198020104/07/201521:34
Er vel litt juks å legge ut bilder av sykkel som har vært med en stund, men med diverse oppgraderinger kjører jeg ubeskjedent på!
Santa Cruz Bronson C 2014 X01 / EnveM70 / XT
Siste endringer : - Fox Float CTD ut og Float X inn - Fox Float 36 160 ut og DVO Diamond 160 inn - Rental fatbar lite 740 ut og ENVE 760 inn - Original stem 60 ut og ENVE 55 inn - ODI lockon holker ut og Santa Cruz en-rings lockon på.
Holder hytte på Hurumlandet om dagen og vil gjerne være med på tur med folk som er lokalkjente, ta kontakt!
Redigert av Tallak; 05/07/201522:18.
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Her er min, bestilte i går, gleder meg som en liten unge til den kommer!!! Den kostet dobbelt så mye som jeg hadde planlagt, men med denne vil jeg ikke tenke oppgradering på lang, lang tid. Jeg solgte nylig den gamle Merida one twenty fra 2011, savner fulldemper kjenner jeg:-) https://www.canyon.com/no/mtb/spectral/spectral-al-9-9-ex.html
Trening er pes, stisykling er balsam for sjelen! Canyon Spectral 9.9 EX 2015. Apex t5 2011, mammut 2013, extreme off pisteX3. KHS fulldempet familiefraktertandem.