Jeg har en 2014 Scott Spark 710 som jeg ønsker å selge da jeg har lyst til å kjøpe en 2015 Scott Genius 710/Premium.
Spørsmålet jeg stiller meg selv er når jeg bør/skal legge ut en annonse? Utfordringen er at jeg ønsker å sykle utover høsten så lenge som mulig, men er det færre som kjøper seg sykkel midt på vinteren enn ved høst/vår, eller spiller ikke det så stor rolle?
Geniusen leveres alt i fra februar til april neste år, avhengig av tilgjengelige sykler hos importøren, det er visst manko på XTR gear (dersom jeg går for Premium) som gjør at man kanskje må vente litt lengre.
Selger jeg Sparken nå har jeg ikke noe å sykle på i en lang periode (som vil sikkert føles vondt ut), men vil jeg kanskje få litt mer for den nå enn i vinter? Selger jeg Sparken nå så har den gått mindre, og det er jo en fordel i seg selv.
Jeg er økonomisk avhengig av å selge Sparken før levering av en ny Genius, så det å bestille Geniusen før Sparken er solgt blir en liten sjanse jeg event. må ta. Spørsmålet blir her da hvor lenge jeg ønsker å sitte med Sparken før jeg må annonsere?
Drømmesituasjonen er jo at jeg får en kjøper på Sparken nå med levering i februar.

Er det noen som har erfaring med noe tilsvarende dilemma eller tips/råd?