Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tomtom-app, spørsmål

Tomtom-app, spørsmål #1839073 17/08/2014 19:44
front biker Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
tomtom-app installert på min iPhone 4s ble en følgesvenn på bilreiser i ferien. I all hovedsak fungerer det MEGET bra.

Men det er par ting jeg ikke har stukket hull på;

1) finne sted: det er vanskelig å finne målpunkter når du ikke kjenner kommune og adresse. Har funnet ut at dersom noen har krysset av for stedet, finner du det på søk. Ellers ikke. Og er det mulig å sette et målpunkt (nål) på kartet, og be tomtom navigere dit? Tips eller hint noen?

2) fullført navigering: når jeg kommer fram, fortsetter den iherdige dama å navigere. Selv om jeg har klikket "fullført". Man kan jo klikke "slutt navigering", men da lukker man app'en. Ofte vil man jo kunne finnavigere i strøket etter ankomst. Går jeg tilbake i app'en, fortsetter navigasjonen og det blir mye mas om å snu osv. Må da være mulig å si "fullført er fullført"?!

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Tomtom-app, spørsmål [Re: front biker] #1839179 17/08/2014 21:35
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: front biker
1) finne sted: det er vanskelig å finne målpunkter når du ikke kjenner kommune og adresse.

Slik finner du en by:
Naviger til > Adresse > velg land > skriv inn navn på by > velg byen med skyline ved siden av isteden for å velge en gate.

Quote:
Og er det mulig å sette et målpunkt (nål) på kartet, og be tomtom navigere dit?

Naviger til > Punkt på kartet > zoom og panorer deg frem og klikk på stedet du vil til > Velg (oppe til høyre).

Quote:
2) fullført navigering: når jeg kommer fram, fortsetter den iherdige dama å navigere. Selv om jeg har klikket "fullført". Man kan jo klikke "slutt navigering", men da lukker man app'en. Ofte vil man jo kunne finnavigere i strøket etter ankomst. Går jeg tilbake i app'en, fortsetter navigasjonen og det blir mye mas om å snu osv. Må da være mulig å si "fullført er fullført"?!

Fullført betyr bare ruteplanlegging fullført, ikke navigasjon fullført. Har ellers ikke noe svar annet enn at jeg pleier å bli frustrert og enten slå av lyden eller stenge appen. ICON_SMILE

Moderator  support