Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Burley D'Lite erfaringer?

Burley D'Lite erfaringer? #1844384 25/08/2014 15:50
H.Iversen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Prøvde å søke men fant bare gamle tråder om den. Den lokale Sport1 har stående ei sånn som jeg sannsynligvis klarer å få en god pris på. Men den er fortsatt rimelig dyr. Noen som har erfaring med disse? Er de verdt pengene?

Den gamle Merida billigvogna jeg har synger på siste vers. Hull i vinduet foranog ggenerell slitasje. Den brukes stort sett hver dag heøe året, i tillegg drar jeg titt og ofte på familiehandli g med den så det blir jo en del vekt også.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Burley D'Lite erfaringer? [Re: H.Iversen] #1844564 25/08/2014 20:35
Reven Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg kjøpte en 2004-modell på Finn.no da vi fikk vårt første barn i 2006 og har brukt den hver dag siden det. Nå er det tredje barn som kjøres rundt i den. Det har vært helt tut-og-kjør. På de gamle modellene har trykkknappene som fester trekk og slikt en tendens til å ryke etter en stund. På de nyere vognene er det mer strikk og andre løsninger. Uansett er det repkit å få for det meste.

Jeg glad jeg kjøpte skikkelig vogn!

Re: Burley D'Lite erfaringer? [Re: H.Iversen] #1845492 27/08/2014 08:05
H.Iversen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Da blei det ei sånn. Sponsing fra besteforeldre. ICON_SMILE

For en ekstrem forskjell fra den jeg hadde før. Trodde ikke det var mulig...man får det man betaler for altså.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Burley D'Lite erfaringer? [Re: H.Iversen] #2080307 16/04/2016 08:48
EyeLid Offline
Entusiast
Entusiast
Følger opp denne tråden, da jeg ser du H.Iversen har kommentert generelt i andre tråder også.

Vi endte og opp med Burley d'Lite her, mest fordi Anton Sport (Sport 1) hadde et åpningstilbud og det var 4000kr - da var det bare å satse på det fremfor å gå lenge i påbegynnende sesong og håpe på en rimelig Thule en plass.

Men, jeg enser litt dette med sittepositur for unger i disse. Altså at det blir krum rygg og evt bøy i nakken når man har på hjelm. Hva er andres brukeres erfaringer rundt dette?

Datteren min er forholdsvis lang, og jeg synes jeg så tegn på dette. Hun er satt sentrert i vognen ved at jeg omorganiserte stroppene til senter, samt festepunkt ved skulder satt i overkant av det "stoppunktet" (dette skal vurderes nøye når vi reelt skal begynne å bruke vognen). Den tverrgående stroppen i ryggen er strammet opp, det samme er de to ytterste av de fire horisontale. Alt ettersom hva som passer seg, burde de midre to være mer slakke for å gi plass til hode og hjelm for å redusere bøyd nakke?

mvh Ola, ableitet.no

'05 Big Sur disc, '11 Fuel EX 9

Moderator  support