Følger opp denne tråden, da jeg ser du H.Iversen har kommentert generelt i andre tråder også.
Vi endte og opp med Burley d'Lite her, mest fordi Anton Sport (Sport 1) hadde et åpningstilbud og det var 4000kr - da var det bare å satse på det fremfor å gå lenge i påbegynnende sesong og håpe på en rimelig Thule en plass.
Men, jeg enser litt dette med sittepositur for unger i disse. Altså at det blir krum rygg og evt bøy i nakken når man har på hjelm. Hva er andres brukeres erfaringer rundt dette?
Datteren min er forholdsvis lang, og jeg synes jeg så tegn på dette. Hun er satt sentrert i vognen ved at jeg omorganiserte stroppene til senter, samt festepunkt ved skulder satt i overkant av det "stoppunktet" (dette skal vurderes nøye når vi reelt skal begynne å bruke vognen). Den tverrgående stroppen i ryggen er strammet opp, det samme er de to ytterste av de fire horisontale. Alt ettersom hva som passer seg, burde de midre to være mer slakke for å gi plass til hode og hjelm for å redusere bøyd nakke?